legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har helt rätt ledarn.

Man kan väl tillägga att oftast är hela släkten inblandad.

Kan berätta att en thaitjej i min närhet lurat tre falanger på en tomt hennes hus stog på. Hon sa att mamman ägde tomten och behövde pengar, så mamman var med på det hela, så de delade väl på pengarna.

Hon köpte även en tomt av en släkting som farangen betalade.

Hon har jätte respekt av alla här. God lock säger de.

Kan väl säga att jag berättade detta för farangen, med facit i hand skulle jag hålt käften.

Jag kan tycka om en farang bor hos sin kära tre månader om året och nio utan henne i Sverige kanske man inte kan räkna med något annat än Lego skriver.

Jag träffade en sån första gången jag var nere hos min fru, bodde några byar bort, han var nere nov-jan, sen i Februari var det en thaiman i samma hus. Jag frågade min fru som också hade pratat med hans fru, hon frågade sin mamma. Min svärmor frågade runt och min fru sa ju hon har en thaiman också, han är ju inte här ... sen förstod jag att de inte gillade det ... (min fru och svärmor).

Men ska man ha en fru i ett annat land ska man nog bo ihop, det är min övertygelse, sen är det ju en bedrift (tiotaggare) att lura en farang ... men inte nån som man älskar ... men många försöker ju lura mig på småbelopp, då blir min fru rasande.

Lego var är du, har moderaterna inte vaknat så de kan släppa genom dina inlägg?

Medd all respekt Legolas , jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta skit med faranger och Thaimän, jag VET att det i "vår by" ALDRIG skulle accepteras detta beteende , varken de boende eller Pojay baan skulle anse att den kvinnan vara respektabel,, ni som ser detta i Era byar måste leva i nägra riktigt slaskiga byar med större delen Pattis Lu der till innevånare ...

Jag har bott många månader i vår by , jag ser jag hör , jag förstår nu att just vår by är alldeles särskilt bra , eller så finns det kanske byar som är alldeles särskilt "Sokopok" :mad:

Efter många månader hade jag inte så stora kunskaper.
Men efter sexårs heltidsboende, lär man sig en del, framförallt om man rör sig bland en sex byar.

Jo , men snälla nån , jag är ju defakto inte blind .. OM det finns en farang i byn så vet ju jag detta , om han sen åker hem och det flyttar in en Thaiman hos den damen så ser jag ju defakto detta ,, eller är de osynliga män kanske dessa fantomThaimän .. Tror att det förekommer men även att det förekommer en del fantasier hos många ....

"Phonta " sa:
Jo , men snälla nån , jag är ju defakto inte blind .. OM det finns en farang i byn så vet ju jag detta , om han sen åker hem och det flyttar in en Thaiman hos den damen så ser jag ju defakto detta ,, eller är de osynliga män kanske dessa fantomThaimän .. Tror att det förekommer men även att det förekommer en del fantasier hos många ....

Frågan är hur många som ser detta med egna ögon och hur många som får det berättas för sig..

Men nu handlar det väl om man fördömer beteendet.

Det finns säkert undantag, men jag anser att man i allmänhet inte fördömer, utan istället säger god lock för henne o familjen.

Skulle man fördöma kanske det beror på avundsjuka.

Jag vet att i "Vår by " skulle man fördöma detta , talade med min fru om detta efter det att jag läst första inlägget , hon menar på att visst kan detta ske i vissa byar , men att kvinnan sedan anses som by ..ho ra ... Det är inget balls som ses med respekt , jag vet ett exempel där detta skett i en by ca 12 km från vår , en by som anses som "smutsig" pga av att så gott som flertalet i byn "hämtat en farang" i pattis .. Tror ni (Golden ) verkligen att den genuina Thaibefolkningen har så låg moral så att de gratar dessa bedragare , NEJ säger jag ,det är lyckligtvis inte på det sättet , även i denna by snacka s det riktigt med skit om denna aktuella kvinna ... vet inte vilka byar du haft förmånen att bo i , men inte är det i normala Isaanbyar , det köper jag inte ... ;)

"Phonta " sa:
Jag vet att i "Vår by " skulle man fördöma detta , talade med min fru om detta efter det att jag läst första inlägget , hon menar på att visst kan detta ske i vissa byar , men att kvinnan sedan anses som by ..ho ra ... Det är inget balls som ses med respekt , jag vet ett exempel där detta skett i en by ca 12 km från vår , en by som anses som "smutsig" pga av att så gott som flertalet i byn "hämtat en farang" i pattis .. Tror ni (Golden ) verkligen att den genuina Thaibefolkningen har så låg moral så att de gratar dessa bedragare , NEJ säger jag ,det är lyckligtvis inte på det sättet , även i denna by snacka s det riktigt med skit om denna aktuella kvinna ... vet inte vilka byar du haft förmånen att bo i , men inte är det i normala Isaanbyar , det köper jag inte ... ;)

Har ingen erfarenhet av Isan byar men alla Thaitjejer jag lärt känna har en hög moral och stolthet, tror nog att dom thaitjejer som håller på med sånt här är fd bartjejer.

"Phonta " sa:
Jag vet att i "Vår by " skulle man fördöma detta , talade med min fru om detta efter det att jag läst första inlägget , hon menar på att visst kan detta ske i vissa byar , men att kvinnan sedan anses som by ..ho ra ... Det är inget balls som ses med respekt , jag vet ett exempel där detta skett i en by ca 12 km från vår , en by som anses som "smutsig" pga av att så gott som flertalet i byn "hämtat en farang" i pattis .. Tror ni (Golden ) verkligen att den genuina Thaibefolkningen har så låg moral så att de gratar dessa bedragare , NEJ säger jag ,det är lyckligtvis inte på det sättet , även i denna by snacka s det riktigt med skit om denna aktuella kvinna ... vet inte vilka byar du haft förmånen att bo i , men inte är det i normala Isaanbyar , det köper jag inte ... ;)Ok bara att gratulera till en bra moral i byn-
Avundsjukan finns då inte på din agenda i byn.

Men vad jag förstår av vad du säger så år alla lyckliga ingen hoppar över skaklarna, tror inte den byn existerar.

"ledarn " sa:
När jag skrev mitt inlägg om detta handlade det INTE om möjligheten att det kunde vara så att det finns flera män i huset...

Jag skrev att Thai inte bryr sig om HUR pengarna kommer in....
BARA att dom kommer in....

Pengar ger respekt i Thailand !! Oavsett.... :nod: :nod:
Det tror jag också. Om man träffar en thaitjej så tror jag att man gör klokt i att inte berätta, eller visa att man har pengar, om man nu har det. Bud henne gärna men inte på de dyraste hotellen eller matställena. Om det är en som inte jobbat farang så kan hon nog ändå bli lite imponerad. Stannar hon dig efter ett par "snålveckor" så kanske att nogon form av känslomässig relation kan uppstå. Jag tror att jag var nära att bli blåst i min senaste relation. Tjejen var hagalen till tusen och allt skulle ske NU. Som vanligt fanns brister i planeringen, om än någon.

Väljer att avsluta diskussionen om detta då jag tror att vi har lite olika utgångsläge i våra förhållanden , jag vet att min fru vill ha mina slantar , hon vet att hon ALDRIG kommer att klara av att dra dom av mig ;D Så länge de sitter i Svensk bank så kommer hon inte åt dessa , i alla fall inte föränn jag avlider , om jag inte för över dom i förtid till mina barn i Sverige vill säga .... Vid ev. skilsmässa drar hon en nitlott ... i Thaibanken har jag bara skitskantar dvs småbelopp , och så kommer det att förbli ... Trots att vi levt ihop i 7 år så känner jag denna vilja att kunna styra "Mina slantar" , så finns stämmer det ,men i hennes fall så stämmer det Svenska talesättet"Mycket vill ha mer " bättre ..... ;D

"Phonta " sa:
Väljer att avsluta diskussionen om detta då jag tror att vi har lite olika utgångsläge i våra förhållanden , jag vet att min fru vill ha mina slantar , hon vet att hon ALDRIG kommer att klara av att dra dom av mig ;D Så länge de sitter i Svensk bank så kommer hon inte åt dessa , i alla fall inte föränn jag avlider , om jag inte för över dom i förtid till mina barn i Sverige vill säga .... Vid ev. skilsmässa drar hon en nitlott ... i Thaibanken har jag bara skitskantar dvs småbelopp , och så kommer det att förbli ... Trots att vi levt ihop i 7 år så känner jag denna vilja att kunna styra "Mina slantar" , så finns stämmer det ,men i hennes fall så stämmer det Svenska talesättet"Mycket vill ha mer " bättre ..... ;D

Ja dig lär hon inte blåsa i första taget ;D ;)
Köp en hoj till å putsa på så får hon spader ;D ;D

"ledarn " sa:
När jag skrev mitt inlägg om detta handlade det INTE om möjligheten att det kunde vara så att det finns flera män i huset...

Jag skrev att Thai inte bryr sig om HUR pengarna kommer in....
BARA att dom kommer in....

Pengar ger respekt i Thailand !! Oavsett.... :nod: :nod:

Så är det!!

Tycka vad vi vill eller inte, men så är det!

MRShy

"MRShy " sa:
Fantastiskt ointelligent???

Tycker slika diskussioner är meingslösa, denna misstänksamhet gentemot Thai, den övergår mitt förstånd, ovanstående oförståndet beror antagligen på dålig kunskap om det thailändska sammhället och dess invånare. De flesta forum på Internet innehåller låg samhällsbildning.

ChaiMai tillhör den kategorin och borde egentligen förbjudas på Internet?

MRShy
Jag förstår att det övergår ditt förstånd. Kul att du inser det så det är nog bäst för dig att söka likasinnade någon annanstans. Kanske ett forum med stavningskontroll?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

"MRShy " sa:
Så är det!!

Tycka vad vi vill eller inte, men så är det!

MRShy

Hur lyckas man få 166,7 i karmakvot med 10 inlägg , bara en reflektion , efterssom Du annars inte deltar speciellt ofta och jag inte noterat Dig tidigare ...:
Varför överhuvudtaget ha åsikter i ett (enligt dig) intelligensbefriat forum när man själv inte är i stånd till att sammanfatta en korrekt text
I all vänlighet naturligtsvis :D

Man löser detta med en VP tunnel, och sedan har man 2 inloggningar, och ger karma åt sig själv :nod: :nod: :nod: :nod: ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Det är lördag i dag och om jag är snäll då, så får jag godis.

Så jag tycker inte att vi skall såga MrShy efter fotknölarna. Han bra skrivit 12 inlägg hittills. Jag tycker nog att han skall få skriva mycket mer innan åtminstone jag kan bilda mig en uppfattning om honom. Att ha hög karmakvot med få inlägg är väl inget konstigt. Om två personer i snitt gillat varje inlägg så blir det 200%. Inget konstigt med det.

Ang. stavfel så är jag själv dyslektiker men räddar mig med stavkontrollen i t.ex MsWord. Så jag körde hans senaste inlägg genom Word och såg egentligen bara ett stavfel samhälle med två m. Meinglösa som han skrev är väl snarare att se som tangentbordssnubbling. Samhällsbildning kan kanske verka konstigt men jag tolkar bildning som kunskap alltså Kunskap om samhället.

Till sist så fattar jag inte vad allt detta har i Legolas tråd att göra :offtopic: ?

Lördagssnälle
Anubaan

Det var väl Dit jag ville komma , nåt annat sätt finns inte nämligen ...

Helt IQ befriat MAO... ;)

Och visst är det bra att vara snäll , men då får man nog först vara snäll först ...

"Som man ropar i skogen får man svar " 8)

" Här i Thailand så är det avskyvärt att se hur thailändska folket i stort sätt slaktar sina djur, trots deras enorma ansatser att utrota precis allting, så är klimat på djurens sida, och de förökar sig nästan lika bra som dessa asiatiska människor gör."

Tänk då hur mycket orm du hade fått se om dom inte slog ihjäl allt som kom i deras väg. Hade kanske inte varit fullt så mysigt att bo där i byn då...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar