Pattaya på 90 talet.

Är du hundra på det? Jag hade planer på att importera en segelbåt men det las ner pga för mycket krångel och osäkerhet i tullen med mutor å dylikt
Thailand har en rödstrumpeskatt på 200%, var nog den dom tyckte att du skulle betala.

Det är olagligt, har blivit stoppad av polisen när jag kört med halvljus dagtid.
Jag har fått för mig att thailändare tror att batteriet tar slut när de kör med ljuset på, för de väntar in i det längsta att sätta på det framåt skymningen.
Hej

Ja det måste börja bli riktigt mörkt innan Thailändarna tänder sitt halvljus, gör man det på för tidigt på dagen blinkar mötande bilister för att uppmärksamma föraren på att ljuset är på.

Mvh isan lover

Jag har kört mot rött många gånger i Nakhon Phanom :laugh2:

1657058541719.jpeg
Har sett detta nån stans, stopp för högra körfältet rakt fram men grönt för den vänstra,

Det är olagligt, har blivit stoppad av polisen när jag kört med halvljus dagtid.
Jag har fått för mig att thailändare tror att batteriet tar slut när de kör med ljuset på, för de väntar in i det längsta att sätta på det framåt skymningen.
Tror nog att detta handlar om kostnaden att byta glödlampan, kan vara ganska dyrt på modernare bilar. Håller med dig om förbudet ang. halvljus under dagtid på bilar. Anledningen tror jag beror på att ingen 'vanlig' medborgare skall kunna förväxlas med de höginteligenta varerlser som 'leder' landet, vilka alltid har halvljus på under dagtid.

Ungefär som ett sällsynt dåligt inlägg (med bild). Vill du imponera på någon med bilen eller kärringen?
Du påstod att du visste varför folk gillar Pattaya mer än tex Bangkok

Men du vägrade upplysa oss om vad det är.

För mig är det att jag har ett jävligt gott liv i Pattaya med hus business bilar, mc och familj. Jag kan tex inte ta en lugn tur med mercan i bangkok just for fun för det är så in i helvete köer överallt. Vi har 20 min till beachen eller centrum i pattaya det hade vi bara kunnat drömma om i Bkk. Och sedan klagar folk på luften. I pattaya har vi superfin pool och i huset är helt jävla tyst från trafik o andra oljud. Bodde i condo i bkk i 2 år och det var alltid ett jävla buller från trafiken.

Kärringen min hade jag även när jag bodde i Bkk.

Köpte en changöl idag på stranden men när jag satte på mig glasögona så såg jag att den bara innehöll 4,8%? :(
Angående mangoträd så har vi två. Hade en tredje innan men den växte med raketfart mot högspänningsledning så den fick vi hugga ner.
Bar visst mycket frukt i våras men då var vi ju inte här.

Någon som minns en liten öppen restarurang på Beach Road på 90 talet som hette Tips?

Den låg mellan soi 9 och central festival. Minns att dom hade jäkligt god Pasta Carbonara.

Där åt man ofta och billigt.

BTT

Liknande trådar

Tillbaka
Topp