Hej
Jag är fortfarande inte helt återställd efter min hjärtoperation, problemen med vätska i en lungan är ju ok nu, samma sak med såret på bröstkorgen som började bli irriterat och vätska m.m, efter flera besök på vårdcentralen för rengöring och omplåstring är allt torrt och fint nu, det läker bra.
Men sen tillstötte kokhosta som jag förmodligen fick via ungdomarna i 16-17 års laget som jag har varit med på 2 matcher nu efter det att jag kom hem från sjukhuset, flera av killarna har haft hosta, förkylning och influensaliknande besvär efter det att skolan körde igång igen efter sommarlovet, min egen som var också förkyld i några veckor.
Så förra veckan fick jag alltså kikhosta och det är ingen höjdare när man har en bröstkorg som hänger ihop med ståltråd och har sytts både invändigt och utvändigt, att hosta var oerhört smärtsamt, men det värsta var att jag inte kunde sluta hosta när det väl började en attack, man hostar till luften tar slut och fortsätter ändå, det fick till följd att jag svimmade hemma tre gånger.
En gång i vardagsrummet där jag hostade tills jag svimmade och vaknade på golvet där, nästa gång var på WC där jag också vaknade på golvet, som tur var hade jag inte slagit i huvudet i handfat eller toalettstol, sista gången satt jag i soffan och ramlade bara åt sidan där jag sen vaknade, frugan bleb förskräckt över dessa svimningar och ville ringa efter ambulans.
Men det ville inte jag, nu räcker det med sjukhus sa jag och det går nog att fixa det här hemma tänkte jag, så jag tog några Bricanyl som vidgar luftrören (används vid astma) och sen hade jag hostmedicinen Cocillana som innehåller morfin och är verksam mot rethosta, så detta tog jag i två dygn och jag sov sittande, tredje dagen var hostan mycket mildare och nu nästan en vecka senare är hostan hanterbar utan vare sig Bricanyl eller Cocillana.
Hoppas att det här snart är över så att jag kan återgå till ett vanligt liv, själva smärtan i bröstet är nästan borta och jag kan röra överkroppen lite hur jag vill utan att det gör speciellt ont, så det går åt rätt håll, men jag hoppade över hummerfisket i år och det var första gången på 35 år. Imorgon ska jag iväg till Lysekil för match med 16/17 års laget.
Mvh isan lover