legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bra att iallafall du legolas tycker att man ska vara stolt över sin nationalsång,karma för det. Oavsett vad du skriver och gör för stunden i detta forum är det alltid någon som ska sluta,det är bra att du håller igång .

Fortsätt att skriv Lego, jag tycker du tillför mycket i dina kåserier som man får läsa varje morgon :wai: Sen kanske man inte håller med om allt, men sånt är livet!

"legolas " sa:
Ja det är ett himla slutande. Killar som fan inte ens har börjat skall sluta, killar som känner sig trampade på tårna skall sluta, killar som någon skäller på skall sluta, killar som är överkänsliga för sin egen särart slutar..... Killar som har svårt med drecken skall sluta. Ja det är ett evigt slutande....

Kanske vore bättre om svenska folket därhemma tog tag i saker och ting och fixade dom, i stället för att hela tiden lägga benen i luften och "sluta".... Kanske hade vårt mångkulturella samhälle sett lite annorlunda ut också då. Ett samhälle, där folk är folk, och ingen skall behöva fösas ihop i några jäkla förorter bara p.gr.a. att man kommer ifrån ett särskilt land....

Nä gör som kanadickerna gör med sina utlänningar, kasta tärning och sprid ut de olika nationaliteterna över hela riket... Så att dom kan assimileras och lära sig svenska seder och bruk och verkligen inlämmas i samhället.... :wai: :wai:

legolas

Ibland tror jag att Sverige vill ha segregation. På 60-70 talet lovade politikerna dyrt och heligt att de skulle ta tag i segregationen. Nu 50 år senare har inte ett skit hänt, vi har Hammarkullen, Bergsjön och Biskopsgården i Göteborg som är som kolonier från en annan kultur. Så fort invandrarverket försöker placera ut invandrare bland vanligt folk blir det ramaskri och protestskrivande i långa listor tills utbölingarna tvingas flytta.

Så återigen Sverige är det samhälle som vi valt att göra det till. Det är inte undra på att det blir upplopp i Husby, ingen politiker har väl lust att satsa pengar där. Den dag vi får ett system som tillåter politikerna att visa civilkurage utan att bli bortröstade inom ett par år kanske vi kan få en förändring till stånd.

"mackes " sa:
Ibland tror jag att Sverige vill ha segregation. På 60-70 talet lovade politikerna dyrt och heligt att de skulle ta tag i segregationen. Nu 50 år senare har inte ett skit hänt, vi har Hammarkullen, Bergsjön och Biskopsgården i Göteborg som är som kolonier från en annan kultur. Så fort invandrarverket försöker placera ut invandrare bland vanligt folk blir det ramaskri och protestskrivande i långa listor tills utbölingarna tvingas flytta.

Så återigen Sverige är det samhälle som vi valt att göra det till. Det är inte undra på att det blir upplopp i Husby, ingen politiker har väl lust att satsa pengar där. Den dag vi får ett system som tillåter politikerna att visa civilkurage utan att bli bortröstade inom ett par år kanske vi kan få en förändring till stånd.
;D ;D ;D WOW mycket bra inlägg macke!!!Karma är givet,

"mackes " sa:

Håller med dig, bra skrivit. Man märker skillnad mellan de som integreras med automatik, som ex.vis min fru med de som växer upp på dessa orter du skriver vilken skillnad det blir på dessa personer.

Hörde en interjuv med integrationsministern härom dagen på TV, jag tänkte vad har hon lyckats med?

"ledarn " sa:
Klart det vore bättre om flyktingar och invandrare fick bo bland oss Svenskar..

Men inte i mitt område.... Då sjunker ju priset på bostaden.. :eek: :eek:
(Skrivet med ironi)
De får bo i mitt område, då stiger ju priset, mer potenitella köpare :)

"Janne " sa:
Håller med dig, bra skrivit. Man märker skillnad mellan de som integreras med automatik, som ex.vis min fru med de som växer upp på dessa orter du skriver vilken skillnad det blir på dessa personer.

Hörde en interjuv med integrationsministern härom dagen på TV, jag tänkte vad har hon lyckats med?

Ha ingen övertro på ministrarna så länge det inte finns stöd bland folket. Varför tror du Nuamko Subami slutade? En omöjlig uppgift!

Det ligger mycket mer i vad ledaren skriver än han anar!!!

"ledarn " sa:
Det där var motsägelsefullt....??

Det vet väl alla att invandrare bara lever på bidrag... :eek: :eek:
Hur kan dom då ha råd med sånt..??

(Även detta med ironi) :laugh: :laugh:

Bostadsbidraget höjs ju desto dyrare lägenheten är ... kom och köp ... :D (ironi också eller?)

"mackes " sa:
Ha ingen övertro på ministrarna så länge det inte finns stöd bland folket. Varför tror du Nuamko Subami slutade? En omöjlig uppgift!

Det ligger mycket mer i vad ledaren skriver än han anar!!!
Tyvärr är det nog så ... samma sak med vilda djur, de ska vi inte skjuta de ska leva i våra skogar, men inte nära där jag bor!

"ledarn " sa:
:eek: :eek: Den jämförelsen kan du få på skallen för.... :laugh: :laugh:

Och jag vet Mackes att det är sanningen jag skrev men det kan man inte säga..
Då gör man sig ovän med så många PK människor...

Det motsägelsefulla är att den politiskt korrekta åsikten i Sverige är att ta emot alla invandrare med öppna armar, men inte hos mig... :eek:

"ledarn " sa:
Jo...
Det är inte många beslutsfattare som bor i områden där invandrarna bor..

Jag hade en rumän på jobbet på Volvo som var jäkligt kompetent och duktig, bjöd hem honom med fru till vårt julfirande med släkten (typ Fanny & Alexander) för att få lite nytt blod i traditionerna. Många höjda ögonbryn men det slutade väldigt gemytligt så jag tror att öppna sig lite hade inte skadat för de slutna svenskarna.

Det min fru reagerade mest på i Sverige förutom att det var så rent var att "pratar inte folk på bussen???". Vi är nog innerst inne bara rädda att inte vara som alla andra. Det märker man ju här på forumet, det gäller att tycka som alla andra annars blir det mobbing eller påhopp på person.

Det hade nog varit nyttigt för en del här att skaffa sig en egen åsikt.

"mackes " sa:
Jag hade en rumän på jobbet på Volvo som var jäkligt kompetent och duktig, bjöd hem honom med fru till vårt julfirande med släkten (typ Fanny & Alexander) för att få lite nytt blod i traditionerna. Många höjda ögonbryn men det slutade väldigt gemytligt så jag tror att öppna sig lite hade inte skadat för de slutna svenskarna.

Det min fru reagerade mest på i Sverige förutom att det var så rent var att "pratar inte folk på bussen???". Vi är nog innerst inne bara rädda att inte vara som alla andra. Det märker man ju här på forumet, det gäller att tycka som alla andra annars blir det mobbing eller påhopp på person.

Det hade nog varit nyttigt för en del här att skaffa sig en egen åsikt.

Ja, Du har nog rätt, men det är svårt, det här med åsikter! Man vill ju inte ha fördomar och eftersom en saklig grund för en uppfattning är det som skiljer åsikten från fördomen, så måste man ju läsa på och skaffa sig en uppfattning om vad saken gäller och det blir ju faktiskt ganska jobbigt och tidsödande och rätt besvärligt och då är det ju i varje fall enklare att tycka som alla andra.....Jag minns en bok som hette "Staffan Lindens Badrumsbok" , som slog fast att det är stort att tänka själv, men ganska jobbigt medan det fortfarande var ganska stort att tänka med badrumsboken, fast inte lika jobbigt.... Kanske något för en del av oss?

"magnusjansson " sa:
Vad ingen frukostläsning idag? Är det censur på gång.
Fabio blev varnad 3ggr i går kväll och kan inte skicka inlägg utan att moderator godkänner s först, syns i profilen. Han lade ett inlägg i morse som väntar på godkännande.
Samtliga tre rörde tråden "Vad är det som gör mig så överlägsen..."

Jag måsta säga att det är konstigt att i trådar som ordet är fritt,och som dessutom öppnas för att klaga gnälla lipa mot vissa personer,borde vara fria att försvara sig i.men det är ett jävla gnällande hela tiden på olika tomtar. Va fan är det för gäng som ska sluta,gnälla,lipa, är ni ..........

Nu tror jag moderatorerna måste skärpa sig och inse åtminstone två saker:

Det här forumet lever i hög grad på Legolas. Han är i stor utsträckning den som verkligen levererar, hans sammanlagda textmassa utgör basen för forumet. Vi är många som går från frukostgröten till CM uteslutande för att se vad cykel-Lego haft för sig sedan sist. Vi vet att han är ute och cyklar, men det är ju det som är själva vitsen. Utan Lego tror jag forumet somnar in ganska snart!

2) Censur är inget kul. Censur hör hemma på lättstötta feministforum, i forna öststaterna och i Saudiarabien. Här är det klokt att censurera mycket sparsamt. Stryker man mycket text för att Kalle Banans sippa fru och oskyldiga små barn kan bli stötta i kanten, så blir det lätt så att boten blir betydligt värre än soten!
Tryckfrihet och yttrandefrihet är värt ganska många indignerade sippa och lättstötta töntar, dom kan gå till andra forum om dom inte trivs.

Jag vill läsa om hur göbba träter och jag är inte känslig själv heller!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar