När åker ni till Thailand nästa gång

Enligt denna ska Thailand nu ha bekräftat att till oktober ska THIM-appen utökas med nya funktioner

De som nämns är:
- Boka tid på Immigration (slippa åka dit tidigt på morgonen och sitta i kö flera timmar)
- E-extention av visum
- 90-dagarsrapportering

Man kan ju hoppas att detta stämmer och att ytterligare funktioner kommer framöver som t.ex TM30-rapportering etc

Jag har uppdaterat min app flera gånger och nu fick jag skapa ett login som sparar uppgifterna centralt. Dom har också lagt till NFC skanning av pass men just den funktionen fungerade inte på min iPhone just nu i alla fall. Jag fick bekräfta min identitet med ett foto av passet sedan ansiktsskanning som jämförs med passfotot.

Idag kom en ny uppdatering till THIM appen på min iPhone, version 2.14.5. Varje gång jag får en ny uppdatering så testar jag att NFC skanna mitt pass men det funkar fortfarande inte. Läste på THIM Thai Immigration App and TDAC Guide om flera med samma bekymmer på både iPhone (iOS) och Android. Man kan ju verifiera med live selfie, vilket jag gjort, men NFC skanning skall ge ett högre betyg för verifieringen. Jag fortsätter att testa efter varje uppdatering och återkopplar här om/när det hoppar igång för mig. Tänkte använda THIM istället för TDAC i september.

Jag har NFC skannat mitt pass in i BankID appen så det fungerar.

Skapade en ny tråd så vi fortsätter THIM info där: THIM (Thailand Immigration Management) app | Uppehållstillstånd och visum mm

Idag kom en ny uppdatering till THIM appen på min iPhone, version 2.14.5. Varje gång jag får en ny uppdatering så testar jag att NFC skanna mitt pass men det funkar fortfarande inte. Läste på THIM Thai Immigration App and TDAC Guide om flera med samma bekymmer på både iPhone (iOS) och Android. Man kan ju verifiera med live selfie, vilket jag gjort, men NFC skanning skall ge ett högre betyg för verifieringen. Jag fortsätter att testa efter varje uppdatering och återkopplar här om/när det hoppar igång för mig. Tänkte använda THIM istället för TDAC i september.

Jag har NFC skannat mitt pass in i BankID appen så det fungerar.
Bra att du håller oss uppdaterade om THIM för det är något som kommer att berör oss alla framöver.
Men vore det inte bra att samla allt om THIM i en egen tråd, lätt att missa när det ligger här.

Bra att du håller oss uppdaterade om THIM för det är något som kommer att berör oss alla framöver.
Men vore det inte bra att samla allt om THIM i en egen tråd, lätt att missa när det ligger här.
Ja jag tänkte på det först så kanske borde göra det. Skall kolla om jag kan flytta mitt meddelande till en ny tråd som heter THIM eller måste kanske be @Kycklingen om hjälp :)

Det här blev säkert fel tråd men kom inte på något bättre just nu.

Intressant video gällande Thailands inriktning på hög spenderande turism. Fastnade speciellt för det han pratade om gällande små business som tex hål i väggen restauranger. Dessa små företag lär ju gå en dålig framtid till mötes om turismen i huvudsak skall vara big spenders och en annan viktig sak som han nämner är ju att det som är Thailand kommer inte längre vara Thailand. Hur tänker ni andra?

Intressant video gällande Thailands inriktning på hög spenderande turism. Fastnade speciellt för det han pratade om gällande små business som tex hål i väggen restauranger. Dessa små företag lär ju gå en dålig framtid till mötes om turismen i huvudsak skall vara big spenders och en annan viktig sak som han nämner är ju att det som är Thailand kommer inte längre vara Thailand. Hur tänker ni andra?

Jag tror inte alls det behöver innebära döden för så många "hål i väggen" för:

1. Många människor med pengar gillar också äta "genuint och enkelt" emellanåt.

2. Thai och gästarbetare kommer fortfarande utgöra majoriteten på så gott som alla orter.

Ett exempel: För två dagar sedan gick jag och frugan en promenad. Vi gick förbi ett flådigt ställe med glasväggar, neon, gigantiska TV-skärmar osv. Stället verkade helt tomt. Intill det ligger en utomhusrestaurang men enkla träbord och bambuväggar. Totalt fullsmockat av folk.

2. Thai och gästarbetare kommer fortfarande utgöra majoriteten på så gott som alla orter.

Ett exempel: För två dagar sedan gick jag och frugan en promenad. Vi gick förbi ett flådigt ställe med glasväggar, neon, gigantiska TV-skärmar osv. Stället verkade helt tomt. Intill det ligger en utomhusrestaurang men enkla träbord och bambuväggar. Totalt fullsmockat av folk.
Okej ja så kan det också bli. Känner ändå en oro men vi får väl se hur det utvecklar sig.

Okej ja så kan det också bli. Känner ändå en oro men vi får väl se hur det utvecklar sig.

Mmm. Redan nu är det väl så att de enklare ställena ofta ligger lite utanför själva turistcentrat där hyrorna är billigare, men en av de viktigaste faktorerna är nog kvaliteten på maten och servicen i förhållande till priserna. Ställen som serverar bra mat till låga priser tenderar att alltid vara välbesökta, även om de inte ligger i smeten.

Om jag skulle få för mig att öppna en restaurang i dagsläget (vilket är extremt osannolikt) skulle det definitivt bli en med thailändsk genuin mat till ok priser. Det är nästan lättare att hitta en pizza här än en khao pad. :p

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar