Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
@Lyco Rätt även @Kycklingen har rätt. Vem av er Googlade? Lyco 5555555 Nog svårt googla det. Bra Krabbit säger vi, en del,, när något är besvärligt, svårt, bla. Nu ska jag till jobbet.
@Lyco Rätt även @Kycklingen har rätt. Vem av er Googlade? Lyco 5555555 Nog svårt googla det. Bra Krabbit säger vi, en del,, när något är besvärligt, svårt, bla. Nu ska jag till jobbet.
Det kan vara så det skrivs men dom uttalade ordet som jag skrev. Men deras uttal var högst personligt ibland, farfar var en riktigt envis gubbe. Jag kollade i Trelleborgs ordlista och du har rätt, den betydelsen är det. Jag är faktiskt imponerad av den listan, den verkar vara ganska komplett med mycket jobb bakom.
Herregud ja! Har seglat med en del skärhamnare och folk från övriga Tjörn, ibland har det varit ett elände att förstå vad dom snackar om. Då är det lite lättare med folk från Donsö men bara lite. Pratar man med en riktigt gammal bohuslänning kan man faktiskt behöva tolk.
Jo många av orden har man ju aldrig hört, försöker ju se någon slags liknelse först och ibland lyckas man men oftast får man slå upp.
Själv har ja många länkar till ordlistor, gammalsvenska och regionala ord och bara att slå när man går bet
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.