Färre Svenska barn

En sak skall du ha klart för dig wikipedia är inte fakta, och det varnar Wikipedia för själva, det är privat startade sidor från privatperson och dom tar inget ansvar för att det som skrivs där är fakta.
Om man inte vill tro på det, så ska man scrolla ner och se varifrån fakta och källor kommer ifrån.
Fakta kommer uteslutande från FN organ, EU, olika länders myndigheter mm när det gäller folkmängder, arealer, ekonomisk statistik och inte från privatpersoner.

Privat startade fakta i sådana ämnen saknas nog och en privat person kan inte heller korrigera eller ändra sån fakta.

Om man inte vill tro på det, så ska man scrolla ner och se varifrån fakta och källor kommer ifrån.
Fakta kommer uteslutande från FN organ, EU, olika länders myndigheter mm när det gäller folkmängder, arealer, ekonomisk statistik och inte från privatpersoner.

Privat startade fakta i sådana ämnen saknas nog och en privat person kan inte heller korrigera eller ändra sån fakta.
Kan dom visst det, det står i Wikipedias varning att varje person som ser ett fakta fel kan ändra, eller ett fel dom inte anser korrekt.

Wikipedia är inte en fakta sida, Wikipedia har mycket bra fakta men dom varnar själva för att all fakta på deras sida är inlagd av privat personer.

Därimot kan du inte ändra på FN eller EU sidor och finns en länk dit så stärker det påståendet men Wikipedia är inte en fakta sida.
Jag kan skapa en sida på Wikipedia nu om jag vill och säga att Kurant is one of the world most famous dancer and have participated in a lots of cabares on broadway. 55555 ;) Kanske det är sant men det är helt up to me att öppna en sådan sida med det påståendet, Wikipedia gör ingen fakta koll.

"Bara meningen säger ju allt." ????
Dessa två ytterligheter illustrerar vad jorden och dess ekosystem klarar - alltså om vi skall kunna leva på räntan och inte förbruka kapitalet. Man kan naturligtvis också tänka sig 11-12 mdr människor men en konsumtion mitt emellan. Frågor på det?

6 mdr människor har INTE klarat detta. Utarmade jordar, krympande regnskogar, utrotade djur/växtarter i en takt som vi aldrig har sett tidigare, jorderosion, en cancerfrekvensökning som inte står i paritet med ökad livslängd etc. Är det någon som inte förstår att vi tär på kapitalet?
Utan teknologiska genombrott, eller dramatiskt ändrad livsstil, så lär det snabbt bli en mycket annorlunda värld.

Pengar finns det gott om, men resurserna är inte oändliga och de blir inte mer för att de delas "rättvist".

Överbefolkning skall nog inte ses enbart utifrån yttäthet, Sverige är inte direkt tätbefolkat men vi skulle inte kunna vara självförsörjande på livsmedel i dagsläget. Med global handel och får man försöka se mer till helheten än till enstaka länder.

Nä Acke du är där igen om Jordens eko och resurser, allt finns men det fördelas och används fel. Du anger ekosystem, ja ok, Jordens ekosystem nyttjas bara till 20 % men slösas till till redan välståndets 80%.

Vi får inte blanda ihop vad som finns, utan vad vi får del av, faktiskt Acke, vi har otroligt med resurser men är fel fördelade?

Både resurserna och pengar finns gott om, den ändliga resursen är människan själv, för det är hon som väljer resursen!

Nä Acke du är där igen om Jordens eko och resurser, allt finns men det fördelas och används fel. Du anger ekosystem, ja ok, Jordens ekosystem nyttjas bara till 20 % men slösas till till redan välståndets 80%.

Vi får inte blanda ihop vad som finns, utan vad vi får del av, faktiskt Acke, vi har otroligt med resurser men är fel fördelade?

Både resurserna och pengar finns gott om, den ändliga resursen är människan själv, för det är hon som väljer resursen!
Så forskarnas ord om att vi förbrukar i snabbare takt än vad jorden kan producera är skitsnack då??

http://www.wwf.se/press/1139342-nu-overkonsumerar-vi-jordens-resurser-med-30-procent

Det är ju positivt att de som förbrukar mest förökar sig minst. Detta kommer göra gott för världen.
Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes.
Man kan inte annat än förundras över hur fint naturen är ordnad.
De som inte har livs kraft eller kan leva i samförstånd med naturen kommer försvinna.
Det har ju historien även visat att civilisationer kommer och försvinner.
I tätt befolkade områden lever många människor i fattigdom med sjukdomar runt om kring sig som stärka deras immunförsvar och bygga upp ett naturligt skydd. Vi får väl se vad som händer efter nästa stora epidemi som kommer drabba jorden. Dessa kommer regelbundet för att stärka oss och sålla ut agnarna från kornen.

Det är ju positivt att de som förbrukar mest förökar sig minst. Detta kommer göra gott för världen.
Med den ökande invandringen i europa av människor som förbrukar jordens till gångar hållbart går europa en ljus framtid tillmötes.
Man kan inte annat än förundras över hur fint naturen är ordnad.
De som inte har livs kraft eller kan leva i samförstånd med naturen kommer försvinna.
Det har ju historien även visat att civilisationer kommer och försvinner.
I tätt befolkade områden lever många människor i fattigdom med sjukdomar runt om kring sig som stärka deras immunförsvar och bygga upp ett naturligt skydd. Vi får väl se vad som händer efter nästa stora epidemi som kommer drabba jorden. Dessa kommer regelbundet för att stärka oss och sålla ut agnarna från kornen.
Kan inte du bli nästa väldspresident, verkar ju gör smart, fan gör jorden till en stor människokolloss, varför skall vi behöva yta att röra oss på.
Ungefär så som du tänker fungerar ett virus, vi sprider oss bara till nästa kropp, men tyvvär har vi bara en kropp än sålänge och finner vi inte en spridningsmöjlighet ut i universum så är vi dooooooooooooooooooooomed om vi fortsätter, vi har kommit förbi epidemierna, finns nog ingen sjukdom vi inte kan bota om vi inte kollar på pengar och istället skapar bromsmediciner för dom är lönsammare.

Kan inte du bli nästa väldspresident, verkar ju gör smart, fan gör jorden till en stor människokolloss, varför skall vi behöva yta att röra oss på.
Ungefär så som du tänker fungerar ett virus, vi sprider oss bara till nästa kropp, men tyvvär har vi bara en kropp än sålänge och finner vi inte en spridningsmöjlighet ut i universum så är vi dooooooooooooooooooooomed om vi fortsätter, vi har kommit förbi epidemierna, finns nog ingen sjukdom vi inte kan bota om vi inte kollar på pengar och istället skapar bromsmediciner för dom är lönsammare.

Ett gott 55555 sägs ju för länga livet tack.

Kan dom visst det, det står i Wikipedias varning att varje person som ser ett fakta fel kan ändra, eller ett fel dom inte anser korrekt.

Wikipedia är inte en fakta sida, Wikipedia har mycket bra fakta men dom varnar själva för att all fakta på deras sida är inlagd av privat personer.

Därimot kan du inte ändra på FN eller EU sidor och finns en länk dit så stärker det påståendet men Wikipedia är inte en fakta sida.
Jag kan skapa en sida på Wikipedia nu om jag vill och säga att Kurant is one of the world most famous dancer and have participated in a lots of cabares on broadway. 55555 ;) Kanske det är sant men det är helt up to me att öppna en sådan sida med det påståendet, Wikipedia gör ingen fakta koll.

Då inte Wikipedia duger som källa åt dig, så kanske du kan ta åt dig fakta från Världsbanken, Internationella Valutafonden och CIA Worldfactbook,
fast jag tvivlar mycket starkt ;) eller att du är för ung för att vilja förstå.........

Dom mäter ett lands köpkraft per innevånare enligt en internationellt godkänd modell. (PPP maj 2017)

Sverige får 51.377 dollar

Thailand 17.749 dollar

Filippinerna 8.270 dollar.

Extremerna är Qatar 129.112 dollar i topp och i botten Centralafrikanska republiken med ynka 684 dollar

Då inte Wikipedia duger som källa åt dig, så kanske du kan ta åt dig fakta från Världsbanken, Internationella Valutafonden och CIA Worldfactbook,
fast jag tvivlar mycket starkt ;) eller att du är för ung för att vilja förstå.........

Dom mäter ett lands köpkraft per innevånare enligt en internationellt godkänd modell. (PPP maj 2017)

Thailand 17.749 dollar

Extremerna är Qatar 129.112 dollar i topp och i botten Centralafrikanska republiken med ynka 684 dollar
Tror jag på det är väl räknat på antal invånare och då Fillipinerna lider mer av arbetslöshet och fattigdom än Thailand så är det rimligt.
Men du skrev att lönerna är 50% lägre än Thailands det är inte samma sak och stämmer inte att en fillipinare har 50% lägre lön för liknande arbete än en Thai.

Thailand 17.749 dollar

Just i Fillipinerna är väl extremt stor andel av befolkningen som jobbar utomlands och skickar hem pengar så den BNP är lite missvisande. Hur är det med alla därifrån som jobbar på sjön, räknas deras inkomst in i BNP´n?

Tror jag på det är väl räknat på antal invånare och då Fillipinerna lider mer av arbetslöshet och fattigdom än Thailand så är det rimligt.
Men du skrev att lönerna är 50% lägre än Thailands det är inte samma sak och stämmer inte att en fillipinare har 50% lägre lön för liknande arbete än en Thai.
360 pesos är minilönen för enklare jobb som blir 234 bath.
Thailand har 300 bath som minilön som blir omräknat till 457 pesos.

Nu ska visst det bli en höjning med 7 pesos.

Senast ändrad:
Just i Fillipinerna är väl extremt stor andel av befolkningen som jobbar utomlands och skickar hem pengar så den BNP är lite missvisande. Hur är det med alla därifrån som jobbar på sjön, räknas deras inkomst in i BNP´n?
Ja, deras inkomster räknas in om dom skickas till landet, nu räknas även förmögenheter, ägande av fastigheter, skulder i PPP.
De utlandsarbetande står för stor del av försörjningen av familjerna och deras köpkraft.

Ni förstår säkert att man inte kan lita på en sådan människa som Phonta. Muslimska länderna är i jämförelse obefolkat om man tar Kina och Indien och Indonesien.

Sen detta med avlande av barn är ju nästan legio i alla asiatiska, afrikanska och latinamerikanska länder och det beror ju på systemen de har 0 backup av samhället, därför skaffar man sig många barn för framtida ekonomiska behov och i många kulturer då helst pojkar som kan bidra till försörjning. Sen vet jag t ex i Asien är just glädjen och status av många barn uppskattat, i Sverige beräknar vi ekonomisk tillväxt, som i Hasse och Tage, vi köper en traktor istället.

Är det detta samhälle du vill ha en traktor istället för ett kärt barn oavsett ur många de är?

I Sverige för något år sedan uppmanade myndigheterna också om att alla skulle öka sin närvaro i sängkammaren men det var tydligen inget fel på det, men andra skall avhålla sig?

det är ju en del i Islams grund-ide .dvs befolka jorden med Muslimer , Ja eftersom budskapet uppstod i ett islamskt rike var det nog muslimer lika som i ett kristet eller buddhistiskt samhälle, hade nog samma påbud uppstått så inget konstigt med det.

problemet är ju att de länder de idag lever i kan ju inte föda den stora befolkningen
Helt otroligt, hur fan vet du det?

undrar hur kul det blir att inse att det finns andra länder där man bara kan odla halva året pga is och snö
hahahah, vad är det frågan om från muslimskt barnaavlande till is och snö, herregud är du politiker sånt svammel????

Phonta, skärp dig, du har skrivit så mycket på sista tiden om detta och i början hade jag visst hopp men nu vet jag att allt om dig är förlorat tyvärr.

Jag förstår din frustration som du delar med många, så ock mig men tyvärr har du gått in i grottan ordentligt där inget ljus finns och dina inlägg blir bara värre och värre och känns i alla fall för mig inte bra, men för moderatorer och adminitratorn är det tydligen okey så fortsätt du med ditt höga blodtryck.

Ja tragiskt att forumet har fått denna karaktär, förpestat av desillusionerade och övermaga gamla gubbar???? Vart tog Thailand vägen??
Bra skrivet Lyco, vi hinner tyvärr inte läsa alla inlägg som skrivs här.
Vi tar tag i detta nu.

Bra skrivet Lyco, vi hinner tyvärr inte läsa alla inlägg som skrivs här.
Vi tar tag i detta nu.
Behövs inte .jag startade inte en tråd om annat än just vad trådnamnet var , men sen blev det annat , vis av detta så startar jag inga trådar , jag kan inget om mat :) Möjligtvis om MC , det kan jag starta trådar om , men det är ju ganska smalt intresse för ;) Fö, så har jag ett perfect blodtryck ,, men andra verkar trigga på detta ,, men som jag just skrev inget mer från mig om detta i alla fall ....Känsligt som fasen

Dom har nog mer på fötterna i frågan än dig ;)
Jag tror inte jordklotet är oändligt, jag tror heller inte på spöken.
Du vet likt mig att allt handlar om pengar och i det perspektivet finns hur mycket mat samt resurser som helst, felet är att allt skall gå till den solventa världen och det som inte passar den solventa världen kasseras istället för att användas.

Jag vet att du vet detta Jonas.

Du vet likt mig att allt handlar om pengar och i det perspektivet finns hur mycket mat samt resurser som helst, felet är att allt skall gå till den solventa världen och det som inte passar den solventa världen kasseras istället för att användas.

Jag vet att du vet detta Jonas.
Jag räknar inte mat till naturesurser, känns som vi talar om olika saker?

Vad gäller mat, ja den största delen av svälten beror på girighet.

Exempel på hur mat hanteras tex. i Sverige.
För att hålla uppe priserna på fisk, räka och kräftor så finns ett minimi pris som inte varan får säljas under.
Blir varan inte såld till minimipris så får fiskaren ersättning från förbundet och fisken, kräftan, räkan skall kaseras.
För att förhindra att den säljs vidare hälls då färg över räken tex.

Så för att hålla priserna uppe kaseras färsk fin mat.

Jag räknar inte mat till naturesurser, känns som vi talar om olika saker?

Vad gäller mat, ja den största delen av svälten beror på girighet.

Exempel på hur mat hanteras tex. i Sverige.
För att hålla uppe priserna på fisk, räka och kräftor så finns ett minimi pris som inte varan får säljas under.
Blir varan inte såld till minimipris så får fiskaren ersättning från förbundet och fisken, kräftan, räkan skall kaseras.
För att förhindra att den säljs vidare hälls då färg över räken tex.

Så för att hålla priserna uppe kaseras färsk fin mat.

Precis och det är detta jag menar det finns gigantiska fryshus i Danmark av fläskkött och smör, de kan inte sälja det för handelsbalansen skulle rubbas i EU. Det är detta jag menar är sjukt, allt handlar om pengar och inte om människor och politiker smörar hela tiden om människans bästa....hmmm.

Så mat och resurser finns men det handlar bara om ekonomi.

Precis och det är detta jag menar det finns gigantiska fryshus i Danmark av fläskkött och smör, de kan inte sälja det för handelsbalansen skulle rubbas i EU. Det är detta jag menar är sjukt, allt handlar om pengar och inte om människor och politiker smörar hela tiden om människans bästa....hmmm.

Så mat och resurser finns men det handlar bara om ekonomi.
Ja vi skriver om olika saker, jag ser inte mat som det största problemet med överbefolkning, jag har inte skrivit om mat när jag har skrivit om att vi förbrukar mer av våra ekologiska resurser än vad jorden producerar.
Men men du tror jorden är oändlig och vi kan fortsätta som vi gör, jag tror det inte, så då är vi överens om att vi är oense i frågan.
Längre kommer vi inte här så det räcker för min del i ämnet jag har sagt vad jag anser ;)

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
984
anonymous
A

Tillbaka
Topp