Tallviking
Forumveteran
Hej
Jag har nu varit kontakt med vården inför den årliga vistelsen i Thailand, jag tar ju fortfarande 5 olika läkemedel varje dag och några två gånger om dagen så det blir 7 tabletter per dag, tar Waranprov var tredje vecka o.s.v, men jag slipper besöka vården i Thailand om inget händer och inga prover ska tas, dom planerade in ett sista Waranprov den 3 december och sen nästa samma vecka som vi återvänder till Sverige. Värdena har ju varit stabila länge nu så det ska gå bra utan prover tror dom.
Men dom rekommenderade även att jag skulle se till att ta ut läkemedel här hemma så att det räcker hela tiden Thailand och inte glömma att ta med en aktuell lista på mina recept för att slippa diskussioner och eventuella problem hos tullen i Thailand när vi anländer och i Sverige när vi återkommer. Dom flesta har väl sett på TV vilket intresse Tullen visar för läkemedel och t.o.m konfiskerar receptbelagda läkemedel som man försöker föra in utan recept.
Mvh isan lover
Hemma i Sverige igen lär ju inte vara några problem om du har med dig förpackningar tillbaka med medicin med ditt namn på och svensk text samt kunna logga in på 1177 med mobilen och visa recepten.