Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Hatar rikgigt allt skitsnack om Pattaya, ni snackar ner oss som bor här men ha det gött i erat gluteus maximusål, håll er undan bara kan va smartast.

Ok, jag känner igen tongången... Gubbar åker till Thailand och sitter på sin bar varje dag och pratar med sina jämlikar... skit om Thailand, dess invånare, mat, kultur och allt annat som hör till.
Åk hem till Swedala och lägg in er på långvården vet ja! Utnyttja samhällsservicen som ni har gjort er rätt till med era skattepengar!

"Lyco " sa:
hahaha!!!

Jag vet inte var jag skall börja. Vilka är ni som skriver jag har läst igenom de flesta trådar här och jag får säga att ett mer lågvattenmärke får man leta efter.

Alltså jag har lång erfarenhet av Thailand, talar Thai osv. Här i detta forum försöker alla att få alla att tro att ni är experter samt alla andra vet inget.

Vad genererar det, jo alla bara kastar skit på alla, alla bara har syrliga kommentarer hela tiden, ert så kallade hatobjekt Legolas (Cumulus) har mer på benen än ni har under era armhålor.

Ni skall veta era platser och kom inte med otidigheter i detta forum för jag genomskådar alla som tror att de är bäst på Thailand. Titta bara på denna tråd, vilka pajaskonster det är, fullständigt korkade inlägg och intelligensbefriade kommentarer.

Forumet är till för att berika oss alla, inte belacka alla andra.

Lyco

Lyco

Efter att läst din text så finns det en besserwisser och översittare även hos dig, så då kan du ju inte vara mycket bättre än de andra skribenter här på forumet... :-/

Jo-Be

"Lyco " sa:
hahaha!!!

Jag vet inte var jag skall börja. Vilka är ni som skriver jag har läst igenom de flesta trådar här och jag får säga att ett mer lågvattenmärke får man leta efter.

Alltså jag har lång erfarenhet av Thailand, talar Thai osv. Här i detta forum försöker alla att få alla att tro att ni är experter samt alla andra vet inget.

Vad genererar det, jo alla bara kastar skit på alla, alla bara har syrliga kommentarer hela tiden, ert så kallade hatobjekt Legolas (Cumulus) har mer på benen än ni har under era armhålor.

Ni skall veta era platser och kom inte med otidigheter i detta forum för jag genomskådar alla som tror att de är bäst på Thailand. Titta bara på denna tråd, vilka pajaskonster det är, fullständigt korkade inlägg och intelligensbefriade kommentarer.

Forumet är till för att berika oss alla, inte belacka alla andra.

Lyco

Vad anser du att ditt inlägg gjorde för nytta i denna tråden?
Skrev du något som handlade om vad TS ville i sitt inlägg?

"krister " sa:
Ok, jag känner igen tongången... Gubbar åker till Thailand och sitter på sin bar varje dag och pratar med sina jämlikar... skit om Thailand, dess invånare, mat, kultur och allt annat som hör till.
Åk hem till Swedala och lägg in er på långvården vet ja! Utnyttja samhällsservicen som ni har gjort er rätt till med era skattepengar!

Krister

Åker ner till Thailand som möjligt och ofta jag bara kan. Kan meddela att det är trevligt att få ett barhäng med jämlikar och då talar vi inte lilla om Thailand, kanske då mer om vårt egna land är på väg, så Krister lyft huvudet ur toalettstolen, sluta spola och slösa på färskvatten...

Jo-Be

"Kycklingen " sa:
Vad anser du att ditt inlägg gjorde för nytta i denna tråden?
Skrev du något som handlade om vad TS ville i sitt inlägg?

Kyklingen det handlar om vad TS ville, tycker du att de andra har refererat till vad TS ville? Det handlar om att det skrivs idiotier och vad får då TS ut av det.

Jag anser att det TS vill, skall diskuteras och inte att en massa människor skall hacka på varandra vem som vet bäst om Thailand och vem som är störst och vackrast. Jag ser i var och annan tråd kanske inte personangrepp men syrlighet i kommentarer och anspelningar.

Lyco

"Jo-Be " sa:
Krister

Åker ner till Thailand som möjligt och ofta jag bara kan. Kan meddela att det är trevligt att få ett barhäng med jämlikar och då talar vi inte lilla om Thailand, kanske då mer om vårt egna land är på väg, så Krister lyft huvudet ur toalettstolen, sluta spola och slösa på färskvatten...

Jo-Be

haha! ;D ;D
Du tog alltså åt dig... Ja jag pratade bara allmänt och inte om dig, jag vet inte vem du e eller ens vad du heter...
Om du går ut någon gång så finner du dessa äldre herrar ganska lätt

"krister " sa:
haha! ;D ;D
Du tog alltså åt dig... Ja jag pratade bara allmänt och inte om dig, jag vet inte vem du e eller ens vad du heter...
Om du går ut någon gång så finner du dessa äldre herrar ganska lätt

Inte heller jag tar åt mig något av din skrivna text...
Om du undrar vem jag är så finns det tillräckligt information här på forumet om mig, bara leta efter Jo-Be

"Jo-Be " sa:
Inte heller jag tar åt mig något av din skrivna text...
Om du undrar vem jag är så finns det tillräckligt information här på forumet om mig, bara leta efter Jo-Be

Så varför skall jag spola ner mitt huvud i toaletten?

Jag har en bekant som inte gör annat än att hissa Sverige och snacka dynga om Thailand och thailändare, jag har medvetet valt att sluta umgås med honom. Orkar inte med all bitterhet och elände.
Cumulus har vissa liknande tendenser han bor i Thailand och föraktar folk som gillar thaimat. Föraktar även vissa som bor på fel plats mm. Vad har han med det att göra? Det finns väl mer än bara red light distrikt där? Och det finns ju även arbetande kvinnor ute på landet, men då kallas det för karaoke istället.

Finns mycket fint i Pattaya , bästa anledningen till att jag valt Pattaya är att legolas inte bor där ;D ;D ;D ;D Anledningen till att kasta skit på Pattis är ren och skär
avundsjuka , sitta i en byhåla och vräka ur sig skit , en gång i månaden åka 80 km till en bar på ett fält för att sitta och vräka dynga över hur dumma Thaaisen är , samt sen åka hem och nyttja Svensk sjukvård när det passar ... Mycket skitsnack från Chayapum (eller hur det stavas ) Sverige är ett land i Förfall , jag är lycklig över att kunna bo i Thailand ,ha en god ekonomi samt att ha en fru som kan bo med mig i Pattis utkant , vi har massor med vänner som aldrig sitter i baren utan precis som oss har andra intressen .. I Pattis finn en nyhetssajt samt nyhetsradio, där hittar Cumulus allt skit han vill framföra , i hans lilla byhåla finns inget annat än gamla avdankade bardamer som gärna glömmer var farangen plockade upp dem ....I pattis finns naturligtvis en massa skit men även otroligt mycket att göra inom rimliga avstånd . Vi har även havet , inte som Cumulus endast grannens pool

"Lyco " sa:
Kyklingen det handlar om vad TS ville, tycker du att de andra har refererat till vad TS ville? Det handlar om att det skrivs idiotier och vad får då TS ut av det.

Jag anser att det TS vill, skall diskuteras och inte att en massa människor skall hacka på varandra vem som vet bäst om Thailand och vem som är störst och vackrast. Jag ser i var och annan tråd kanske inte personangrepp men syrlighet i kommentarer och anspelningar.

Lyco
Trodde att du var smartare än så här Lyco.
TS fick vilket du inte verkar förstå precis vad han ville här.
Det här va övertydlig inget annat än en troll tråd för att röra om i grytan vilket ju lyckades, kanske inte rördes precis så som TS hoppats men syftet infriades.

"bson " sa:
Varför tror du eg att Legolas startade den här tråden Jonas?
Du ramlar rätt i fällan, ge han en tryckare istället för att lipa...

Tror själv att det bästa är att helt sluta skriva i trådar som han har satt sin fula nuna inuti.
Defenitivt i dom som han startar, det slutar alltid med, att den gamle dumma hästen söker TRUBBEL.
Kylskåpet, kallas detta ibland.

Det var väldigt vad argsinta och stygga många av Er är. Gillar ni inte nya trådar? Eller gillar ni enbart att skriva i trådar där sidan 269 kommer härnäst!!

Det var inte mycket ON TOPIC mest OFF TOPIC.... Synd att det finns så många bittra äldre män på forumet.. jag vill bara säga att JAG har inte författat dessa länkar. Det är RIKTIGA ÄKTA människor som mött döden i alla dess former i Pattaya, och inget som jag hittat på.....

Men om ni nu tar så illa vid Er så skall jag inte sätta in mer länkar, och inte slänga in mer ved i brasan, tror inte heller att det behövs. Flera av Er lyckas ju hålla igång elden enbart genom Ert hat mot Er egna omvärld....

Tack i alla fall för responsen och alla Era inlägg, och Lyco och Jonas tack för stödet!! ;D ;D ;D

"cumulus " sa:
Det var väldigt vad argsinta och stygga många av Er är. Gillar ni inte nya trådar? Eller gillar ni enbart att skriva i trådar där sidan 269 kommer härnäst!!

Det var inte mycket ON TOPIC mest OFF TOPIC.... Synd att det finns så många bittra äldre män på forumet.. jag vill bara säga att JAG har inte författat dessa länkar. Det är RIKTIGA ÄKTA människor som mött döden i alla dess former i Pattaya, och inget som jag hittat på.....

Men om ni nu tar så illa vid Er så skall jag inte sätta in mer länkar, och inte slänga in mer ved i brasan, tror inte heller att det behövs. Flera av Er lyckas ju hålla igång elden enbart genom Ert hat mot Er egna omvärld....

Tack i alla fall för responsen och alla Era inlägg, och Lyco och Jonas tack för stödet!! ;D ;D ;D

Kan du inte förklara det där med hur man säger Khai Gai, eller Gai Khai istället för att mucka med folk? Thailändska språket e väl ditt expert område...?

Så vi får oss ett gott skratt emellanåt istället för upprörda känslor ;D ;D

Personangrepp retar lätt upp såväl den angripne som andra användare, och det blir svårare att fokusera på den fråga som diskuteras i tråden. Det är bra att respektera andras rätt till egna åsikter men det betyder inte att man måste hålla med. Det går ofta att komma överens om att man tycker olika! (Ett sakligt yttrande om att någon har fel i sak eller har agerat felaktigt är dock inte personangrepp). Försök att diskutera sak istället för person.

På ThaiSnack.se har vi som målsättning att alla medlemmar behandlas lika. Kränkande behandling och diskriminering ska inte få förekomma. Alla medlemmar ska vara lika mycket värda och forumtitlar och andra utnämningar som ej är kopplade till arbetsfunktion ska ej förekomma.

I vårt likabehandlingsarbete har vi funnit att det kan anses integritetskränkande att öppet hänga ut medlemmar med uppgifter om varningar och bannlysningar.

Fortsättningsvis kommer vare sig varningar eller bannlysningar att vara begrepp på ChaiMai. Det är inga verktyg som vi jobbar med längre och dessa begrepp förpassas nu till historien.

På ChaiMai har vi därför inga "bannlysta" medlemmar över huvud taget. Vårt forum blockerar (normalt inte) åtkomst via anonymiseringstjänster för den som önskar använda en sådan.

Pattaya är väl vad man gör det till. Finns det mesta men visst förstår jag dem som kallar det världens största porrklubb.

:thumbsup: :thumbsup: DEt gör ofta även jag som bor där ;D

Men likförbannat så gillar jag detta ställe då det som du skriver finns en massa andra värdefulla aktiviteter än att hänga i en bar

Det som är problemet att folk som kommer hit som turister för en vecka ser oftast bara en gata sen snackar dom skit om en hel stad som är helt underbar om man orkar ta sig runt och se utanför turiststråket

Var bra service i träsket igår iallafall, låg på stranden fick dagsfärsk Aftonbladet och Svensktextade böcker levererat på stranden.

Precis, det är fördommarna som fördummar folk. :) Det ligger ju naturligtvis nära till hands att bli defensiv om man ser att folks fördommar gör att man placeras i ett fack bland en massa svinaktigt folk som man inte har något gemensamt med.

Sedan bara för att det inte finns en lokaltidning som på engelska skildrar allt skit som sker, betyder ju inte per automatik att det är en fredad idyll och en del av paradiset. ;)

Jag iofs inte speciellt förtjust i Pattaya, men jag tycker definitivt inte att det är lika otrevligt som det ofta framställs.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp