Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

När jag började att planera att bygga huset, sa jag att jag vill ha 4 sovrum gärna med bad.Det blev 3 sov/bad. O ett utan. O jag ville ha öppen plan från vardagsrum till matsal/kök. Och altanen ville jag ha stort, jag gillar att sitta ute med goda vänner o käka. Om det är 340kvm ??? eller mindre kvittar för mig. Jag är jättenöjd med det jag ser nu, helt som jag ville,men altanen är jag besviken på,dom pelarna i mitten men jag orkar inte ändra på kostar för mycket.
Altanen är ju superviktig så förstår inte att du inte ändrar på det, dom kan ju ex sätta dit en stålstolpe vid dom mittersta kantstolparna som man sen lägger en bärlina på så är det bara att såga bort dom idiotiska stolparna mitt i golvet.

En annan grej, ser att dom inte fuktsäkrat mellan betong och kakel/klinker i badrummen, inget bra..
Sen om du inte tänkt på det så se till att få innertaket isolerat mot vinden.

Vill man ha nåt byggt vettigt i Thailand måste man veta själv hur det ska utföras och passa på jobbarna hela tiden.
Annars blir det rena fuskbyggen som till en början ser bra ut på ytan.

Altanen är ju superviktig så förstår inte att du inte ändrar på det, dom kan ju ex sätta dit en stålstolpe vid dom mittersta kantstolparna som man sen lägger en bärlina på så är det bara att såga bort dom idiotiska stolparna mitt i golvet.

En annan grej, ser att dom inte fuktsäkrat mellan betong och kakel/klinker i badrummen, inget bra..
Sen om du inte tänkt på det så se till att få innertaket isolerat mot vinden.

Vill man ha nåt byggt vettigt i Thailand måste man veta själv hur det ska utföras och passa på jobbarna hela tiden.
Annars blir det rena fuskbyggen som till en början ser bra ut på ytan.

Förklara för mig varför man skall isolera innertaket????
Skall man isolera på vinden så skall det ske på takstolarna, så att värmen stannar så långt från innertaket som möjligt.Varm luft stiger alltid uppåt.
Helst en tak skorsten som ventilerar ut varm luft.

Det går undan fönsterrammarna på plats.

20150624_132959.jpg

20150624_133038.jpg

20150624_133050.jpg

Kolla bara så dom är i 90gr. vinkel, det brukar man inte vara så noga med nämligen.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp