Pattaya, ett träsk eller ett "paradis"?????

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Krister, känner du så, så har du fel umgänge eller bor på fel plats.
Min svägerska är ung och vacker och vad jag vet så är hon även omtyckt av mina svenska väninnor och arbetskamrater, varje sommar så är hon på mitt jobb och jobbar och hon blir behandlad som alla andra.

"Kycklingen " sa:
Mycket ska man "höra" innan öronen trillar av. :)
Med ditt inlägg så kan man ju tro att det finns damer till salu i pattaya, och du pratar om kvinnomaffian, det är sådana inlägg som du gjorde nyss som skapar rykten och fördomar.
Så om en svensk kille bjuder hem en dam från Chiang Mai tex så är hon godkänd men råkar damen vara från pattaya så har hon sålt sig enligt hur jag tolkar ditt inlägg?

Jag anser ej att det är så dock anser många Svenskar att Pattis är ett sexträsk, många utan att ens ha varit där , se tidigare smarta målarinlägg :D

"Kycklingen " sa:
Min svägerska är ung och vacker och vad jag vet så är hon även omtyckt av mina svenska väninnor och arbetskamrater, varje sommar så är hon på mitt jobb och jobbar och hon blir behandlad som alla andra.

Ja det är inte vanligt men jag har vart med om det, en eller ett par gånger på 13 år... Min granne hade besök av ett medelålders par och tanten va inte så gla i min tjej.... Diskussionen handlade om Pattaya och jag kan klart se sambandet med ryktet den platsen har och hot från oroliga (över-/medelålders)fruar...

En sak som hände farsan och hans fru som va kinesiska, det va en mataffär och en skånekärring i 40 års åldern som dom mötte i gången. Så vek farsans fru till höger då följde hon med till höger, vek till vänster och hon följde med till vänster. kärringen skulle bestämt "krocka" med farsans fru...
En halmeter innan kollisionen ryckte farsan i sin fru och bytte plats, va som kärringen gick in i en vägg och stöp i golvet...

"Kycklingen " sa:

Detta är lite grand struntprat!! Klart att thailändskorna är omtyckta som alla andra, bara folk känner dom och vet vilka dom är. Så gäller även skötsamma // och andra utlänningar. Det är okunskapen som är fienden.

Löjligt att jämföra med väninnor som träffat thailändskan redan, och vet vem hon är, och sedan sätta likhetstecken mellan dom och resterande pack av sketkärringar hemma i Sverige.

Läs i stället vad Krister verkligen skriver och lär dig,, så blir livet lättare..
-----------------------------------
För övrigt som Janne skrev så är det väl en stilla önskedröm ifrån en teoretiker av stora mått, att brottsligheten i Pattaya är emellan lokalbefolkningen. Så gott som ALLA länkarna, som bara var ett stilla axplock, handlar om brottsligheten i Pattaya, och där det alltid var falanger som var med i det hela....

Pattaya har en grymt stor andel av skit och skräpfalanger tror jag...Och det är dessa som skapar det dåliga ryktet, inte damerna som jobbar där....

"Kycklingen " sa:
Mycket ska man "höra" innan öronen trillar av. :)
Med ditt inlägg så kan man ju tro att det finns damer till salu i pattaya, och du pratar om kvinnomaffian, det är sådana inlägg som du gjorde nyss som skapar rykten och fördomar.
Så om en svensk kille bjuder hem en dam från Chiang Mai tex så är hon godkänd men råkar damen vara från pattaya så har hon sålt sig enligt hur jag tolkar ditt inlägg?

Kycklingen lilla vän !!!
Sluta tolka en del inlägg, som fan läser bibeln. det är ju du själv som har fula ideer.

För ett antal år sedan fanns det fördomar i Sverige om Pattaya, som grundade sig på att media som kvälltidningar och även TV hade reportage om stället som var osakliga och hade den inriktningen att smutskasta stället medvetet.
Naturligtvis de som åkte till Pattaya den tiden blev sedd som mer eller mindre suspekta.
Svenska folket har den vanan att de tror allt som står i kvällstidningarna och vad de ser på TV, det är mycket lätt att indoktrinera dem. Man kan säga det går från medias sida att styra deras tänkande, de ifrågasätter inte.
Nu vet jag inte om de fördomarna lever kvar ännu, men allt negativt brukar bli långlivad.
Sådan här propaganda som spreds av media drabbade också den tiden kvinnor som kom från Thailand och Philippinerna och bosatte sig i Sverige, många svenskar hade sannolikt den uppfattningen att de kände till allt om de asiatiska kvinnorna , fast de visste ingenting. Den tiden jag nämner är från början av 80 talet och då var det inte vanligt att den stora massan åkte till Thailand och Asien, den tiden var Philippinerna mer populärt att åka till än Thailand.
Philippinerna var ett trevligt land att åka till under Marcus tid han höll ordning i landet, men efter Marcus fall blev det kaos och kriminaliteten sköt i höjden, som gjorde att det var inget ställe att åka till.
Sedan tog Thailand över som turistland för de som tidigare åkt till Philippinerna.
Idag skulle jag tro det finns inget media som skriver eller uttalar något negativt om Thailand.

Jag anser själv att Pattaya-Jomtien är stället (Number 1) att komma som turist och även att bo här permanent. Jag bor själv i Jomtien en stor del av året och har även ett ställe ute på landet ca 40 mil från Pattaya, men det gör att jag känner landsbygden också.
En stor fördel med Pattaya-Jomtien är att det finns stranden och havet, som gör att man alltid kan gå ner och hyra en stol och kanske ta med sig en bok eller tidning och läsa, numera finns också tabletdator som många fördriver tiden med på stranden. Själv har jag oftast min lunch på stranden.
Den här möjligheten finns inte för de som bor ute på landet.
I Pattaya-Jomtien finns ett enormt utbud på allting, det finns ingenting som saknas, resturanger och gatukök som sannolikt kan mätta många miljoner människor.
Man kan säga det finns ingenting man saknar i Pattaya - Jomtien.
Sedan är det mycket lätt att åka in till Bangkok från Pattaya, det finns mycket goda bussförbindelser inte endast till Bangkok utan också till andra ställen i Thailand och de har en mycket hög standard på bussarna och oförskämt billigt också.
Jag anser att i Pattaya-Jomtien är man mycket nära paradiset, men att vara bosatt här gäller att ha ett bra boende, som är viktigt.

Personligen tycker jag inte att Thailand är något paradis så som man tänker sig ett paradis, däremot är det ett jäkla gott ställe att bo på, betydligt goare än Sverige och personligen uppskattar jag att det finns lite tjejer på barerna även om jag inte använder mig av deras tjänster själv. Många kan vara jäkligt trevliga och förhoppningsvis hittar dom en falang som tar dom därifrån.

Själv har jag ju valt Hua Hin före Pattya av div skäl men skulle välja Pattya alla dagar i veckan framför en risby i Isaan, måste ju vara ett rent straff att tvingas bo där uppe när man eg har hela Thailand att välja på.
Men paradis, nej Thailand är inget paradis, finns det ett paradis där man kan bo?...

För många är nog thailand ett paradis. Sen att alla har olika åsokter vart i Thailand det är ju en annan sak. Kanske tur att alla har olika åsikter för skulle nog bli trångt annars. Kag själv tycketr ju Kata Beach är mitt paradis men har inga bestämda åsikter om andra ställen förän jag vari där och sett själv hur det är

"cumulus " sa:
För övrigt som Janne skrev så är det väl en stilla önskedröm ifrån en teoretiker av stora mått, att brottsligheten i Pattaya är emellan lokalbefolkningen. Så gott som ALLA länkarna, som bara var ett stilla axplock, handlar om brottsligheten i Pattaya, och där det alltid var falanger som var med i det hela....

Pattaya har en grymt stor andel av skit och skräpfalanger tror jag...Och det är dessa som skapar det dåliga ryktet, inte damerna som jobbar där....
Brottsligheten är väldigt låg när man ser till antalet turister som rör sig i Pattaya-Jomtien. Man kan väl säga att alkoholen kan ställa till det med olyckor vanligen, men bråk mellan falangerna förekommer inte. Därför om en falang börjar bråka med en annan falang kommer de att bli arresterade med kraftiga böter som följd och sannolikt en utvisning.
När falanger kommit i bråk med thaiare är när de plockat hem katoyer som de trodd varit kvinnor och sedan velat bli av med dem och det blivit bråk om pengar.
Katoyen kan också ha stulit från falangen eller det har hänt de blivit rånade också.
Pattaya-Jomtien är trygga ställen att röra sig i även kvälls nattetid, men katoyerna kan ställa till problem. Nu finns det personer som har den läggningen och gillar dem och det är väl upp till dem. Alla katoyer bär sig inte illa åt men när det är tjuveri och liknande verkar det oftast vara katoyer inblandade.
Att Pattaya skulle ha stor andel skit och skräpfalanger, som du påstår bevisar att du sannolikt aldrig bott i Pattaya, kanske som turist någon vecka.

"Rong " sa:
Det är kvinnomaffian i Sverige som bestämt att inga charterresor får ordnas till Pattaya, därför de tror att när män varit i Pattaya blir många kvinnor i Sverige inte så attraktiva för dem .
Sedan är de naturligtvis rädda för att män tar hem unga vackara damer och sådant kan smitta av sig, som de ser som ett hot.
Apollo hade tidigare resor till Pattaya men de upphörde och då ringde jag upp dem och frågade vad var orsaken att de upphört med resorna och en person svarade att de hade blivit hotade med bojkott om de fortatte med resor till Pattaya.
Jag drog slutsatsen att det var kvinnomaffian som varit framme.

Nu har jag slut på foliehattar att dela ut men tror jag har nån dumstrut liggandes någonstans du kan få låna :)

"Phonta " sa:
Jag anser ej att det är så dock anser många Svenskar att Pattis är ett sexträsk, många utan att ens ha varit där , se tidigare smarta målarinlägg :D

Tror jag lyckats ganska bra :)
För nu klarar du knappt av att skriva ett inlägg utan att det inkluderar mig :)
Akta blodtrycket och skaffa dig något kul att syssla med så kanske du slipper sitta och reta upp dig på nån anonym person på ett nätforum :)

"Rong " sa:
Jag anser själv att Pattaya-Jomtien är stället (Number 1) att komma som turist

Nja det beror väl på vad man är för turist, barnfamilj, pensionärspar, golfantast, badälskare, upplevare osv.. alla är väl olika som tur väl är.

Att det är number 1 för dig behöver ju inte betyda att det är det för mig.

Jag har bott i Pattya och om nån sa att jag skulle åka dit på semester så hade jag tagit det som ett bra skämt.

"Birger LKPG " sa:
BaBoo en liten fråga,har du varit i Pattaya ??
Som jag skrivit tidigare så Nej har aldrig varit i Pattaya.

Har endast varit på Phuket, Surat thani, Nakhon si thamarat o Krabi.

Om jag vill på superparty så finns ju Patong en halvtimme bort, vill jag till superfina stränder så finns de 10 min bort, har en halvtimme till flygplatsen, halvtimme in till Phuket Town osv.. Så trivs på Phuket men hade min fru inte varit född och uppväxt på Phuket så hade man förmodligen funnit sig en annan plats, och kanske inte Thailand.

Pattaya-Jomtien är inget paradis, därför de flesta anser att det är grönare på andra sidan hagen.
Ett flertal personer åkte till länderna runtomkring Thailand för att se om det fanns något bättre land att bo och investera i, men samtliga kom fram till att Thailand och Pattaya-Jomtien var bästa alternativet av det som de såg och undersökte.
Pattaya är också en konferens stad, speciellt tyska företag lägger sina konferenser här i Pattaya, någon månad sedan var det Mercedes som hade konferense för sina återförsäljare, även från Sverige. Det skulle ha varit flera tusen personer, men de tycks ha den möjligheterna att hålla sådana stora konferenser här.
Jag skulle tro om ett svenskt storföretag förlade en konferens till Pattaya det skulle sannolikt ha blivit massiva protester från vissa grupper.

"Rong " sa:
Brottsligheten är väldigt låg när man ser till antalet turister som rör sig i Pattaya-Jomtien. Man kan väl säga att alkoholen kan ställa till det med olyckor vanligen, men bråk mellan falangerna förekommer inte. Därför om en falang börjar bråka med en annan falang kommer de att bli arresterade med kraftiga böter som följd och sannolikt en utvisning.
När falanger kommit i bråk med thaiare är när de plockat hem katoyer som de trodd varit kvinnor och sedan velat bli av med dem och det blivit bråk om pengar.
Katoyen kan också ha stulit från falangen eller det har hänt de blivit rånade också.
Pattaya-Jomtien är trygga ställen att röra sig i även kvälls nattetid, men katoyerna kan ställa till problem. Nu finns det personer som har den läggningen och gillar dem och det är väl upp till dem. Alla katoyer bär sig inte illa åt men när det är tjuveri och liknande verkar det oftast vara katoyer inblandade.
Att Pattaya skulle ha stor andel skit och skräpfalanger, som du påstår bevisar att du sannolikt aldrig bott i Pattaya, kanske som turist någon vecka.

Sorry Rong

Jomtien ör verkligen ett av de sämsta ställen du kan välja nattetid, massor med Katoyer som inte gör annat än försöker råna eller lura fulla faranger ,. För nån månad sen blev jag under ljusa dagen inprejad av ett par "damer" som frågade hotfullt ."Stop Mister ,like to talk with you" Misstag sade jag och var beredd på att "ta för mig" .De backade direkt och körde därifrån ... Mitt på ljusa dagen när min fru var 150 m därifrån för att köpa bläckfisk vid stranden ...

"bson " sa:
Jag har bott i Pattya och om nån sa att jag skulle åka dit på semester så hade jag tagit det som ett bra skämt.

Kag fick idag åka till flyget med en polare , hans far har condo i Hua Hin, han har varit mycket där , skittråkigt säger han .....Han har fru och barn med sig till Pattis och trivs bäst där , en riktigt bra kille som aldrig dricker eller gör annat skit , trots detta väljer han Pattis framför Phuket och Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp