Ny Svensk thrillerserie med namnet Tsunami.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En ny thriller serie med anknytning till Thailand kommer på SVT under 2019, serien har namnet Tsunami, rollistan ser bra ut och serien bygger på en bok av Sara Kadefors.

Evin Ahmad i moraliskt SVT-drama
Fredrik Lycke ("Jordskott"), Thure Lindhardt ("Bron") och Evin Ahmad ("Blå ögon"). Det är några av skådespelarna i SVT:s nya thrillersatsning "Tsunami". Serien är gjord efter en originalidé av författaren Sara Kadefors och för regin står Henrik Georgsson.
"Tsunami" handlar om Abbe (Fredrik Lycke) som har förskingrat miljontals kronor från en biståndsorganisation. När hans vän och chef Tomas misstänks för svindleriet – och sedan försvinner i Thailand i tsunamin – lämnas Abbe kvar med ett stort moraliskt dilemma.
Henrik Norlén ("Johan Falk", "Morden") gör rollen som Tomas. I rollistan finns också Louise Peterhoff,, David Lindström och Källa Bie.
"Tsunami" får premiär i SVT1 och SVT Play under hösten 2019.

Evin Ahmad i moraliskt SVT-drama

Mvh isan lover
 
Hej

En ny thriller serie med anknytning till Thailand kommer på SVT under 2019, serien har namnet Tsunami, rollistan ser bra ut och serien bygger på en bok av Sara Kadefors.

Evin Ahmad i moraliskt SVT-drama
Fredrik Lycke ("Jordskott"), Thure Lindhardt ("Bron") och Evin Ahmad ("Blå ögon"). Det är några av skådespelarna i SVT:s nya thrillersatsning "Tsunami". Serien är gjord efter en originalidé av författaren Sara Kadefors och för regin står Henrik Georgsson.
"Tsunami" handlar om Abbe (Fredrik Lycke) som har förskingrat miljontals kronor från en biståndsorganisation. När hans vän och chef Tomas misstänks för svindleriet – och sedan försvinner i Thailand i tsunamin – lämnas Abbe kvar med ett stort moraliskt dilemma.
Henrik Norlén ("Johan Falk", "Morden") gör rollen som Tomas. I rollistan finns också Louise Peterhoff,, David Lindström och Källa Bie.
"Tsunami" får premiär i SVT1 och SVT Play under hösten 2019.

Evin Ahmad i moraliskt SVT-drama

Mvh isan lover
Verkar helt klart lovande!
Farang och 30 grader i Februari var riktigt bra serier med Kungariket i focus!
Den sistnämnda skulle enligt deras facebooksida få en tredje säsong under 2018/19! Verkar inte hålla dock!
 
Verkar helt klart lovande!
Farang och 30 grader i Februari var riktigt bra serier med Kungariket i focus!
Den sistnämnda skulle enligt deras facebooksida få en tredje säsong under 2018/19! Verkar inte hålla dock!

Hej

Ja det är alltid kul med filmer och serier som har Thailändsk anknytning, ser fram emot denna också.

Mvh isan lover
 
Senast ändrad:
Hej

Själv tycker jag han är en jävligt bra skådespelare, följer just nu Springfloden.

Mvh isan lover
Så länge han håller sig till skådespeleriet är han riktigt bra.

Men när han börjar med sina helt intelligensbefriade politiska uttalanden, blir det bara tydligt att det verkar vara tvärdrag mellan hans öron.
Detta verkar vara ett genomgående egenskap för de flesta s.k. skådespelare och andra "kändisar".
 
Så länge han håller sig till skådespeleriet är han riktigt bra.

Men när han börjar med sina helt intelligensbefriade politiska uttalanden, blir det bara tydligt att det verkar vara tvärdrag mellan hans öron.
Detta verkar vara ett genomgående egenskap för de flesta s.k. skådespelare och andra "kändisar".

Hej

Han gör väl åtminstone en fin insats för barnen i Thailand?
Så lite mer än att vara en bra skådespelare är han nog, han verkar ju åtminstone bry sig och ha hjärtat på rätta stället.

Mvh isan lover
 
Hej

Han gör väl åtminstone en fin insats för barnen i Thailand?
Så lite mer än att vara en bra skådespelare är han nog, han verkar ju åtminstone bry sig och ha hjärtat på rätta stället.

Mvh isan lover
Visst, det är väl bra att hjälpa barn i Thailand. Vad han gör där vet jag inte, hoppas det är något bra.
Men det har ju inget alls med idiotiska uttalanden om svensk politik att göra. Där har ju dessa "kändisar" inte en aning om hur vi vanliga människor drabbas.
 
Visst, det är väl bra att hjälpa barn i Thailand. Vad han gör där vet jag inte, hoppas det är något bra.
Men det har ju inget alls med idiotiska uttalanden om svensk politik att göra. Där har ju dessa "kändisar" inte en aning om hur vi vanliga människor drabbas.
För står nog inte riktigt vad du menar, varför tror du att de så kallade kändisarna inte har en aning om hur vanliga människor drabbas.
För du tror väl att höginkomsttagare har en aning om hur vanliga människor drabbas, dom om någon har ingen aning, finns undan tag. Och då har dom nog vuxet upp med utedass på gården och inte flytet om kring som majonnäsen på en räkmacka.
 
Lite fakta om Kjell BERGQVIST.

Född i en arbetar familj, pappan var lastbilschaufför samt diversearbetare, bodde i en två med fem personer.
Så lite erfarenhet har han nog ang levnads förhållande hos vanliga människor.
Sannolikt har han mer kunskaper än du Sakhon även i politiken.
 
Hej

Kjell Bergqvist talar om Thailand i dagens Expressen.

”Nu får det fanimej räcka”​

Kjell Bergkvist satte ett ultimatum inför inspelningen av ”Springfloden” 2015. Då hade han fått nog.

– Jag sa att antingen filmar vi inte på vintern eller så är jag inte med.

– Jag är inte hemma längre från november-februari, då är jag i Thailand. Sedan dess har jag bara filmat på somrarna. Jag kände att; ”Nu är har jag frusit färdigt, nu får det fanimej räcka”.

Två dagar efter att vi träffas sätter sig Kjell Bergkvist, frun och sonen på flyget till Thailand. Dyker det inte upp några intressanta projekt under tiden så stannar de i fyra månader.

– Vi har ett fantastiskt hus nere vid stranden, det är helt gudomligt. Vi har haft det i 15 år och det känns som att komma hem när vi är där.

– Men varje gång jag sätter mig på den där terrassen och tittar ut så undrar jag: ”Hur fan gick det här till Kjelle?”. Från ganska fattiga förhållanden när jag växte upp i Högdalen (förort utanför Stockholm) till ett eget hus i Thailand.

När var du i Thailand första gången?

– Jag blev förälskad i Thailand redan 1985. Vi spelade in en film där som hette ”Malacca”, regisserad av Vilgot Sjöman.

– Vi filmade i två månader på Phi Phi-islands, Koh Samui och i Bangkok. På den tiden var öarna helt öde, det fanns nästan inga turister alls. Nu är tyvärr det mesta sönderbyggt.

– Vi har vårt hus i en liten fiskeby, utan strandförsäljare eller gallerior. Kockan sju på kvällen är det mörkt och tyst, säger Bergqvist.

Tar du med dina kompisar ner dit, Tommy körberg o co?

– Jadå, Körberg har varit där och Babsan har varit där flera gånger och sjungit karaoke på baren runt hörnet, haha
.


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
 
Tillbaka
Topp