När åker ni till Thailand nästa gång

Man kommer knappast fram till passkontrollen snabbare om man ställer sig innan planet stannat.
Var på väg att landa i Peking och under sista biten på inflygningen innan landning ställde sig en galen kinesgubbe upp och började plocka ner sina väskor från förvaringsfacket ovanför och ville att hela hans resesällskap på kanske 10 personer skulle göra samma. Gissa om det blev fart på Thai:s kabinpersonal.....

Vi funderar på november och december,jag har bara ett problem att lösa innan och det är var hunden ska vara under tiden.
Bäst hade varit om någon kompis kunde ställa upp som hundskötare.
Hade du bott lite mer söderut så hade det löst sig med hunden , Har jaktkompisar o även jag som tar hand om hundar när husse eller matte åker på semester , Är ju hutlöst vad det kostar på hundhotell ,,

Vi funderar på november och december,jag har bara ett problem att lösa innan och det är var hunden ska vara under tiden.
Bäst hade varit om någon kompis kunde ställa upp som hundskötare.

Hade du bott lite mer söderut så hade det löst sig med hunden , Har jaktkompisar o även jag som tar hand om hundar när husse eller matte åker på semester , Är ju hutlöst vad det kostar på hundhotell ,,

Perfekt!
Då har ju @Broder Tuk Tuk en lösning på sitt problem.
Äntligen kan han åka iväg

Ta med hunden vetja. Kostar ca 1500 TOR att forsla med jycken på planet till Bangkok.

BTT

Kostnader i Thailand​

• Rabiesvaccination: 200–500 THB (60–150 SEK).
  • Andra vaccinationer (exempelvis mot valpsjuka och parvovirus): 300–700 THB (90–210 SEK) per vaccination.
  • Hälsocertifikat: 500–1 000 THB (150–300 SEK).
  • Mikrochip-identifiering: 1 000–2 000 THB (300–600 SEK).
  • Import- och exporttillstånd: 500–1 000 THB (150–300 SEK).
  • Transportbur (IATA-godkänd): 1 500–3 000 THB (450–900 SEK), beroende på storlek och kvalitet.
  • Flygtransport:
    • Inrikesflyg i Thailand: Cirka 75 THB (25 SEK) per kilogram.
    • Internationella flyg till Sverige: 5 000–20 000 THB (1 500–6 000 SEK), beroende på vikt och storlek.

• Karantän (om nödvändigt): 34 000 SEK för en hund, 22 000 SEK för en katt (4 månader).
  • Veterinärkontroll vid ankomst: Kostnader varierar beroende på klinik och eventuella tester.
  • Registrering hos Jordbruksverket: Eventuella avgifter för registrering av djuret i Sverige.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
A
Svar
28
Visningar