Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Trump bryr sig inte om vilka varugrupper handelsöverskotten finns inom. Han klarar bara av att se totalen längst ner till höger i excelarket och det baserar han sitt beslut på.
Blir ju lite märkliga slutsatser om man inte ser till detaljerna i handels som sådan. Titgtar man bara på dollar plus minus och inte tar hänsyn till volym eller vikt t.ex kan ju om vi tar ett exempel siffrorna mellan USA och Schweitz bli vädigt märkliga om Schweiz exporterar svindyra klockor till USA och köper billig majs från USA.
För varje enskild klocka dom exporterar måste dom då köpa väldigt många ton majs för att få till en "handelsbalans" som Trump blir nöjd med.
Blir ju lite märkliga slutsatser om man inte ser till detaljerna i handels som sådan. Titgtar man bara på dollar plus minus och inte tar hänsyn till volym eller vikt t.ex kan ju om vi tar ett exempel siffrorna mellan USA och Schweitz bli vädigt märkliga om Schweiz exporterar svindyra klockor till USA och köper billig majs från USA.
För varje enskild klocka dom exporterar måste dom då köpa väldigt många ton majs för att få till en "handelsbalans" som Trump blir nöjd med.
USA kommer att införa 25-procentiga tullar på import av stål och aluminium, har Donald Trump sagt. Om tullarna blir verklighet skulle det gynna den svenska ...
USA kommer att införa 25-procentiga tullar på import av stål och aluminium, har Donald Trump sagt. Om tullarna blir verklighet skulle det gynna den svenska ...
Vi får se hur det slår mot svensk stålindustri i övrigt. Förra gången han införde ståltullar så gjordes undantag för att flertal svenka stålexportörer till USA för USA är beroende av specialstålsprodukter de köper av Sverige.
Att SSAB har verksamhet i USA kan dock även drabbas av tullarna eftersom många av deras produkter dom säljer i USA består av delmängder i olika nivåer som först importeras till USA från bl.a Sverige.
Samma med Volvo som har bilfabriker i USA men en majoritet av delarna som monteras i dessa bilar importeras från andra delar av världen. Samma med Toyota som är största biltillverkaren i USA.
Exporten till USA är 3,6 gånger större än importen från USA.
Thailand har ett stort handelsöverskott med USA (17,7 miljarder USD v.s 63,3 miljarder USD) så Thailand löper stor risk att utsättas för tullar av Trump eftersom det är oftast anledningen han anger när han belägger länder med tull.
Ja, jag läste att USA hade tror var 2,8% i tullar mot EU i bla bilindustrin medans EU har 10% mot USA.
Så han har ju rätt i att tullarna är orättvisa mot USA.
Förstår han och han är USA president inte Europas, han är folkvald av sitt folk inte Europas.
Vi får se hur det slår mot svensk stålindustri i övrigt. Förra gången han införde ståltullar så gjordes undantag för att flertal svenka stålexportörer till USA för USA är beroende av specialstålsprodukter de köper av Sverige.
Att SSAB har verksamhet i USA kan dock även drabbas av tullarna eftersom många av deras produkter dom säljer i USA består av delmängder i olika nivåer som först importeras till USA från bl.a Sverige.
Samma med Volvo som har bilfabriker i USA men en majoritet av delarna som monteras i dessa bilar importeras från andra delar av världen. Samma med Toyota som är största biltillverkaren i USA.
Ja, jag läste att USA hade tror var 2,8% i tullar mot EU i bla bilindustrin medans EU har 10% mot USA.
Så han har ju rätt i att tullarna är orättvisa mot USA.
Förstår han och han är USA president inte Europas, han är folkvald av sitt folk inte Europas.
Ja, jag läste att USA hade tror var 2,8% i tullar mot EU i bla bilindustrin medans EU har 10% mot USA.
Så han har ju rätt i att tullarna är orättvisa mot USA.
Förstår han och han är USA president inte Europas, han är folkvald av sitt folk inte Europas.
De tullarna eu har tror jag funnits i mer än 30 år i alla fall.
Men det är ju inte p.g a dom som europeer inte köper bilar från Usa utan för att dom mestadels är så dåliga. Borttagna tullar förändrar ju inte detta. Största problemet är att USA och EU inte kan besluta om gemensamma regler för bilar så tillverkarna måste ta fram olika modeller med olika specifikationer eller bekosta dyra typcertifieringar i onödan.
USA och Eu var nästan i mål med ett gigantiskt handelsavtal som skulle lösa massor av sådana problem när Trump vann valet förra gången och då skrotade han avtalet direkt.......
Det sista alternativet vore det enda riktiga som jag ser det, men tyvärr är EU en svag, byråkratisk, massinvandrad och seg woke-koloss, så det krävs att EU släpper de bojorna först.
Hoppas valet i Tyskland blir ännu ett tecken på att vi ändå går i den riktningen nu.
EU har noll tull mot koreanska bilar men 10% på amerikanska bilar, inte konstigt DT agerar.
Som sagt, han jobbar för sin befolkning, något EU-länderna inte verkar tycka är viktigt.
EU har nol tull mot koreanska bilar men 10% på amerikanska bilar, inte konstigt DT agerar.
Som sagt, han jobbar för sin befolkning, något EU-länderna inte verkar tycka är viktigt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.