Medicinska problem för oss män / gubbar

Det har vi förstått.
Men du verkar själv inte förstå faran med att skryta om mkt pengar på ett öppet forum.
Nyss var det över 80 pers som läste forumet utan att logga in.
Det kan sitta vilken galning som helst där som vill ha dina pengar.
Så du kan råka riktig illa ut med ditt skryt.
Kollar man loggarna var väl 79 av dom 80 bottar.

Men man måste ha med sig ett papper med ett nr och tel.nr till SOS alarmering i Danmark.
Annars är inte hemförsäkringen mkt värd.
Jag hade alltid detta papper i plånboken.
Många kollar nog inte ens vad som behövs innan dom åker.
Gäller dessutom max 45 dagar som standard men det kanske ni redan har avhandlat.

Helt rätt
Men man kan ringa förs. bolaget och förlänga för extra tid.
Kostar en del men kan vara värt det fort om något händer.
Vet inte om alla bolag stödjer detta och till vilket pris. Gjorde så en gång vid en längre vistelse i Thailand och då hade jag hemförsäkringen hos Länsförsäkringar. Där köpte jag till för de extradagar familjen behövde. Var ganska sjyst pris om jag minns rätt.

Vet inte om alla bolag stödjer detta och till vilket pris. Gjorde så en gång vid en längre vistelse i Thailand och då hade jag hemförsäkringen hos Länsförsäkringar. Där köpte jag till för de extradagar familjen behövde. Var ganska sjyst pris om jag minns rätt.
Jag har Trygg Hansa och har inte haft några problem med förlängning.
Har förlängt upp till 3 månader men minns inte vad jag betalade extra.

Då har man kvar sin bostad i Sverige och är skriven där så kan man få sjukförsäkring via sin hemförsäkring.

BTT
Japp, men kostar över 1300kr per månad vid förlängning för +70 år.

Täcker sällan åkommor som är kända och nyligen behandlade senaste åren.

En sjukpensionär med hjärtproblem får svårt att teckna en sjukförsäkring för att vistas längre tid utanför EU.

Gud jag kommer att dö......
Efter mycket tjat fick jag träffa en läkare idag, de fick en massa prover och jag väntade på svaren i timmar, sen blev inkallad och läkaren gick genom mina prover och allt såg svart ut. Jag bara tänkte hur kan allt ändras till skit.
När läkaren vara färdig att skicka mig till MR undersökning sprang in sjuksköterskan och sa det har blivit fel med proverna de är inte mina och en sommarjobbare har matat in på fel personnummer. Efter ett tag kom mina och allt vara Ok och mitt problem beror på sol och brist på antihistamin och måste äta antihistamin annars är 100% frisk.
Jag var rädd och darrig, det var igår som vi skrev livet är kort här.
Det blir några öl ikväll 5555
Ta hand om er.

Gud jag kommer att dö......
Efter mycket tjat fick jag träffa en läkare idag, de fick en massa prover och jag väntade på svaren i timmar, sen blev inkallad och läkaren gick genom mina prover och allt såg svart ut. Jag bara tänkte hur kan allt ändras till skit.
När läkaren vara färdig att skicka mig till MR undersökning sprang in sjuksköterskan och sa det har blivit fel med proverna de är inte mina och en sommarjobbare har matat in på fel personnummer. Efter ett tag kom mina och allt vara Ok och mitt problem beror på sol och brist på antihistamin och måste äta antihistamin annars är 100% frisk.
Jag var rädd och darrig, det var igår som vi skrev livet är kort här.
Det blir några öl ikväll 5555
Ta hand om er.

Tack för påminnelsen.
Måste på bolaget och köpa öl i morgon, med andra ord.

Gäller dessutom max 45 dagar som standard men det kanske ni redan har avhandlat.
Nja det är ju just standard, tidigare när jag var nere i ett år så hade jag en försäkring genom Länsförsäkringar under nästan 12 månader , kostade 9000 sek i den delen av Sverige jag då bodde , Skiljer nämligen även på vilket län du bor i och vilket försäkringskontor du har i dtt län

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar