Mackfaktorns Thairesa 2018

 

Mackfaktorn

Forumräv
Ska prova se om jag kan få ihop en liten reseskildring av årets resa, som ju startar på tisdag en anledning till den går lite senare än vanligt i år är att jag varit tvungen invänta goda vänners hemkomst som sker sent i morgon kväll ska va i Luleå 24:00 där jag ska hämta dom om dom nu lyckas hålla tiden vill säga.

Förra året så missa dom anslutningen Arlanda Luleå :( så jag fick åka hem själv å tillbaka tidigt morgonen efter å hämta dom, i år höll dom ju på missa ditresan när anslutningen deras Luleå Arlanda vart inställd så får hoppas dom gjort bort sina obligatoriska förseningar redan:)

Nåväl ska bli jäkligt skönt å slippa snö å kyla ett tag tror det var igår det var det man kallar halvsnödagen här dvs den dag då hälften av årets snömängd ska ha kommit å stämmer det att lika mycket till ska komma som vi har nu så herre jäklar :cool:

Nu ska jag iaf ta mig en whiskey å bira och försöka börja packa lite vill inte ha nått viktstrul i bkk, är ju jäkligt tajt med tiden där kan ju ha 40 kg till bkk men bara 20 mot khon kaen men har nog ingen tid hinna köpa på mig mer kg där så få se till ha under 20kg så det inte blir nått tjafs.
 
Det här är vad jag tänker lämna iaf, bilderna från 6 nov till 26 Jan
1065d2794c9be20d8c84100a24fbd5de.jpg
3b7344a942a9ef8fb4123ef276e82585.jpg
bc3ade40ec00b3340b139d5073f2c238.jpg
005ca21235aa2cf929f21e4d8fd2d10c.jpg
 
Tycker det ser mer ut som skithusborste än diskborste... Men oavsett, finns i Thailand i mängder, så fattar heller inte varför släpa med sådana saker?
 
image.jpeg
Var hittar ni "svenska" diskborstar? Frugan har varit nere 2 mån redan, utan att hitta. Förutom på Macro för 160 bath... Why only 10??? Var det första jag fick höra haha.
Till TS, oroa dig inte för vikten hos Thaismile, flytta över tungt till handbagaget, det är inga nazi's vid checkin. Dom kanske frågar om tungt, då är det bra att utan grimaser orka lyfta upp väskan i diskhöjd och svara. Se också till att det inte lyser och att du sen kan hantera det utan att störa övriga passagerare. Så brukar iaf jag göra, särskilt på hemvägen. Och propert klädd och glatt humör förstås, ingen j-a badortsutstyrsel eller sura miner:)
 
image.jpeg
Var hittar ni "svenska" diskborstar? Frugan har varit nere 2 mån redan, utan att hitta. Förutom på Macro för 160 bath... Why only 10??? Var det första jag fick höra haha.
Till TS, oroa dig inte för vikten hos Thaismile, flytta över tungt till handbagaget, det är inga nazi's vid checkin. Dom kanske frågar om tungt, då är det bra att utan grimaser orka lyfta upp väskan i diskhöjd och svara. Se också till att det inte lyser och att du sen kan hantera det utan att störa övriga passagerare. Så brukar iaf jag göra, särskilt på hemvägen. Och propert klädd och glatt humör förstås, ingen j-a badortsutstyrsel eller sura miner:)
Ikea har iallafall sådana som ligger i väskan annars tycker jag med det är svårt att hitta riktiga diskborstar.
Men går väl att beställa på postorder ifrån IKEA thailand annars ;)
 
Glöm inte att ost måst in i kylen innan du åker ...
Han lägger ju bara ut väskan i bilen över natten. Sedan är den djupfryst hela vägen till yttre Ubon om så behövs.. 555

Ne skämt å sider. Mackfaktorn, slå in osten i lite tidningspapper. Sista timmarna i Thailand innan den kommer in i kylen kan ta styggt på kvalitén.

Jag brukar slå in känsliga saker och sedan placera del i mitten av all mat. Så senast hamnade ost och smör i mitten. Stekfläsk, falukorv och kaviar utanför och längst ut köttbullar. Sedan lite kläder och annat som höll kylan :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Får man fråga varför du packat med diskborstar? Det är i alla fall något jag ärligt kan säga att jag aldrig lagt ner i en resväska :)
Finns inte eller svårt hitta.
Tycker det ser mer ut som skithusborste än diskborste... Men oavsett, finns i Thailand i mängder, så fattar heller inte varför släpa med sådana saker?
Nä är diskborstar ingen vi känner som hitta svensk typ i khon kaen
image.jpeg
Var hittar ni "svenska" diskborstar? Frugan har varit nere 2 mån redan, utan att hitta. Förutom på Macro för 160 bath... Why only 10??? Var det första jag fick höra haha.:laugh: skänkte bort några till en vän som for ner 4e inte alla väl kom från damen ;)
Till TS, oroa dig inte för vikten hos Thaismile, flytta över tungt till handbagaget, det är inga nazi's vid checkin. Dom kanske frågar om tungt, då är det bra att utan grimaser orka lyfta upp väskan i diskhöjd och svara. Se också till att det inte lyser och att du sen kan hantera det utan att störa övriga passagerare. Så brukar iaf jag göra, särskilt på hemvägen. Och propert klädd och glatt humör förstås, ingen j-a badortsutstyrsel eller sura miner:)
Lär ha för dåligt med tid packa om ska landa 07:30 å starta 09:00
 
Ikea har iallafall sådana som ligger i väskan annars tycker jag med det är svårt att hitta riktiga diskborstar.
Men går väl att beställa på postorder ifrån IKEA thailand annars ;)
Helt klart nått man kanske ska börja göra fast om det bara gäller diskborstar väger ju inget så är nog enklare ta med sig.
 
Ser att mina vänner som jag ska åka hämta från flyget i natt verkar vara i hyfsad tid, så ska inte vara nå problem hinna med anslutningen mot Luleå för dom detta år om dom nu inte åker på nått tekniskt problem :) har startat från Krabi å flyger just nu över indien så snart dags för mig sparka bort latheten å få lite gjort måste hinna sota pannan pelletsbrännaren å så denna jäkla städningen :(
 
image.jpeg
Var hittar ni "svenska" diskborstar? Frugan har varit nere 2 mån redan, utan att hitta. Förutom på Macro för 160 bath... Why only 10??? Var det första jag fick höra haha.
Till TS, oroa dig inte för vikten hos Thaismile, flytta över tungt till handbagaget, det är inga nazi's vid checkin. Dom kanske frågar om tungt, då är det bra att utan grimaser orka lyfta upp väskan i diskhöjd och svara. Se också till att det inte lyser och att du sen kan hantera det utan att störa övriga passagerare. Så brukar iaf jag göra, särskilt på hemvägen. Och propert klädd och glatt humör förstås, ingen j-a badortsutstyrsel eller sura miner:)
Hej

Frugan tar också med sig diskborstar ifrån Sverige, dom är bättre enligt henne.

Mvh isan lover
 
Jag tror det blir jääää-vligt tight om du landar 07.30. Sen tar det ju 20-25 min innan man ens kommit till immi-kön...
Och själva kön kan väl ta från 10 min till en timme minst, som den 10 dec.
Sen hämta bagaget, köa till hissen, och upp och köa till Smile, som stänger 8.15? Tror du kommer få plocka fram värsta charmen på fler än ett ställe;)
 
Jag tror det blir jääää-vligt tight om du landar 07.30. Sen tar det ju 20-25 min innan man ens kommit till immi-kön...
Och själva kön kan väl ta från 10 min till en timme minst, som den 10 dec.
Sen hämta bagaget, köa till hissen, och upp och köa till Smile, som stänger 8.15? Tror du kommer få plocka fram värsta charmen på fler än ett ställe;)
Ja vet långt ifrån säkert jag hinner med är en chansning :rolleyes: förra året var jag feg å boka 13 planet å då hade vi lätt hunnit med men tog max 3min till immi då å jäkligt lite folk så det ända som tog tid då var å vänta på väskorna.
 
Vännerna verkar va i tid flyger just nu ut över kaspiska :thumbsup: pannan sotad å klar å jag nyduschad välbehövligt efter haft huvudet i pannan :)damen ringde just dom hade visst varit å besökt en massa tempel idag uppe i nong kai,
så nu dags slå igång dieselvärmaren till bilen ett tag å börja dra sig mot stan så man får en väg i någorlunda ljus jag å dottern tänkte dessutom fara å ta oss en hamburgare på max i boden innan jag lämnar av henne i lägenheten, sen dra vidare mot Luleå blir nog sista burgaren på 1-2 månader så ser nästan fram mot det.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
142
Visningar
9 K
Bossej
B
B
Svar
0
Visningar
847
Boonruam Karlsson
B
 
Tillbaka
Topp