LUNG NOK ÅTERVÄNDER

Som gammal gävlebo är "Blå Grottan" ett bekant begrepp för mig. Här tillbringade man en del av sin ungdom, allt medan polisbilen stod utanför med roterande saftblandare. Enda diskot i Sverige som inte behövde discokula, enl n Larsson, som hänvisade till den permanenta polisbilen utanför i en välkänd monolog.

Nu har jag emellertid lärt mig att Blå Grottan minsann finns i Thailand också, närmare bestämt i provinsen Tak. Väggarna reflekterar ett blåaktigt ljus, så här behövs inte ens en polisbil :).

23-0149 Tham Si Fah TAK.jpg

I rummet längst in finns, som sig bör, en staty av Buddha.

23-0154 Buddha, Tham Si Fah TAK.jpg

Utanför grottan fanns det gott om vilda bin.

23-0146 Vildbin, Tham Si Fah TAK.jpg

Jag började min återresa i Hua Hin och avslutar den där också.

23-0421 Rockkonsert PKK.jpg

23-0422 Rockkonsert PKK.jpg

Hamnade på en rockkonsert med en tydligen ganska populär artist med ett namn som man får ta som man vill - AB Normal.

Tack till Er som följt med på min resa. Nu återgår jag till min bildarkivstråd.

Jag vet att många är fotointresserade på forumet och till Er kan jag berätta att bildmaskinen på resan hette Panasonic G9 med objektiv 12-60 och 100-300. I reserv fanns en Sony långzoomare, som klarar allt utom höga ISO.

Jag började min återresa i Hua Hin och avslutar den där också.

23-0421 Rockkonsert PKK.jpg

23-0422 Rockkonsert PKK.jpg

Hamnade på en rockkonsert med en tydligen ganska populär artist med ett namn som man får ta som man vill - AB Normal.

Tack till Er som följt med på min resa. Nu återgår jag till min bildarkivstråd.

Jag vet att många är fotointresserade på forumet och till Er kan jag berätta att bildmaskinen på resan hette Panasonic G9 med objektiv 12-60 och 100-300. I reserv fanns en Sony långzoomare, som klarar allt utom höga ISO.
Hej

Tack för alla fina bilder och jag ser redan fram emot din nästa tur.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp