När åker ni till Thailand nästa gång

Knappt 6 timmar ännu mer svårslaget när jag förnyade passet, landade i Bangkok 10;40 lämnade Bangkok 16;30 och då var planet försenat 30 minuter,
Det var väl en inrikes resa och inte internationellt?
Cebu-Manila-Bangkok och tillbaka.

Från Udon har jag åkt fram och tillbaka och hämtat en tjej och vi åkte tillbaka efter några timmar.
Men då behövde jag inte passera någon immigration.

Ha ha otroligt att det går att muta sig före i kön för passkontrollen. Vi brukar slippa kö efter som vi flyger till Chiang mai och får gå i en speciell passkontroll så vi kommer in till inrikes direkt på suvvan.
Hej

Ja det finns nog lite olika sätt att slippa köa på Suvan, vi går på Thai Passports hela familjen och där brukar det inte vara någon kö alls, antingen någon enda före eller ingen alls. Så har vi gjort i över 20 år.

Mvh isan lovee

Hej

Ja det finns nog lite olika sätt att slippa köa på Suvan, vi går på Thai Passports hela familjen och där brukar det inte vara någon kö alls, antingen någon enda före eller ingen alls. Så har vi gjort i över 20 år.

Mvh isan lovee
Jo jag vet att man kan gå i thaipasskön men har alldrig egentligen sett någon anledning till att göra det. Jag får ofta vänta på min fru som tar längre tid på sig i passkontrollen. För mig tar det oftast bara någon minut utan frågor att få stämpeln.

Hej

Mvh isan lovee
Thai passport kön är en Fast Track som är stängd för de flesta ankommande.
Krävs en thaifru och att hitta en ledig sån på planet kan fungera.
Fråga är ju gratis.

Gick smidigt i både bagdrop och säkerhetskontroll så nu blev det mycket öltid tillgodo :)
Inte reser man med så tungt bagage heller ;)

IMG_6466.webp

IMG_6465.webp

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
amydekthai
A
A
Svar