Medicinska problem för oss män / gubbar

Ja faktiskt och det ser likadant ut överallt tycker jag. Men dom äckliga snuspåsarna som skitar ner överallt irriterar mig. Det är tydligen väldigt svårt att kasta dessa i närmaste papperskorg. Dåligt!
Min vetenskapliga och noggranna undersökning bland vuxna oavsett kön så snusar närmare 40 % av dessa.
Slänger då hälften av snusarna sina påsar "överallt", då blir det en hel del :(

Min vetenskapliga och noggranna undersökning bland vuxna oavsett kön så snusar närmare 40 % av dessa.
Slänger då hälften av snusarna sina påsar "överallt", då blir det en hel del :(
Där vi äter ibland börjar gräsmattan bli vit av såna påsar.
Dom spottar ut skiten där innan dom går in och äter.
Trots att det står en soptunna bredvid dörren.

Som ni ser på bilden nedan (otrevlig) så är det inte riskfritt när man håller på med sopcontainers.
Jag fick låsarmen i ansiktet och det blev svart direkt.
Fick sy 11 stygn varav dom 4 sista helt utan bedövning,,,,,den tog inte. Då njuter man inte.
Bilden tagen några dagar efter olyckan.
Jag fick sitta å sova flera nätter men jobbade dagen efter det hände.

bildserie 3 251.webp

Som ni ser på bilden nedan (otrevlig) så är det inte riskfritt när man håller på med sopcontainers.
Fick sy 11 stygn varav dom 4 sista helt utan bedövning,,,,,den tog inte. Då njuter man inte.

bildserie 3 251.webp

Låter som en rejäl smäll. Krya på dig.

bildserie 3 251.webp
Japp ni var starkare förr ;)
Själv överkörd av bil och krossat bäcken.
Utdömd av läkarna att kommer inte kunna jobba igen.
Var på sjön och fiske efter 7 månader, dock vart det värk några gånger och en gång fick dom lyfta mig över relingen, upp få smärtstillande utskrivet och sen direkt ombord.
Jobbar fortsatt trotts läkarna sa att jag hamnar nog i rullstol vid den åldern jag fyllde för 2 år sen.
Så även vi 70 talister kan jobba utanför dator.

Och överkörningen 2 gånger var vid samma tillfälle.
Blev överkörd, han förstod väl att det där gick åt helsike, ligger nån under bilen.
La in backen och körde över mig igen när smet.
Det var inget roligt när man låg under och förstod att nu backar idioten....

Och överkörningen 2 gånger var vid samma tillfälle.
Blev överkörd, han förstod väl att det där gick åt helsike, ligger nån under bilen.
La in backen och körde över mig igen när smet.
Det var inget roligt när man låg under och förstod att nu backar idioten....
Jag blev påbackad av en bil 1988 och slog nacken i trottoarkanten.
När jag tittade upp så hade jag höger bakhjul ca 5 cm från mitt ansikte.
Har haft huvudvärk konstant sen den dagen.

Har ju skrivit det innan men hade tur.
Världens 2 ledande ortopeder var på universitetsjukhuset i Uppsala och fick höra om mitt fall, ville göra experiment, flögs dit med helikopter och blev lyckat.
Det idag är att har värk på högersida då och då.
Vänstersidan, där var benet upptryckt i ryggraden är ok.

Jag blev påbackad av en bil 1988 och slog nacken i trottoarkanten.
När jag tittade upp så hade jag höger bakhjul ca 5 cm från mitt ansikte.
Har haft huvudvärk konstant sen den dagen.
Var en sänkt 240 jag blev överkörd av, mellanredet krossa mitt bäcken, jäkla tur att inte 30cm upp då hade jag vart död.

Sen finns olika give up, jag känner folk som är helt arbetsföra men går på sjukpension.
Läkarna ville sjukpensionera mig när jag var 23 och jag sa glöm det.
Finns inget synligt idag att jag har blivit överkörd förutom massa ärr under kläderna.
Värk ibland men nåt jag lever med, helt ok.

Hej. Någon som har koll på vad viktminsknings medlet mounjaro kostar i Thailand? Fick recept på det här hemma i Sverige men prislappen svider.
betalade 2100 för första månaden och det kommer att öka upp till 4900:-när styrkan ökar enligt vad jag läst och det har jag inte råd att hålla på med i längden som pensionär. Kanske billigare utomlands?

Here is a breakdown of estimated prices by dosage, based on information from clinics in Thailand:
2.5 mg: 11,000–18,000 THB
5.0 mg: 13,000–21,000 THB
7.5 mg: 17,500–27,000 THB
10.0 mg: 20,900–33,000 THB
Important considerations
Prescription required: Mounjaro is not available over-the-counter and requires a doctor's prescription in Thailand.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar