Mackfaktorns Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Sir One " sa:
Hmm ogästvänlig typ den där Mackfaktorn. :) Ska han leva som eremit isolerad från världens skönhet och välvilligt inställda personligheter? :):)

Det beror bara på att han inte vill att frugan ska se hur vackra faranger kan vara :)

"Mackfaktorn " sa:
Ja men nu tänkte jag väl mer på erat välbefinnande på grund av fallhöjden fast du kanske trivs å hoppa runt på ett ben ? :laugh:

Hehe, ja skall du ha besök av dessa herrar så finns det nog inte det skyddet uppfunnet som kan säkra närområdet. Det gäller både fallhöjd och barskåp. :) :)

"Mackfaktorn " sa:
Ja men nu tänkte jag väl mer på erat välbefinnande på grund av fallhöjden fast du kanske trivs å hoppa runt på ett ben ? :laugh:
Fallhöjden vid ett normalt intag är väl inte mer än 30-40 cm? :)
Sen tror jag att Glimten66 har rätt i antagandet att du vill undanhålla två stockholmsatleters utstrålning från frugans lystna blickar :)

Så här ska ett groggabord se ut...:)

groggabored.jpg

Några bilder från en thaifest i Sverige vi anordna för översvämningsoffren 2011 där allt överskott gick till offren.

329.jpg

330.jpg

334.jpg

334.jpg

Dubbelbild igen ser jag men om du menar hon till höger så är det Foki hon driver en av dom större bloggarna i landet men nu flyttat tillbaks till Thailand designar och startat upp eget klädmärke har en liten solskenshistoria om festen och henne ska försöka delge er den sen mamman i gult har thairesturangen i våran by.
Men här iaf bilden som var meningen.

335.jpg

"legolas " sa:
Mackan,, jag har sett denna Foki´s blogg, en modeblogg tydligen..Inget fel alls i det. Men det jag undrade, det verkade ju som om den tösen har varit hela sitt liv här i Sverige, skriver på svenska flytande verkar det som, har t.om en svensk pojkvän ju.....Så hon tror det kan funka att försörja sig där i Thailand?... Verkar bara en duktig och framåt tös i alla fall..

legolas
Bloggen är väl inget för oss karakarlar precis ;) bodde nog bara ca 9år i Sverige men han då med gå ut grundskola gymnasium troligen även extra i mode design innan hon tog med sig pojkvännen och drog tilbaka till Thailand tror 2010
Pratar och skriver nog lika bra svenska som vi så helt klart mycket duktig å framåt måste nog även ha en hel del skinn på näsan trots sin spädhet kommer från en by några mil utanför khon kaen.

I Thailand har hon nu förutom bloggen hunnit med att starta upp ett eget klädmärke fokiwa med återförsäljare runt om i Asien säljer även över webb till tex Sverige när hon var" hem" i våras prata jag med hon lite hon berättade då att hon låg i förhandlingar med bla MQ annars kanske det kan va nåt för Magnus att tänka på.

Så vad gäller försörjningen verkar det inte gå nöd på dom snarare tvärtom pojkvännen jobbar som fotograf förutom då åt henne så har eller har han haft uppdrag åt t ex ving .

"ledarn " sa:
Här har du guiden på snorkling sittandes ner.. (Den skalliga)
Ledarn kocken från phi phi är här över sommaren visa han bilderna dina från phi phi och han trodde killen som sitter längst till höger var en engelsman som heter Colin stämmer det ?

Till Magnus och andra intresserade när dottern var och tog fotona på stenläggningen såg stenläggaren det höll just då på med ett annat hus.

Det visades sig då att han visste ett ställe där dom tog 40 bht per säck även att totalkostnaden för uppfarten inkl material på denna gick på 9000 bht.

Samma kille dessutom som tillverkar räckena.

261.jpg

942927_469819579764848_1918660909_n[1].jpg

970106_469820479764758_1170982842_n[1].jpg

Har ju redan medgett att jag inte har speciellt mycket struktur över denna tråd än iaf så fortsätter på samma vis nu hitta några vinterbilder på thai som har skoj med snö fast vi har sommar nu.

260.jpg

271.jpg

273.jpg

266.jpg

Det ser ju riktigt snyggt ut, Mackfaktorn. Man blir riktigt avundsjuk, där kommer ni säkert att trivas fint. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Berralund " sa:
Det ser ju riktigt snyggt ut, Mackfaktorn. Man blir riktigt avundsjuk, där kommer ni säkert att trivas fint. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Tack tycker själv det blir fint och kommer garanterat trivas sen får man väl i framtiden se hur mycket och i vilken form man bosätter sig där om det blir x antal resor med kortare tid på ett år eller om man kan dra ner i okt kommer till Svedala igen i april t ex. Känns inte idag som att det blir å flytta ned på heltid i modern tid iaf damen har alldeles för bra jobb och dottern för många skolår kvar går i 7an kan ej heller läsa å skriva thai, prata med Fokis mamma (Bloggerskan) när jag hämta pizzan nyss.

Hon verkar också tänka precis så yngre dottern som är kvar i sverige blir nitton snart men med samma "problem" vad gäller läs å skrift, vill väl inte lämna hon ensam än .

Fasen va nice det ser ut nu :) får snart ta o riva mitt o bygga nytt många ideer som går genom huvet;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp