Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ser nice ut, hur många kvm ligger det på. Kan tänka mig något sådant , den dagen jag bygger.

Mycket snyggt hus du byggt, var i Thailand har du denna?

Tackar men vad jag sett av 66ans hus så kan väl du inte beklaga dig very nice förutom färgen då ;) till putte ca 190 kvm för stort men när vi bestämde att vi skulle bygga i khon kaen och i det området så var reglerna att på den tomtstorleken fick vi ej bygga mindre hade annars blivit ett enplans på ca 120 kvm.

"Mackfaktorn " sa:
Tackar men vad jag sett av 66ans hus så kan väl du inte beklaga dig very nice förutom färgen då ;) till putte ca 190 kvm för stort men när vi bestämde att vi skulle bygga i khon kaen och i det området så var reglerna att på den tomtstorleken fick vi ej bygga mindre hade annars blivit ett enplans på ca 120 kvm.
Mack hur var det med färgen på gardinerna i sovrummet. Haha snygg utbyggnad där får du bjuda på öl i januari.

"magnusjansson " sa:
Mack hur var det med färgen på gardinerna i sovrummet. Haha snygg utbyggnad där får du bjuda på öl i januari.
Tyckte du inte dom va fina ? Stör inte mig iaf fast man väljer ju sina strider hon får välja färg på gardiner jag storlek och utformning av Ölterass ;) :laugh: Öl kommer helt klart att finnas gott om i jan så bara komma.

Byggnationen tar ett lite uppehåll på ett par veckor nu dom har ett pågående husbygge i hembyn åt en japan också men passar bra för dom ska komma och anlägga gräsmattan nu hoppas på uppfarten med.

Här kommer några bilder på en "liten" Buddha från hembyn

260.jpg

261.jpg

262.jpg

263.jpg

Ser ut som om en överförfriskad akupunktör varit ifarten :D :D
Men stor var den i din "lilla" by :)

Du bifogade bilder från Phi-phi. Jag mig befann mig på ön den 25 december 2004.
Havsbotten luktafe rutten fisk. Nånting vae fel- Åkte tillbaks till Saladan på kvällen, Nästa kom ni vet vad. Flydde upp på ett berg med en jeep och där satt redan Ingemar Stenmark med sin nya. Han hade joggat dit. Det var tider det.......... Var du med om det???

"derPanzerHerring " sa:
Du bifogade bilder från Phi-phi. Jag mig befann mig på ön den 25 december 2004.
Havsbotten luktafe rutten fisk. Nånting vae fel- Åkte tillbaks till Saladan på kvällen, Nästa kom ni vet vad. Flydde upp på ett berg med en jeep och där satt redan Ingemar Stenmark med sin nya. Han hade joggat dit. Det var tider det.......... Var du med om det???
Nej var inte där då men Ledarn var på phi phi då

Tack för fina bilder och en bra tråd Mackfaktorn. Verkligen en imponerande Buddha det där. :thumbsup: :thumbsup:

Eftersom åskan dånar och regnet kommer ned med samma fart som en dusch så i väntan på att få fara och fira travvinsten kommer här några gamla bilder på thaibarn som har skoj

042.jpg

051.jpg

052.jpg

På grund av våran jäkla svenska sommar å även att jag vägrar titta på bröllopet trots att hon är riktigt vacker våran sessa så kommer här då min solskens story om våran välgörenhetsfest efter översvämningen i Thailand 2011 med Foki vet inte om det är omanligt men skit samma sånt här virrar till det i mitt hjärta iaf .

Inför denna fest då så tog jag emot anmälningarna å en av dom allra första kanske tom den första ringde en flicka till mig och ville anmäla sig och sin mamma detta var innan vi även hunnit ut annonsera om festen men hon hade hunnit läsa på fokis hemsida att den skulle ske å hennes enda fråga då var kommer foki vara där inte hur när kostnad mm.

Veckorna går men dan före denna fest så ringer då mamman till denna flicka till mig med ett antal frågor och undringar är det säkert foki kommer vara där ? går det få hennes autograf ? Jaja självklart svarar jag ta kontakt med mig så fixar jag det hon berättar då att jag ligger med 40 g feber å vi har 28 mil tor till Vuollerim så vill ju inte gärna fara ner i vintermörker om inte foki är där men berättar samtidigt att hennes dotters enda och största idol var just foki så om hon verkligen skulle vara där var dom ju verkligen tvungen att komma denna historia berätta jag ju självklart till foki.

Festdagen kommer då full med jobb å stress men medan jag då står och tar emot biljetter relativt tidigt kommer då denna flicka ( ca 12 år ) och mamma å frågar efter mig ingen tvekan om att mamman var sjuk och dottern jättenervös tog kontakt med foki som kom och hälsa å tog sig an denna flicka på ett helt underbart sätt prat rundtur med foton mm mm .

Träffa mamman när dom var på väg hem å fråga hur det gått och om hur det varit får då till svar värt varenda febergrad att se dottern så glad och lycklig men orkar inte mer nu.

Man kan tycka vad man vill om idoldyrka men visst är det väl ändå lite härligt med såna här historier som garanterat varken är osann eller ens överdriven dessutom se en mammas kärlek till sitt barn köra 28 mil med feber mitt i vintern i mörkaste norrland för å låta dottern träffa hennes idol i detta fall då en mode bloggerska.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp