Min lilla roadtrip (bilresa i Thailand)

Krabi kan bara beskrivas med bilder. Dålig mobilkamera och ännu sämmre fotograf gör att verkligheten inte speglas fullt ut, men håll till godo.
Nu slappa 2 timmar här i lagunen. Absolut värt all möda med att köra ner hit. Hade nästan glömt hur vackert här är

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Vill verkligen berömma vår guide som dels är jätteduktig på engelska och dels att hon prickat in strandhuggen som första båt på plats, dvs det var helt öde när vår lilla grupp kom. Vi hade kanske så i en kvart innan horden av båtar kom. När stränderna blev otrevligt överbefolkade så åkte vi vidare till nästa ödestrand. Grymt bra planerat.
Hon sa att hon inte kommer att följa schemat enligt broschyren och det gjorde hon rätt i:)

Vi har en timme kvar här i lagunen o nästan alla har åkt iväg redan:)

Tbx på hotellet med en iskall öl. Vi har ett rum med direkt acces till poolen med privata solstolar så man slipper boxas med turisterna om dom hehe.
Är det semester så är det! Jag kan vara en snål jäkel ibland men hotellrummen ska vara trivsamma och jag tar sällan det billigare alternativet:). Missförstå mig rätt nu, jag väljer inte de dyraste resortena däremot uppgraderar jag rummen. Det blir så mycket trevligare att ha ett bra/uppgraderat rum i en hyfsad resort än att ta det billigaste alternativet på 5stjärnigt.

image.jpg

Apropå turister 555.
Jag hoppas inte jag såg ut som dom på min första resa till Thailand.
För att anpassa mig så köpte jag den fulaste hatten som fanns, linne vägrar jag fortfarande och jag gjorde allt för att se förvirrad ut555. Ikväll måste jag köpa en t-shirt med texten i Love Krabi:)

Glömde skriva att imorgon blir det en tur till bland annat Phi Phi öarna.
Nu ta en dusch och sedan är det massage som gäller och kvällsmat efter det:)

Igår kväll blev det vinbuffé 500B per pers. Helt ok och första gången jag stött på det här. Bara att dricka och glasen blev aldrig tomma:)
Till det de största oston jag någonsin sett och då gillar jag oston och äter så ofta tillfälle ges.
Huvudrätterna blev av blandad sort. Lax, cordon blue, seafood mix. Desert på det med bland annat glass.
Fyra pers, knappt 4.000baht.

Sedan var det att stupa i säng...

Frukosten avklarad. En av de bättre frukostarna måste jag säga. Det tilammans med de sköna sängarna och läget på rummet gör att hotellet får väl godkänt. Dygnspriset är 2.000B.

Nu vänta på bussen som ska ta oss till piren.

Måste bara beskriva massagen.
Tänkte att det skulle vara avslappnande och fint om det inte vore för att vi hamnade hos Helgas house of pain!
Det var juh jäklar vilka nypor den medelålderskvinnan hade. Likt byxor som ska läggas i en låda vek hon ihop mig i vinklar som jag inte trodde var möjliga. Och när mitt ansiktsuttryck visade -är detta möjligt? Då skrattade hon bara...
Tjejen fick en big mama som skulle kunna slita itu en människa med ena handen bakom ryggen.

Jag rekommenderade brorsan att gå dit ikväll hahaha. Själva så väljer vi en annan plats;)

Måste bara beskriva massagen.
Tänkte att det skulle vara avslappnande och fint om det inte vore för att vi hamnade hos Helgas house of pain!
Det var juh jäklar vilka nypor den medelålderskvinnan hade. Likt byxor som ska läggas i en låda vek hon ihop mig i vinklar som jag inte trodde var möjliga. Och när mitt ansiktsuttryck visade -är detta möjligt? Då skrattade hon bara...
Tjejen fick en big mama som skulle kunna slita itu en människa med ena handen bakom ryggen.

Jag rekommenderade brorsan att gå dit ikväll hahaha. Själva så väljer vi en annan plats;)
Har du ju fått riktig Thaimassage då den skall ju göra ont.
All annan massage är ju importerad turistmassage ;) när svärmor masserar farsan eller styvmor så skriker dom ibland.
Men helt magisk verkan gör den säger dom.
Den där turistmassagen annars där dom knådar lite mjukt gör den någon nytta?

Har du ju fått riktig Thaimassage då den skall ju göra ont.
All annan massage är ju importerad turistmassage ;) när svärmor masserar farsan eller styvmor så skriker dom ibland.
Men helt magisk verkan gör den säger dom.
Den där turistmassagen annars där dom knådar lite mjukt gör den någon nytta?
Helt klart om massagen ska ha någon verkan känns det ju.

Men turistmassagen kan vara avkopplande men mer för stunden.

Heh, nu underskattar ni mig;)
Klart som tusan att en massage som ska göra nytta känns. En duktig massös hittar de punkter som det är ngt fel på och fokuserar på dessa medans andra delar som är "friska" läggs det mindre tid på. "Helga" var programmerad likt en tvättmaskin, 60 grader jättesmutsig tvätt. Snabbprogrammet utan skjöljning men med högsta centrifug... Ingen känsla eller flexibilitet överhuvud taget. De någerlunda rena kläderna fick samma skoningslösa behandling som de skitigaste.
Vill lägga till att om man aldrig varit på massage tidigare eller lång tid sedan senast så gör hennes behandling mer skada än nytta. Detta berättade en god vän som var top 10 rankad massageterapeut i Kanada. Att slita itu vävnad gör ingen glad;)

Jag går ofta på massage i behandlingsyfte, så nog vet jag att -no pain no gain gäller;)

Och ja, jag hade hoppats på en turistmassage som avkoppling:)

Har en fråga till er som kört dessa sträckor. Vilken är bäst?
Är det snabba alternativet verkligen snabbast i verkligheten?
Dåliga vägbanor och enfiliga landsvägar kan vara riktigt dryga.
Har inte kört på ngn av dessa vägar men jag tar hellre en omväg om den har högre kvalitet o fler filer.
Tips önskas. Kör imorgon

image.jpg

Den "snabba" vägen heter 21

Trippen idag var med samma resebyrå som igår. Kortfattat så blev det samma sak att dom ändrade i programmet och vi var bland de första båtarna på plats:)
Återkommer med bilder senare.

Riktigt nice idag oxå

Har en fråga till er som kört dessa sträckor. Vilken är bäst?
Är det snabba alternativet verkligen snabbast i verkligheten?
Dåliga vägbanor och enfiliga landsvägar kan vara riktigt dryga.
Har inte kört på ngn av dessa vägar men jag tar hellre en omväg om den har högre kvalitet o fler filer.
Tips önskas. Kör imorgon

image.jpg

Den "snabba" vägen heter 21
Går den snabba vägen genom Phetchabun? Isåfall är det en riktigt bra väg hela vägen från Bangkok-Lomsak norr om vet jag inte 2-4 filer hela vägen.

Kollade nu, ja väg 21 är en av dom bättre jag kört norr om Bangkok åkte den 2 gngr i månaden mellan Bangkok - Lomsak i nästan 2 år.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp