Malmö FF Svenska mästare år 2017

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Jag vill på detta sätt hylla och ära mitt älskade Malmö FF som i kväll mot IFK Norrköping säkrade ännu en inteckning i Lennart Johanssons pokal. Bra gjort himmelsblå pågar! :upanddown::clap_tranparent::upanddown::clap_tranparent:

Komplext att få det att funka med barn i Skolan, nästa år börjar lillpojken i skolan då blir det svårare att flänga fram och tillbaks som vi gör;) men jag har börjat snegla på hur vi skall lösa detta framöver;):rolleyes:
Det är ju precis så det är. Vi skall dock försöka få till en resa till sommaren, abstinensen är svår.

Komplext att få det att funka med barn i Skolan, nästa år börjar lillpojken i skolan då blir det svårare att flänga fram och tillbaks som vi gör;) men jag har börjat snegla på hur vi skall lösa detta framöver;):rolleyes:
Du ja har barn hemma i skolåldern och jag vet hur det funkar med lov och resor men dock kan man använda det som bortförklaring ;)

Här har skolan blivit stenhårda med att ge ledigt, vid nationella prov kan man glömma all ledighet.
Ska barnet/barnen va lediga mer än 10 dagar för tex. en resa så skall rektorn bevilja det, och då ska det finnas särskilda skäl, annars avslag direkt. Så för oss blir det sommarlovet -18:)

Jag tänkte inte på ta ledigt.
Finns sommarlov, höstlov, jullov, sportlov, påsklov.

Som sjöman kan man inte använda den bortförklaringen för nåt av dom passar under 1 år ;)

Sommarlovet funkar, men dom andra loven tycker jag är för korta för att det skall vara lönt att åka;) tycker 3 veckor är ett minimum.
Exakt, dessutom är biljetterna svindyra under jullovet. @Jonas kan ju ta med sig familjen till Sverige och fira jul, jag vill i alla fall försöka lägga pengar på något roligare med barnen än dyra flygbiljetter.

Exakt, dessutom är biljetterna svindyra under jullovet. @Jonas kan ju ta med sig familjen till Sverige och fira jul, jag vill i alla fall försöka lägga pengar på något roligare med barnen än dyra flygbiljetter.
Nej jag vill inte till Sverige överhuvudtaget sen skall jag spara pengar till hus så då har jag inte råd att åka på resor jag inte vill göra, har ingen längtan till Sverige.

Dock hade inte frugan vart gravid så hade vi flygit på någon semester loven som vart nu blev det bara biltur men jag använder inte skolgången som ursäkt ;)

Något roligare med barnen, är det tråkigt att åka till Thailand nu trodde längtan var olidig?
555555.
Nä klart du gör vad som passar er men man skall inte sitta och skapa bortförklaringar för då blir du sittandes i Skåne, kommer aldrig där ifrån och har byggt ett hus i onödan ;)

Något roligare med barnen, är det tråkigt att åka till Thailand nu trodde längtan var olidig?
555555.
Nä klart du gör vad som passar er men man skall inte sitta och skapa bortförklaringar för då blir du sittandes i Skåne, kommer aldrig där ifrån och har byggt ett hus i onödan ;)

Han är inte död och begraven ännu så berras tid kommer. Skolan är nr 1 och thailandssemestrar får planeras efter det. Din resa till Thailand kostar väl dig inget som jag har uppfattat det (jag kan ha fel) skicka familjen din för att besöka platsen du är uppväxt på kostar en del så kanske inte så konstigt att Sverige inte lockar.

Biljetterna helt klart dyra över jul framförallt om man väntar för länge med beställa damens å dotterns gick ner på 14383 kr för två med baggarna beställde den 14/10 flex idag samma 14846 kr hem för dottern gick på 5669 kr idag samma 9199 kr å skolorna inte lätta försökte få ledigt för hon i 10 dgr vart nobben fick bara hälften trots knappt någon frånvaro alls varken ledig eller sjuk på 2,5 år

Han är inte död och begraven ännu så berras tid kommer. Skolan är nr 1 och thailandssemestrar får planeras efter det. Din resa till Thailand kostar väl dig inget som jag har uppfattat det (jag kan ha fel) skicka familjen din för att besöka platsen du är uppväxt på kostar en del så kanske inte så konstigt att Sverige inte lockar
Sverige lockar inte för jag vill inte dit.
Va 17 ska vi göra i Sverige vi har redan vart där, då finns det roligare resmål.

Nä farsan och dom kommer till Thailand till nyår istället för dom flyger hellre dit än vi till Sverige och blir jobbigt för oss att flyga med en knappt 2 månaders bäbis.

Sverige lockar inte för jag vill inte dit.
Va 17 ska vi göra i Sverige vi har redan vart där, då finns det roligare resmål.

Nä farsan och dom kommer till Thailand till nyår istället för dom flyger hellre dit än vi till Sverige och blir jobbigt för oss att flyga med en knappt 2 månaders bäbis.

2 månaders bäbisar ska inte flyga så där är du rätt ute. Men nog blir upplägget ekonomiskt fördelaktigt för dig Jonas, ingen kritik utan jag retas bara om det inte framgår. Vänder mig bara mot sättet du argumenterar med Berra och som jag inte riktigt förstår.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
979
anonymous
A

Tillbaka
Topp