Översvämningarna i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lästa att Thai air inte ser några problem med att landa och starta men det kan bli vissa förseningar för kabinpersonalen har svårigheter att ta sej till flygplatsen :)

En positiv grej med översvämmningarna är ju att di boende i Bangkok får närmare till havet och svalkande dopp.

BTT

Nu på morgonen Thai tid är flygplatsen torr och vägen österut mot Chonburi är inga problem.
Så Jo-Be behöver inte flytväst :D

Nu har man tagit beslut om att ta bort vägtullarna så att folk slipper betala för att lämna Bkk :thumbsup:

"legolas " sa:
Här är en bild ifrån Bangkok och människans bästa vän hunden. Och som svar till de av Er som tycker att thai tar hand om sina husdjur, så säger jag bara bla bla bla snicksnack... Här kan vi kanske förstå omfånget på den oerhörda mängd hundar som springer omkring lösa i Thailand. Så vad tycker ni nu då???? Är de omhändertagna nu under översvämningen, eller skiter thai i sina husdjur...???
Kan det va nån form av ny isolerings teknik som dom kommit på :D
Hemma här har vi tomtar på loftet :D

"legolas " sa:
Här är en bild ifrån Bangkok och människans bästa vän hunden. Och som svar till de av Er som tycker att thai tar hand om sina husdjur, så säger jag bara bla bla bla snicksnack... Här kan vi kanske förstå omfånget på den oerhörda mängd hundar som springer omkring lösa i Thailand. Så vad tycker ni nu då???? Är de omhändertagna nu under översvämningen, eller skiter thai i sina husdjur...???

Samma bild som kycklingen la in Svar #36 :police:

Intressant det här med naturkatastrofer i världen. Hur dom rapporteras och i vilken grad landet i fråga får uppmärksamhet.
Snabba katastrofer får oftast större uppmärksamhet än dom långsamma typ jordbävningen i Turkiet kontra översvämningen i Thailand

Lite mera nytt
bild 1: A local resident evacuates from Bang Kruai-Jong Thanorm Road in Nonthaburi's Bang Kruai district, which is heavily flooded due to the overflowing Khlong Maha Sawat.

Bild 2: Suvarnabhumi Airport is packed with Bangkok residents escaping from rising floodwaters in the capital. Meanwhile, Transport Co., Ltd has scheduled a thousand extra bus trips on its timetable to enable those wishing to return to their hometowns to do so. It brings the total number of bus trips available to 4,000 per day, enough to transport 200,000 evacuees.

Bkk.jpg

Flygpl.jpg

Såg på tv'n i morse från BKK det är förvånansvärt rent vatten som rinner på gatorna, inte för att det gör mindre skada men jag bara noterade det

"legolas " sa:
nej är du galen eller. jag menar all jääkla skit som ligger precis överallt i Thailand. det tar minst en styv vecka innan vattenmassorna har tagit med sig allt detta och sopat ent i Thailand.
:D Man vet ju aldrig, du kan ju vara på ett sånt humör :D
Undrar vad som händer med havet utanför när det rinner ut så mycket helt ohämmat. En jädra algblommning ???

Men fy tusan för att få ett sådant oväntat besök som på sista bilden. Men nu lär ju läget ljusna lite... ::)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp