legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det där med moderering är ingen lätt uppgift, jag tror utan den så hade detta forumet inte fungerat. Nu tappade man kontrollen lite igår och då måste det ju statueras exempel. Finns stora likheter med hockeydomare.

Jag önskar att moderatorerna fokuserade lite mer på att bedöma vem som egentligen startar bråken, men jag klagar inte på deras arbetsinsats.
 
"Birger " sa:
Nu tror jag moderatorerna måste skärpa sig och inse åtminstone två saker:

Det här forumet lever i hög grad på Legolas. Han är i stor utsträckning den som verkligen levererar, hans sammanlagda textmassa utgör basen för forumet. Vi är många som går från frukostgröten till CM uteslutande för att se vad cykel-Lego haft för sig sedan sist. Vi vet att han är ute och cyklar, men det är ju det som är själva vitsen. Utan Lego tror jag forumet somnar in ganska snart!

2) Censur är inget kul. Censur hör hemma på lättstötta feministforum, i forna öststaterna och i Saudiarabien. Här är det klokt att censurera mycket sparsamt. Stryker man mycket text för att Kalle Banans sippa fru och oskyldiga små barn kan bli stötta i kanten, så blir det lätt så att boten blir betydligt värre än soten!
Tryckfrihet och yttrandefrihet är värt ganska många indignerade sippa och lättstötta töntar, dom kan gå till andra forum om dom inte trivs.

Jag vill läsa om hur göbba träter och jag är inte känslig själv heller!

Möjligt men reglerna måste givetvis gälla lika för alla, Legolas tillför en massa läsvärd skrift men han har en lite väl stor förkärlek att trycka till folk och då ska han varnas precis som alla andra. Sen kan jag hålla med om att när det ex skapas trådar i rent mobbnings syfte så måste man ha rätt att försvara sig och det kan svårt att göra inom ramen av vad reglerna tillåter.
Ex borde Sjöstett bannats för sin mobbningstråd och moderator borde tagit bort den på stuberten. Att kasta lite skit på varandra i mellanåt är en sak men att skapa såna trådar är att gå över gränsen oavsett vad man tycker om folk.
 
Nu är de så att vi gör det här utan ersättning när vi har tid. Vi kan inte alltid vara inloggade och se vad som händer. Så att ta bort trådar direkt är ingen lösning, snacka om censur.

Och ingen har frisedel mot varningar etc här och kommer aldrig att få det heller. Hur skulle det se ut? Och dom som är rutineade "forumrävar" vet vad som gäller och borde inte låta sig provoceras, även om det naturligtvis kan vara svårt.

Nu har Sjöstett fått en varning på 40 % och kan inte skriva utan godkännande och tråden är borttagen. Och det skall till en väldigt grov överträdelse om man skall bli bannad utan föregående varning.
 
"Berralund " sa:
Nu är de så att vi gör det här utan ersättning när vi har tid. Vi kan inte alltid vara inloggade och se vad som händer. Så att ta bort trådar direkt är ingen lösning, snacka om censur.

Och ingen har frisedel mot varningar etc här och kommer aldrig att få det heller. Hur skulle det se ut? Och dom som är rutineade "forumrävar" vet vad som gäller och borde inte låta sig provoceras, även om det naturligtvis kan vara svårt.

Nu har Sjöstett fått en varning på 40 % och kan inte skriva utan godkännande och tråden är borttagen. Och det skall till en väldigt grov överträdelse om man skall bli bannad utan föregående varning.

Karma Berra :D
 
Under min uppväxt började det komma folk från andra kulturer till Sverige, först flyktingar från andra världskriget, polacker och andra judar. Sedan arbetskraft från Finland och Italien samt flyktingar från Tjeckoslovakien. Så har det fortsatt och vi har fått pizza, kebab och falafel på den svenska menyn.

I början hade vi en renodlad rasism i Sverige men allteftersom våra barn växte upp med invandrarnas barn och andra adoptivbarn från hela världen försvann det begreppet, de såg ju att det inte var någon skillnad på deras klasskamrater oavsett vilken hudfärg de hade eller vilken världsdel de kom ifrån.

Det fel vi har gjort var att i vår iver att få våra nya medborgare att må väl i sitt nya hemland är att vi har gett aktivt stöd till att ta med sig och utveckla sitt hemlands kultur i Sverige vilket lett till att hela bostadsområden konverterat till andra kulturer, invandrare flyttar dit eftersom de känner sig hemma och svenskar flyttar därifrån för att de känner sig som främlingar.

Politikernas stöd till utveckling av andra kulturer inom Sveriges gränser är ett fullständigt katastrofalt förhållningssätt eftersom det bara ger mer bränsle till främlingsfientlighet och till de konflikter vi nu ser blossa upp.

Vi behöver ett nytt sätt att se på och bejaka svensk kultur, inte genom att förbjuda iandra kulturer men genom att inte aktivt stödja dem utan göra det svenska alternativet till det bästa för alla. Då tror jag att vi kan få en sann integration av andra generationen invandrare, som det nu är så utvecklar barnen sina föräldrars kultur med aktivt stöd från det svenska samhället och problemet bara växer.

Nej, jag håller med dig Legolas, skall man bo i Sverige skall man leva svensk kultur, dock måste första generationen få chansen att leva ett anständigt liv med den kultur som de blivit uppfostrade med, precis som att du skall få äta knäckebröd och falukorv och dricka GT och glögg i Thailand. Dina barn kommer att ta till sig det som de tycker är bra men förmodligen kommer de att bli mer Thailändska än dig!
 
"mackes " sa:
Det motsägelsefulla är att den politiskt korrekta åsikten i Sverige är att ta emot alla invandrare med öppna armar, men inte hos mig... :eek:

mackes . du är nog en förståndig kille i alla fall .......................... ::)
 
"legolas " sa:
Idag så blev det argsint igen, Dessa härliga, underbara, fullständigt ologiska, olösliga utbrott kan mer liknas vid en tamkatts plötsliga fräsande och spottande när man sticker handen i matskålen. Jag vet inte hur det började eller varför det började. Men jag antar att det bara var läge för det, eller var dags för det. Jag tror att kvinnor oavsett nationalitet är så bundna vid sin ras och sitt kön, så de vet faktiskt inte hur dom skall ”komma undan”, och INTE få dessa utbrott.

Jag förstår precis dom här argsinta utbrotten Lego.
Det är ganska lustigt att läsa vilka problem du har med din kvinna samtidigt som du så gärna vill mästra andra här och framstå som att du är mästaren själv.
Du kanske skulle göra den där psykoanalysen på dig själv istället?
I all välmening, då kanske du hittar källan till din frus utbrott och kan få stopp på dem för de verkar ju störa dig.
 
Tycker att vi har fajtats tillräckligt idag Lego.
En liten fundering som jag har bara, hur kommer det sig att du alltid är ena parten i alla dessa vendettor som förekommer här?
Fundera på den medans jag tänder fredspipan ;)
 
"mrputte " sa:
Har ingen cykel heller hehe
Jag har dock fått en anvisning på var det finns ett par cyklar parkerade. Min thaigranne är en omtänksam gammal dam som gärna förmedlar kontakter till damcyklar i LOS :)
 
Saknar legos berättelse. Vad har han för egen sida nu igen. Kan någon hjälpa mig med det. Vill kunna fortsätta läsa denna
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp