Katten skickade iväg svaret innan jag hade skrivit något

Varför ska de sprida sig som flygmyror? Om de blir som mamman* och mig, så kommer de att VILJA bo där lugnt i fin natur... Iofs har jag flyttat ett par gånger men konsekvent mot finare lugn natur, nu fattas bara varmare väder, så efter flytten till Thailand kan det vara färdigflyttat
*Mamman tyckte först att det vore lagom att flytta 200 meter från hennes föräldrahem, men nu verkar hon tycka att 5 km är OK också
Internet gör det ju MER möjligt att bo nästan var som helst och ändå kunna vara annat än farmare och byskollärare...
(((T ex en av kompisarna, som vill flytta med mig ner, siktar på att bli lärare via Internet och/eller översätta läromedel. Och i mitt senaste större uppdrag satt jag i svenska skogen och ledde ett utvecklingsjobb där övriga satt huvudsakligen i Ryssland, men även några i Pakistan, USA...)))
Helst vill jag kunna tjäna tillräckligt på skrivande, eller hyffsat intressanta adminuppdrag, men "Frun" tycker det vore roligt att ha ett websideutvecklarföretag (hon gillar även att göra websidor) så vi startar kanske ett sådant där i bushen

(De anställda kan jobba från var de vill, men enklare om de är inom avstånd, så att man lätt man kan träffas ibland.) Antar att man kan hitta några bra på Chiang Mais universitetet, vilket inte är så långt bort. Och jag vet en student i Bangkok, skicklig på krånglig webutveckling men gör fult, så den delen får någon annan göra

Han kanske vill flytta hem, vilket är ganska nära det också. Så det kanske blir ett webutvecklarimperium

där i bushen, som ungarna kan ta över.