Medicinska problem för oss män / gubbar

Medveten
Spis frukt og gronsaker , då håller du deg frisk ,det bygger opp imumforsvaret i kroppen din . Gronsaker skal du spise 7 sorter for uken i middagen din ,de hjelper for forkjolese og influensa vinterssdagen . Dette fikk du printa inn som barn .

Det samme sier kjerringen min , og andre Thailendare . men dei snakker ikke om vitaminer , den og den frukten .eller dei forteller om dei gronsakene som hjelper for den og den sykdommen . Og hver dag får jeg mange sorter frukt på skrinebordet mitt .som skal hjelpe for den og den sykdommen , se foto , her ser du appelsiner , en sitrus frukt på toppen som vi ikke har i Scabdinavien og en oransje ber med vissent lauv rundt ,som dei har i sverige ,på inport-frukt .
tex formalin i grönsaker cancerframkallande ha det gött

Jag har gjort flera hälsokontroller på Bangkok Hospital Pattaya.
Får ju utskrift på alla testresultat och inget att klaga på och inget medicinbehov.
Så olika erfarenheter.
Hej

Samma här, jag har gjort två stora hälsokontroller i Thailand med 5 års mellanrum och på två olika sjukhus, en gång Udon Thani Cancer Hospital som är ett allmänt sjukhus och nu den senaste gången på AEK Udon International Hospital som ärett privatsjukhus och är mycket nöjd.

Jag har varit nöjd med både bemötandet, personalen, service och själva undersökningarna, resultaten har varit snarlika och har stämt väl med dom resultat som enklare hälsokontroller via arbetsgivare i Sverige har redovisat, jag har ingen som helst anledning att ifrågasätta eller misstro hälsokontrollerna i Thailand.

Tvärtom rekommenderar jag alla som är över 60 år och som har möjligheten att göra en rejäl hälsokontroll när man är i Thailand, en kontroll som kostar 20 000 -30 000 kr i Sverige får man för 2 500 - 10 000 baht i Thailand, men man ska nog inte ta vilket sjukhus som helst utan höra sig för vilka som har bra rykte.

I mitt fall rekommenderade den Thailändske läkaren att jag skulle gå vidare med det som hittades när jag kom tillbaka till Sverige, han ville att någon läkare skulle ta beslut om dom njurstenar som upptäcktes samt att jag skulle få göra en undersökning av hjärtat med EKG under belastning, samt börja ta min förebyggande medicin mot hög urinsyra igen, har inte tagit någon sådan på 2 år nu.

En skillnad var dock att läkaren på det allmänna sjukhuset pratade Thai och läkaren på privatsjukhuset bra engelska, dessutom ägnade läkaren på privatsjukhuset mig som kund mycket mer tid för frågor och förklaringar, men själva resultaten var likvärdiga.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Medveten

tex formalin i grönsaker cancerframkallande ha det gött
Är allting farlig att äta , formalin i gronsaker tror jeg ikke du finn iThailand .
Vil du leva lenge , spis gronsaker ,og du holder deg frisk ,uten for mange sykdommer på alderdommen .

Spis frukt og gronsaker , då håller du deg frisk ,det bygger opp imumforsvaret i kroppen din . Gronsaker skal du spise 7 sorter for uken i middagen din ,de hjelper for forkjolese og influensa vinterssdagen . Dette fikk du printa inn som barn .

Det samme sier kjerringen min , og andre Thailendare . men dei snakker ikke om vitaminer , den og den frukten .eller dei forteller om dei gronsakene som hjelper for den og den sykdommen . Og hver dag får jeg mange sorter frukt på skrinebordet mitt .som skal hjelpe for den og den sykdommen , se foto , her ser du appelsiner , en sitrus frukt på toppen som vi ikke har i Scabdinavien og en oransje ber med vissent lauv rundt ,som dei har i sverige ,på inport-frukt .

P1140841.JPG
Det borde du tänkt på för 30 år sedan.Nu är det så dags att tänka på det vid din höga ålder. Det gäller att förebygga i tid med motion och bra kosthållning och ett minimum av alkoholhaltiga drycker. :cool:

Hej

Samma här, jag har gjort två stora hälsokontroller i Thailand med 5 års mellanrum och på två olika sjukhus, en gång Udon Thani Cancer Hospital som är ett allmänt sjukhus och nu den senaste gången på AEK Udon International Hospital som ärett privatsjukhus och är mycket nöjd.

Jag har varit nöjd med både bemötandet, personalen, service och själva undersökningarna, resultaten har varit snarlika och har stämt väl med dom resultat som enklare hälsokontroller via arbetsgivare i Sverige har redovisat, jag har ingen som helst anledning att ifrågasätta eller misstro hälsokontrollerna i Thailand.

Tvärtom rekommenderar jag alla som är över 60 år och som har möjligheten att göra en rejäl hälsokontroll när man är i Thailand, en kontroll som kostar 20 000 -30 000 kr i Sverige får man för 2 500 - 10 000 baht i Thailand, men man ska nog inte ta vilket sjukhus som helst utan höra sig för vilka som har bra rykte.

I mitt fall rekommenderade den Thailändske läkaren att jag skulle gå vidare med det som hittades när jag kom tillbaka till Sverige, han ville att någon läkare skulle ta beslut om dom njurstenar som upptäcktes samt att jag skulle få göra en undersökning av hjärtat med EKG under belastning, samt börja ta min förebyggande medicin mot hög urinsyra igen, har inte tagit någon sådan på 2 år nu.

En skillnad var dock att läkaren på det allmänna sjukhuset pratade Thai och läkaren på privatsjukhuset bra engelska, dessutom ägnade läkaren på privatsjukhuset mig som kund mycket mer tid för frågor och förklaringar, men själva resultaten var likvärdiga.

Mvh isan lover
Jag gör en stor hälsoundersökning 1 gång om året i Thailand. :thumbsup:

Är allting farlig att äta , formalin i gronsaker tror jeg ikke du finn iThailand .
Vil du leva lenge , spis gronsaker ,og du holder deg frisk ,uten for mange sykdommer på alderdommen .

Formaldehyd/formalin är väldigt vanligt i Thailand.
Man duschar över grönsaker, fisk, kyckling och kött på marknader.
Då håller dom sig fina och går att sälja flera dagar extra.

Formaldehyd/formalin är väldigt vanligt i Thailand.
Man duschar över grönsaker, fisk, kyckling och kött på marknader.
Då håller dom sig fina och går att sälja flera dagar extra.
Hej

Så är det och till detta ska man även lägga till att det mesta som odlas måste besprutas rejält när det odlas, det finns en rad skadeinsekter och sjukdomar som kan drabba grödor i det varna och fuktiga klimat som råder.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover

Vad är det för hälsokontroll som kostar 20 000 -30 000 kr i Sverige som man får för 2 500 - 10 000 baht i Thailand?

P1140841.JPG
Spisa inte för mycket grönsaker och frukt i Thailand enligt deras tidningar är halterna av kemikalier i grönsakerna enormt mycket.
Fast vi lever bara en enda gång ät vad du tycker om 5555

Her i Thailand får vi ikke tak i gråvt brod ,bare fint hvetemel brod , det samma var det i Sverige , ingen gråvt brod i butikker , Nesten heile Europa får du gråvt brod , men ikke Sverige . Her motte jeg bake sjolv av gråvt mel og dinkelmel , som blir mye bedre av smak , og helsemessig

421659352_347194331469093_3558685844000592654_n.jpg

Dinkel_stenmalet_ljust_mjol.png

ea5cn5vpgq-scaled-e1673259445100-860x535.jpg

Det borde du tänkt på för 30 år sedan.Nu är det så dags att tänka på det vid din höga ålder. Det gäller att förebygga i tid med motion och bra kosthållning och ett minimum av alkoholhaltiga drycker. :cool:
Trimmer og mosjon starter jeg og halve bangsaen med morgen trimm kl. 5.00 , Mosjon på morgonen har jeg trena siden jeg kom til Thailand .Når jeg trimma i Thailand på morgonen treffer du mye folk her i Bangsaen , som jeg blir kjent med . Men når pademien kom så kjopte jeg meg trimutstyr og har hjemme . Og trimmer hver dag flere gonger .På Pattaya og dei andre turist-plasser i Thailand , er det ingen som trimmer på morgunen eller for middag , Pattaya er det heilt dodt fore kl.12,00 alle sover , då er pattaya som en spokelse stad ,

P1130491.JPG

P8240064.JPG

26003a7643f14fdf451e19be2559d53c.jpg

P9160003.JPG

P1100527.JPG

P1100164.JPG

P7210078.JPG

P7210080.JPG

P1090332.JPG

Ty
Her i Thailand får vi ikke tak i gråvt brod ,bare fint hvetemel brod , det samma var det i Sverige , ingen gråvt brod i butikker , Nesten heile Europa får du gråvt brod , men ikke Sverige . Her motte jeg bake sjolv av gråvt mel og dinkelmel , som blir mye bedre av smak , og helsemessig

421659352_347194331469093_3558685844000592654_n.jpg

Dinkel_stenmalet_ljust_mjol.png

ea5cn5vpgq-scaled-e1673259445100-860x535.jpg
Tyvärr i Sverige får du tag i mycket olika bröd sorter så vad svamlar du om bättring tack!

Som gunnang sa: Motion skulle jag tänkt på for 30 år sedan . Jeg har vert på fjell-topper rundt heile verden i min tid , Og her i Thailand har jeg vert på ganske mange , som jeg har bilde-bevis på , Jeg har hatt Svenske damer med meg på turer , men ingen vil gå mer en 2 trappetrin ,då er det å hvila med ein sigarett , Se foto av min fjelltur i staden Omis i Kroatien , Og den svenske dama står i gjen nede

Husbil Kroatien 679.jpg

mvimg-20190910-101306.jpg

Omis-1.jpg

Motion , er viktg i alle aldrer . Når jeg reiste til syden for så ligger jeg ikke på en solstol heile dagen , som mange andre gjor . Her er noen bilder fra Puerto Rico Grand Canari ,der jeg var nyopperert hofte noen måner i forveien , der jeg går i fjellet ca 25 km tur retur fra Puerto Rico til Våres plass se foto

bilder nokia 231.jpg

bilder nokia 212.jpg

bilder nokia 203.jpg

bilder nokia 227.jpg

bilder nokia 229.jpg

bilder nokia 150.jpg

Vad är det för hälsokontroll som kostar 20 000 -30 000 kr i Sverige som man får för 2 500 - 10 000 baht i Thailand?
Hej

En stor hälsokontroll med kroppsscanning och hela paketet i förebyggande syfte utan att vara sjuk är inget som man bara kan gå till vårdcentralen och beställa, det får man ordna på egen hand om man inte jobbar på ett företag som är beredda att betala för detta på ett privatsjukhus, enligt uppgifter jag hsr fått direkt ifrån VD på svenska företag kostar en sådan 20 000 - 30 000 kr, men för en VD på ett av våra storföretag så betalar företaget undersökningen.

Mvh isan lover

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0