Pattaya på 90 talet.

Det trista är ju att mina historier som jag berättat från Pattaya absolut inte är några påhitt.

Allt har hänt.

När jag skrev min minnesberättelse ex var allt enbart sanningen.

Det är därför som hela cirkusen mot mig med påhittade anklagelser och annat blir så sorgligt.

Jag vet inte riktigt vad det bottnar i men en anledning är säkert att jag under några år påstod att merparten av gubbarna med thaifrugor hiittat sina partners i barområdena.

Tråkigt att reaktionen har blivit så negativ. Numera har säkert många singelgubbar i Thailand träffat sina frugor på olika dejtingsajter men innan nätet dök upp var det annorlunda.

Givetvis kan man springa ifatt även en vanligt arbetande tjej i Thailand ex på hotel och restauranger men ska man hitta och umgås med en arbetartjej måste man ha kontakter på arbetsplatsen och dom flesta faranger på semestern har ju inte detta.
Så det där med att man träffat frugan på banken eller i kassan på Big C tror jag inte riktigt på.

BTT

Nu är det dock 4 år sen väl Pattayastranden byggdes ut, var ju precis innan corona och lika fin och paradisaktig än, strandpromenaden är med uppfräschad.
Sen har vi ju flera andra stränder ute på Pratumnak och Wong Amat med...
Och restauranger med riktig mat till bra pris på gångavstånd.
Smaken är ju som baken delad:laugh: . Men höghus och diselavgaser är två saker som inte jag får ihop med paradisaktig.

Av dina bilder att dömma kunde man lika gjärna tagit en charter till solkusten i Spanien ;)
Nä Pattayas strand ser inte ut som för några år sen, den är helt ombyggd och breddad rejält och fin bakgrund med alla höghus, ingen direkt charterkänsla......
Sanden är dock finare på tex Koh Samet white sand beach men helheten vinner ju Pattaya, efter det blivit trist hänga på stranden efter par minuter kan man ta sig en sväng in i stan och känna den härliga doften av förbränd diesel ;)

Här beror det lite på vad man är ute efter.
För beachhäng så är Samet riktigt grymt.
Pattaya är bra om man nöjer sig med 30 minuter på stranden och sedan vill ha lite action, shopping och vill ta sig hem på 15 minuter.
Pattaya känns inte så avslappnat och det gör inte Jomtien heller.
Men Jomtien är ju något riktigt mellanting där man varken har shopping bakom ryggen eller en bra beach, så den faller ju bort totalt i så fall.
Samet är ju lite omständigare att ta sig till (för egen del) så det är väl en liten nackdel.

Phuket och området däromkring har ett ganska grymt urval om man önskar, synd bara att man inte är där tillräckligt ofta.

Pattaya är ju lätt bästa stället att bo i Thailand om du har familj. Isaanstäderna är för små.
Tycker fan det är lite skillnad att stosa runt på Copa eller Ipanema! :beer:
Hmmm. Man kan bli rånad på båda även om jag blev det på Copa.. kkk

Nä Barra var bäst senast man va där och lugnt o trevligt. Vill ta med frugan dit nästa vinter

Isaan blir lite lättare att bo på med en " big bike "

FB_IMG_1656956297024.jpg

FB_IMG_1656956291921.jpg

Strand i Krabi när vi bodde på Rayavadee, inte lika fin strand som Pattaya men häftiga berg omkring, omliggande natur var ok endagsupplevelse och någon dildogrotta jämter hotellet men annars inte mycket spännande, kom upp på FB idag att 8 år sen.
Pattayas strand med all service, stolar, allt runt hörnet, servering, MC donalds ett stenkast bort är ju mer paradis en nån gräsbevuxen bergsplats 55555 ;)
Pattaya är ju helt klart the paradise city som Guns N' Roses sjunger om 55555 ;)
10482862_10152330471518751_8097838256143856881_o.jpg
Kan enbart hålla med.
Jag har ju varit både på Krabi vid ett antal tillfällen och på Phuket. Men det utbud av matställen, nöjesliv och transporter finns bara i Pattaya.
Och allt inom ett ganska begränsat område.
Jag brukade tänka att när man åker till Pattaya kan man tillbringa livet kring tre soier och få allt man önskar sig.

BTT

Kan enbart hålla med.
Jag har ju varit både på Krabi vid ett antal tillfällen och på Phuket. Men det utbud av matställen, nöjesliv och transporter finns bara i Pattaya.
Jag brukade tänka att när man åker till Pattaya kan man tillbringa livet kring tre soier och få allt man önskar sig.

BTT
Å när var du på Phuket och i Pattaya senast?

Kan enbart hålla med.

BTT

Där får du nog mot första medhåll.
Fast allt i Pattis är lite mediokert egentligen.

"Gottland sa:
Ja det är mytomanen samman med herr Chang som har dött ihjäl sig, det är ifrån mister Chang och hans kompisar han har fått alla Thaihistorierna han nu berättar som sina egna, det jävla lilla trollet"

Herreg..., har hr. Chang gått ur tiden? Det var verkligen tråkiga nyheter i så fall! :'(

Jag har inte haft nöjet att träffa honom IRL, men hans berättelser var oftast underhållande och av hög kvalitet. Han bjöd verkligen på sig själv och jag minns hur tråkigt det kändes när fru Chang lämnade.

"Gottland sa:
Ja det är mytomanen samman med herr Chang som har dött ihjäl sig, det är ifrån mister Chang och hans kompisar han har fått alla Thaihistorierna han nu berättar som sina egna, det jävla lilla trollet"

Herreg..., har hr. Chang gått ur tiden? Det var verkligen tråkiga nyheter i så fall! :'(

Jag har inte haft nöjet att träffa honom IRL, men hans berättelser var oftast underhållande och av hög kvalitet. Han bjöd verkligen på sig själv och jag minns hur tråkigt det kändes när fru Chang lämnade.
Jag minns inte när, men det är nog något år sedan tyvärr.

Inget PK tjafs där inte:)
Får väl erkänna att mina ungar åkt på flaket på pickupen mer än vad som är sunt :p;)
Saknar nog mest byfesterna där. När det va i hembyn och grannbyarna. När jag kom dit (med buss fr Bkk ) sist så mötte jag en snut från hembyn i Tabo... så han skutsa mig hem på sin tjänstmoppe... kärringarna skrek till honom "har du tagit farang?" 555 lite så va det man söp med snutarna.
När han stanna mig i poliskontrollen en annan gång ville han veta om jag hade nån öl i bilen han kunde få? Ja var tvungen att öppna bagaget o visa att bilen v tom på öl. Så nästa dag köpte vi ett par lådor Archa och lämna te dom på stationen.

Jo lite vilda västern va det

Liknande trådar

Tillbaka
Topp