Medicinska problem för oss män / gubbar

1754743977025.webp

Finns mycket som påverkar blodtrycket och hur och när man mäter. Till och med säsong påverkar.

Men visst, är man orolig så bör man ju kolla det, men tror knappast VC går i taket över 115/70 direkt.

Nä dom går inte i taket
för ändrat blodtryck men
jag tycker det, ändrst från
en vecka till en annan

Sänkan var flera hundra och dom gjorde covidtest med prov från näsan.
Äter blodförtunnande piller idag för att motverka fler blodproppar.
Hjärtat flimmrar fortfarande för det kollas regelbundet.
Dom har tagit ekg och kollat
lungorna sen tror jag doktorerna på vårdcentralen
kan kolla och bättre diagnås
än nån syster genom telefon

Dom har tagit ekg och kollat
lungorna sen tror jag doktorerna på vårdcentralen
kan kolla och bättre diagnås
än nån syster genom telefon
Har du inte fått lämna blodprov ? Väldigt enkelt och genom ett sånt kan man ju få veta mycket !
"Hälsokontroll via blodprov innebär att du kan ta reda på dina blodvärden gällande exempelvis; blodstatus, blodsocker, blodfetter (ex. kolesterol, triglycerider), PSA, testosteron, stress, anabolism, allergi, inflammation, vitaminer och mineraler samt blodvärden kopplade till funktion hos lever, njure, hjärta/kärl och sköldkörteln. Provsvaren kommenteras av läkare som ringer upp om analysen visar på gravt avvikande värden."

Tror du att det blir stor skillnad om du gör exakt samma mätning på ett sjukhus?

Högst sannolikt. Men som sagt, är han orolig så tycker även jag att han bör kolla det och särskilt med de andra symptomen.

Han har ju tydligen legat stadigt på 140/80 i ca 30 år, så oväntat bra koll där på blodtrycket med tanke på hur noll koll han har på allting annat. :)

Senast ändrad:
Högst sannolikt.

Ja och? Det är ju precis det jag syftar på. Var det svårt att förstå?

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar