Mackfaktorns Thairesa 2018

Festen vart lyckad många så klart djäkligt fulla innan det var slut.

Tror nog isan lover mfl håller med annars får ni rätta mig att det är en riktig ynnest och man känner sig riktigt priviligerad att man får vara med om dylikt, formen min är intakt lyckades hålla mig till 3 möjligen 4 [emoji482]under hela kvällen annars full fart här direkt på morgonen med både jobb å avstädning från festen.

2bc18583482468ea9d60cbf02e6296ce.jpg
04c4ae08fe8429d476596b26a34e14c4.jpg
d543847214c3094f7c8c2172623ea63d.jpg

Det här med att ge gravt alkaliserade pengar till Lao Khao är ju inget lätt beslut ... men hjälper ju dem bara att dö i förtid, men ger man inte blir man snålis .. jag brukar be min fru om råd, men hon bryr sig ju inte om alkoholism utan vill mest visa att hon har pengar, så säger bara ge ...

Jag tycker alkoholen tyvärr tar bort mycket av släktgemenskapen då det alltid måste drickas om de ska samlas ...

Killen var här redan vid 06:30 när jag klev upp för å försöka få sig nått damen gav han till sist 20 bht som han sa han behövde för att kunna gå å tvätta kläder, tragiskt se 30 år och motoriken är redan paj går som en robot
20e6a43c7ea80909d7d51f3ba71c3156.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Killen var här redan vid 06:30 när jag klev upp för å försöka få sig nått damen gav han till sist 20 bht som han sa han behövde för att kunna gå å tvätta kläder, tragiskt se 30 år och motoriken är redan paj går som en robot
20e6a43c7ea80909d7d51f3ba71c3156.jpg

Hej

Känner igen det där, den morbror till frugan som dog och begravdes i vintras var precis likadan, gick ifrån hus till hus redan tidigt på morgonen och frågade efter en sup, han var nog full varje dag dom sista 10 åren, blev 50 år.

Jag gav honom ganska ofta en sup eller två, det är svårt att neka när flaskorna står synligt hemma, men frugan brukade som motprestation begära att han åt lite också, han slarvade med maten och åt nästan ingenting när han drack.

Lao Kao skördar många liv och varenda by har väl ett gäng alkoholister, men många klarar att sköta alkoholen bra, dom dricker när det är fest, begravning eller bröllop o.s.v, men det är tragiskt när folk super ned sig och skiter i hur det går, speciellt jobbigt är det nog för fru och barn.

Mvh isan lover

Sitter å filosoferar till morgonfika har inte så många dagar kvar nu [emoji26] känns som det blir svårare å jobbigare för varje år dra tillbaks till Sverige man mår ju så jäkla bra till både kropp å själ här.

Har en del pappersjobb nu på morgonen men ska sen ut i kväll för ett litet avskedsfirande med några thai och falang kompisar som jag lovat innan jag far, känns ibland när man scrollar igenom tråden att man är jämt på party [emoji23] men vid en snabb genomgång i huvudet så har jag nog bara varit berusad 3 ggr räknar då inte med när man fått i sig 3-4 [emoji482]på en hel dag som det, har nog runt 20 helvita dgr på dom 35 hittills så känns inte som man kommer behöva lägga in sig för avgiftning iaf[emoji6]
c9c2e24933d9390119f6079b719f7ee5.jpg
5d8e9d8f6e9da86f9eacd0a2d860a598.jpg

Vart inte nån uppdatering sista dagarna för mycket i huvudet kanske.
Flög hem med Thai iaf å nog fasen är känslan dom blivit sämre känns mer som ett lågprisbolag nu än premium så nog blir det baggarna som går före Thai här i fortsättningen för får ju premium biljett med dom billigare än apklass med Thai om man beställer i rätt tid.

Annars hände väl inte så speciellt mycket sista dagarna slapp iaf eländet såg inte till han nått mer :thumbsup: träffa ju australiensaren( scott ) några gånger han hade även besök några dagar av en kompis (Col ) från militärtiden + träffa även en till som hade varit i hans pluton för ca 20 år sen å sen stöter dom på varann i khon kaen av alla ställen så världen kan va liten ibland.

Var riktigt intressant å sitta ner å lyssna på deras historia dom har ju varit i action runt om i världen allt från Östtimor afghanistan mfl ställen alla 3 var runt 47 år nu Scott +Col hade redan pension livet ut från militären, medan den 3e var kvar där, Scott är gift och har inga planer på återvända till australien ska eventuellt däremot bygga uppe i ubonrat, Col är på en roadtripp jorden runt är nu på andra månaden av planerade 3 år som det lät ändå bara va början drog till Chiang mai efter khon kaen för att imorgon fara vidare till laos osv, den tredje tyckte även han att han levde drömlivet var utsänd och betald av militären för att fara till Thailand å lära sig thai i ett år om jag minns rätt, 3 gamla polare med samma bakgrund men olika personligheter och helt olika livsval.

Hej

Du får hålla ut lite, det blir bättre.

8C514299-D62F-4D84-830C-7B18744F4F51.jpeg

Här på västkusten skiner solen ifrån en klarblå himmel nu på morgonen kl 8.

C82C0FD5-89CF-4E0D-A0AF-8224780C7A67.jpeg

Vi har även lite varmare nu, det var ju minus 10-12 grader när vi kom tillbaka ifrån Thailand.

Sen kan jag berätta att strandskatan har anlänt hit ut, det är ju vårat säkraste vårtecken, solen ska för övrigt fortsätta att skina resten av veckan, så det blir en fin helg.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Vi har även lite varmare nu, det var ju minus 10-12 grader när vi kom tillbaka ifrån Thailand.

Sen kan jag berätta att strandskatan har anlänt hit ut, det är ju vårat säkraste vårtecken, solen ska för övrigt fortsätta att skina resten av veckan, så det blir en fin helg.

Mvh isan lover
25-30 grader för kallt iaf. ;)
Hoppas det blivit varmare när vi kommer tillbaka.

Hej

Mvh isan lover
Inte riktigt vår här ännu men den kommer som alla år och vår här är det bästa man kan va med om

IMG_0271.JPG

IMG_0270.JPG

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
938
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp