Jag nämnde 2%. det var fel. Det var med kyrkoavgiften innan.
Kikade på min senaste deklaration för 2016. Där står det 0,46%. Ca 2200 kr.
Låt spekulera att man jobbar i 40 år så blir det 88 000 kr inbetalt i begravningsavgift.
Och då skall man ändå stå för alla kostnader gällande begravning, som kista mm.
Med tanke på att det dör ett antal tusen personer i alla kommuner varje år så borde de, som enligt någon klipper gräset på kyrkogården vara extremt högavlönade.
För var 1000:e person som dör blir det ju 88 miljoner kronor i begravningsavgift.. Det borde vara ett läge för att privatisera krematorierna.. Begravnings avgifterna går till olika bolag som effektiviserar kostnaderna. Tex ett riskkapitalbolag. Typ som med skola och vård görs nu. Den som grillar döingar billigast får anbudet.
Alla metaller som finns i din kropp, guld, titan mm sparas och säljs av krematoriet. Värmen från ugnen när du grillas säljs in till kommunens fjärrvärmeverk. Så fungerar det ju nu. Prästerna skapar bolag och säljer in sina budskap.
Allt utifrån deras politiska tillhörighet. Tillgång och efterfrågan medför att den som säljer sig bra får många uppdrag och bra betalt.
Man är som sin soptunna... Först måste man betala för att de hämtar skiten.. Sedan säljer de skiten i form av bränsle.
Nu råkar det vara så att jag vill inte att min aska skall spridas på en svensk kyrkogård. Jag är inte kristen. De kan slänga den på gödselstacken..
Där gör den bättre nytta. Ekologisk återvinning..
Nu har jag säkert retat en del..
Men det bryr jag mig inte om...
Mai phen rai.... Phom mai mi samong...