Översvämningarna i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Hans Svensson " sa:
Antar att Chiang mai inte har några problem med vattnet eftersom det ligger uppe i bergen...-vet du hur det är i Udonthani, - Wang sa mo??

Hans, jag kan lugna dig med att läget är helt OK i Udon Thani enligt en direktrapport. Min svägerska går nämligen på sjuksköterskeskola där och frugan pratade med henne igår. Sä du kan vara helt lugn!!

Pratade med tjejen för 15 minuter sedan och hon bor utanför Stan UdonThani och där är det inga problem. Jo ett problem HOT HOT HOT sa hon att det var. Solsken och varmt har dom haft i över en vecka nu och ska till att skörda riset så inga problem där

Hans: Detta svaret fick jag.

no have problem in udonthani. but can't b sure 100 % yet cause another city around there have.. must see how everything going.

"Kycklingen " sa:
Hans: Detta svaret fick jag.

no have problem in udonthani. but can't b sure 100 % yet cause another city around there have.. must see how everything going.

Tack för svaret! En kompis sade att översvämningarna i Bangkok märks i Pattaya, många thai har lägeheter där, de flyr vattnet dit....Hoppas det är som en del säger att det förmodligen är över om 2-3 veckor.

Mvh

Så när kan man besöka Bangkok igen.
Hadde planer att åka till Chatuchak växtmarknad på onsdagar, Men den är väl stängd tills vidare.
Sedan lär det väl ta en stund att bli av med allt vatten. Om jag förstått rätt måste det pumpas bort.

Går inget bra nu i Thailand :(

Tretton affärsbanker och ett finansiellt företag uppgav att de nu tillfälligt stängt totalt 482 kontor i översvämningsdrabbade provinserna rapporterade Bank of Thailand på torsdagen.

Av den totala, 196 försäljningsställen i Bangkok, 154 i Pathum Thani, 69 i Nonthaburi, 32 i Ayutthaya, 22 i Nakhon Pathom, sju i Nakhon Sawan, och en vardera i Chai Nat och Samut Sakhon, sade centralbanken.

Tjänster på 4506 automater som drivs av bankerna har också avstannat.

Av den totala, 1426 är i Pathum Thani, 1333 i Bangkok, 732 i Nonthaburi, 657 i Ayutthaya, 125 i Nakhon Pathom, 54 i Nakhon Sawan, 50 i Samut Prakan, 31 i Samut Sakhon och resten utspridda genom andra översvämmade städer.

Centralbanken på tisdag, 1 november, rapporterade att bankerna hade stängt 436 brancher.

"legolas " sa:
Går inget bra,,, Nä men det hindrar inte bluffbahten att ändå hålla strongt som saatan....

TMB Thailand 2011-11-03 01:18 1 SEK THB 4.615
Krung Thai Bank Thailand 2011-11-03 01:21 SEK THB 4.607
Siam Commercial Bank Thailand 2011-11-03 03:58 SEK THB 4.60375
Bangkok Bank Thailand 2011-11-03 01:30 1 SEK THB 4.60125
Bank of Ayudhya Thailand 2011-11-03 06:56 (81 min ago) 4 SEK THB 4.5975
Kasikorn Bank Thailand 2011-11-03 01:58 2 SEK THB 4.59375
Ja men det beror ju på kronan som hoppar upp och ner. Handlarna följer ju slaviskt allt som händer i EU och USA och skiter i Asien

I dag när ja pratade me frugan kunde hon medela att nu börjar det bli svårt o få tag på vissa förnödenheter uppe hos henne som olja fisksås toapapper mm mm vissa varor va helt slut såsom mjölk joghurt mm mm

"glimten66 " sa:
I dag när ja pratade me frugan kunde hon medela att nu börjar det bli svårt o få tag på vissa förnödenheter uppe hos henne som olja fisksås toapapper mm mm vissa varor va helt slut såsom mjölk joghurt mm mm

Nudlarna är tydligen helt slut i Udon Thani, allt har tydligen gått till Bangkokområdet. Detta enligt min svägerska som ju pluggar till sjuksköterska där.

"Berralund " sa:
Nudlarna är tydligen helt slut i Udon Thani, allt har tydligen gått till Bangkokområdet. Detta enligt min svägerska som ju pluggar till sjuksköterska där.

Nästan lika dant hemma hos tanten tror att hon fick tag på en låda me nudlar
o Ky min lilla plast son sa till mamma att bunkra öl tills pappa kommer snäll son de :)

Här i södra delen är det mesta som vanligt. Det är mest på Tesco Lotus och Seven eleven som det är tomt på hyllorna.Beror väl på att de är centralstyrda.

Hos de lokala handlarna finns i stort sett allt. Har inte saknat några varor ännu.

.

LOS.jpg

Men den stackars krokodilen måste ju vara död eller sövd, annars hade dom ju inte burit den på det sättet. Dom måste åtminstone tejpa igen käften på den. :o

Fiskar flyter upp på stranden i Hua Hin... Dom säger att det beror på allt sötvatten som rinner ut i havet men personligen tror jag det är något annat som följt med vattnet ut. Fiskar, bläckfiskar och krabbor dör...

Visa bilaga 15448

"Furir Revär " sa:
Fiskar flyter upp på stranden i Hua Hin... Dom säger att det beror på allt sötvatten som rinner ut i havet men personligen tror jag det är något annat som följt med vattnet ut. Fiskar, bläckfiskar och krabbor dör...
Det var väl en av de farhågor som man hade, Mycket skit kommer att hamna i havet, frågan är vad det kommer att ha för effekt på det marina livet.
Känns lite osäkert nu att gå ut och tala om det kristallklara vattnet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp