Medicinska problem för oss män / gubbar

Men det finns ju massor av artiklar om fattiga pensionärer som bor på bland annat Phuket och som inte har råd att skaffa sig en sjukförsäkring.

En tur och retur biljett till Bangkok kan nog dom flesta pensionärer spara ihop till.

BTT
Så du menar att bara man tar sig till Bangkok så kan man leva nästan gratis?
Boende och mat mm är tydligen fritt i din värld.
Som pensionär är det nästan omöjligt att skaffa en sjukförsäkring.
Och går det så blir den mkt dyr så det förklarar nog varför vissa inte har någon.

Så du menar att bara man tar sig till Bangkok så kan man leva nästan gratis?
Boende och mat mm är tydligen fritt i din värld.
Som pensionär är det nästan omöjligt att skaffa en sjukförsäkring.
Och går det så blir den mkt dyr så det förklarar nog varför vissa inte har någon.

Inte gratis men har man inga större behov av lyx så kan man bo för ca 1000 kr i månaden och äta för under tusenlappen i månaden.

Finns sk studios för ca 3500 baht i månaden med ett rum med pentry och toalett.

Skaffar man sig sen en gammal moppe så tar man sig fram ganska bra på vägarna i ex Pattaya.

Damsällskap blir kanske lite dyrt men det finns säkert damer 60+ även i Thailand som inte är så nogräknade.

Pengarna som blir över kan man köpa sprit för och förena sig med första bästa stenbordsgäng så får man sällskap med om man vill.

BTT

Inte gratis men har man inga större behov av lyx så kan man bo för ca 1000 kr i månaden och äta för under tusenlappen i månaden.

Finns sk studios för ca 3500 baht i månaden med ett rum med pentry och toalett.

Skaffar man sig sen en gammal moppe så tar man sig fram ganska bra på vägarna i ex Pattaya.

Damsällskap blir kanske lite dyrt men det finns säkert damer 60+ även i Thailand som inte är så nogräknade.

Pengarna som blir över kan man köpa sprit för och förena sig med första bästa stenbordsgäng så får man sällskap med om man vill.

BTT
Du är ju fasen ett stort skämt , du var där senast för ett antal sekel sedan och skriver som upp du är färskt uppdaterad på allt vad levnadsförhållanden är, det enda som är korrekt är de "indre nogräknade damer som accepterade dig som sällskap" tror ingen på detta forum ens skulle tänka tanken på att dela säng eller umgås med dessa. Hade du så taskigt betalt som rektor på ett av BKKs mest berömda universitet

Nää både Sverige och Norge kommer att fortsätta som förut, just därför de skriver att förändringar inom kort kommer att ske .Det blir inga inkomstintyg 2026 från Svenska ambassaden, men fortsätt ni att tro det bästa , man kan tro att ni är Såssar "som inte såg det komma " Kommer att oms så vill fås av Skattemyndigheten och då i nettoslantar ;)
Vad vet du som inte jag vet? Eller killgissar du bara.;)

Men det finns ju massor av artiklar om fattiga pensionärer som bor på bland annat Phuket och som inte har råd att skaffa sig en sjukförsäkring.

En tur och retur biljett till Bangkok kan nog dom flesta pensionärer spara ihop till.

BTT
Vad har du fått det ifrån? Det kan bero att man är gammal eller har underliggande sjukdomar.

Vet inget , men med tanke på vad de skriver så kan man ju kanske genom att avända skallen fundera ut vad som är på gång . Förändringar kommer att ske. , Vad tror du själv ? Vad har de flesta andra länder gjort ? Norwegian Embassy in Thailand to phase out confirmation of income letters - Scandasia
Många länders ambassader har slutat med att stämpla income letter den flera år tillbaka.

Man beställer verifieraad underskrivna och stämplade inkomstuppgifter från annan myndighet som Skatteverket, Pensionsmyndigheten etc.

Var det Danmark och England som slutade för flera år sedan?

Många länders ambassader har slutat med att stämpla income letter den flera år tillbaka.

Man beställer verifieraad underskrivna och stämplade inkomstuppgifter från annan myndighet som Skatteverket, Pensionsmyndigheten etc.

Var det Danmark och England som slutade för flera år sedan?
Vad har detta med medicinska problem att göra? Det finns andra trådar där detta problem diskuteras.

Hej

Mitt ”problem” just nu är väl att jag mår så bra efter min hjärtoperation att jag känner mig 100% återställd, detta gör att jag ibland glömmer bort att ta dom 4-5 tabletter jag ska ta på morgonen och 2-3 på kvällen, samma sak hände nu med mitt waran prov som jag tog 14 dagar försent.

Jag har en sån där dosett för en vecka som jag laddar med mina läkemedel, jag ställer även klockan i mobilen så att den ringer på kvällen för att påminna mig att ta mina läkemedel, men ibland är man ju inte hemma och då är det lätt att glömma medicinerna när man kommer hem flera timmar senare.

Mvh isan lover
Få deg ei Thaikjerring som minner deg på medisinen , og minner deg på Visaen , det er dyrt å glemma den .

Vet inget , men med tanke på vad de skriver så kan man ju kanske genom att avända skallen fundera ut vad som är på gång . Förändringar kommer att ske. , Vad tror du själv ? Vad har de flesta andra länder gjort ? Norwegian Embassy in Thailand to phase out confirmation of income letters - Scandasia
Varför förstör det underbara livet i Thailand med att måla fan på väggen. Allt löser sig. Njut av livet så länge du får behålla hälsan.

Varför förstör det underbara livet i Thailand med att måla fan på väggen. Allt löser sig. Njut av livet så länge du får behålla hälsan.
555 Nu var det ju frågan om var jag min info från , när jag visar var , så kommer andra saker upp som diskussionsämne, måla fn på väggen , nä men ofta bra att vara realist och ha framförhållning , det har jag

Du är ju fasen ett stort skämt , du var där senast för ett antal sekel sedan och skriver som upp du är färskt uppdaterad på allt vad levnadsförhållanden är, det enda som är korrekt är de "indre nogräknade damer som accepterade dig som sällskap" tror ingen på detta forum ens skulle tänka tanken på att dela säng eller umgås med dessa. Hade du så taskigt betalt som rektor på ett av BKKs mest berömda universitet

Vad jag minns hade jag 25000 baht i månaden. Betalade 5000 baht i månaden i hyra sen åt jag för 2500 baht.

Resten av pengarna gick till sprit och fruntimmer.

BTT

Resterande inlägg kommer vi radera om ni inte följer tråd titeln.
Jag tänker följa titeln, som jag skrev förut har jag drabats av nått som jag inte
vet vad det är, huvudvärk
torr imunnen, ingen matlust
illamående benen som stolpar på morgonen. prover har tagits och finns inga
problem läkaren tycker det
är konstigt att en gammgubbe inte behöver några piller, det enda som skilljer sej fån förut är blod
trycket har blivit lägre från
140-80 till 115-70 nu har
jag gnält lite så ska ut och
försöka gå lite, blir anfådd
och svettig efter en liten bit

Jag tänker följa titeln, som jag skrev förut har jag drabats av nått som jag inte
är konstigt att en gammgubbe inte behöver några piller, det enda som skilljer sej fån förut är blod
Gnälla lite till, så dj mycket att göra på sommaren, ok mitt eget fel. min son fyller 50 i sept har en gammal mc somhan ska få inte riktigt färdig, snöslunga vill inte dra
framåt riktigt, forden byta
sartmotor och besikta. peugoten och släpvagn besik Husvagnen göras klar för vinterförråd, fy tusan
vad jag kan gnälla

Sådär började det för mig också förra året och jag var nära att dö till slut.
Akut hämtning med ambulans och en vecka på infektionsakuten.
Jag hade lunginflammation -covid -blodproppar i lungorna och hjärtflimmer.
Hade även på tok för lågt blodtryck.
Känner du dig bara sämre så kontakta sjukrådgivningen och beskriv allt.
Krya på dig.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0