Pattaya på 90 talet.

Thailand är ju kåta på protektionism, man ska köpa sånt som är tillverkat här.
Betala typ 2 milj i skatt är jag inte sugen på. Din Mustang kostar ny typ 1.1 milj baht i USA, här 3 mil?
Ja den byggs inte i Th. Men de byggs inte i Sverige heller. Prisskillnaden jämte Sverje är mkt mindre. Betalade 800k sek för den 2018 modell även den. Problemet e reservdelarna och försäkringen

Vill man komma närmare havet, till lägre kostnad, och undvika trafiken så är jomtien ett bra alternativ. Den här breddade stranden är minst lika red som i pattaya. En bahtbus över kullen man är i Pattaya.

Vet inte om jag tycker trafiken är så farlig i Pattaya. Oftast är det hur enkelt som helst att bara hoppa på en songtaew.

Vill man korsa nån gata finns det ju rödljus på dom stora gatorna..

BTT

Vet inte om jag tycker trafiken är så farlig i Pattaya. Oftast är det hur enkelt som helst att bara hoppa på en songtaew.

BTT
Nog mindre vanligt man åker songtaew som fastboende. Det har varit extremt mycket vägarbeten under många år men det börjar bli mycket bättre med sånt. Och är det rusningstrafik så kan man ta moppen

BTT
Rödljus som få bryr sig om, åtminstone tidigare. Minns Youtube klipp här någonstans, det verkade vara fler som sket i rött ljus och glatt körde vidare än dom som stannade.

Funderar ofta på att bo i USA halva året pga bilpriserna, hade köpt en ny Camaro SS direkt, allt annat blir dyrare men skönare väder och av ren princip så hatar jag att betala skatt, lägger hellre dom pengarna på dyrare boende mm än i Thailands skattkista.

Skattar du till Thailand?
Låter inget vidare, får ju inte mycket tillbaka, men får utnyttja det man kan för att få ner skatten.

/ SatanG

BTT

Helt korrekt.
Väldigt lugn trafik även inne på Central Marina. Jag har faktiskt inte sett ett enda motorfordon där.

Allt beror väl på vad man gör

Har nog inte sett någon som kör mot rött i Thailand, kanske var så förr, nu mest en skröna, visst kan det säkert hända men jag har inte sett det
Hej

Frugans pappa hade körkort i många år innan vi uppmärksammade honom på att det fanns något som hette trafikljus, vi hade reagerat med förskräckelse vid flera tillfällen när han körde mot rött och var nära att krocka, långt senare kom vi på att han inte visste att det fanns trafikljus, så han fick förklarat för sig hur dom fungerade och sen blev det bättre.

Men vi har en korsning med trafikljus på vägen mellan Ban Soem och Phonphisai som jag aldrig har sett någon stanna för rött ljus, ingen saktar ens ned farten utan man sätter på varningsblinkers eller tutar, inte lätt att veta för någon utsocknes som tar för givet att folk ska stanna för rött.

Mvh isan lover

Hej

Frugans pappa hade körkort i många år innan vi uppmärksammade honom på att det fanns något som hette trafikljus, vi hade reagerat med förskräckelse vid flera tillfällen när han körde mot rött och var nära att krocka, långt senare kom vi på att han inte visste att det fanns trafikljus, så han fick förklarat för sig hur dom fungerade och sen blev det bättre.

Men vi har en korsning med trafikljus på vägen mellan Ban Soem och Phonphisai som jag aldrig har sett någon stanna för rött ljus, ingen saktar ens ned farten utan man sätter på varningsblinkers eller tutar, inte lätt att veta för någon utsocknes som tar för givet att folk ska stanna för rött.

Mvh isan lover
Så olika det kan vara, i grannstaden Kranuan finns 2 korsningar med trafikljus (genomfartsleden) å jag tror aldrig jag sett någon kört mot rött, dock brukar jag om jag står först ta det jäkligt lugnt, nån gång kan ju vara den första å särskilt om jag åker moppe, mera vanligt med olyckor där det inte är trafikljus där folk bara kör ut

Jag brukar ha halvljuset på samma som i Sverige
Thai tror att det drar soppa att ha ljuset på
Ja teoretisk men nog knappt mätbart
Det är olagligt, har blivit stoppad av polisen när jag kört med halvljus dagtid.
Jag har fått för mig att thailändare tror att batteriet tar slut när de kör med ljuset på, för de väntar in i det längsta att sätta på det framåt skymningen.

Så olika det kan vara, i grannstaden Kranuan finns 2 korsningar med trafikljus (genomfartsleden) å jag tror aldrig jag sett någon kört mot rött, dock brukar jag om jag står först ta det jäkligt lugnt, nån gång kan ju vara den första å särskilt om jag åker moppe, mera vanligt med olyckor där det inte är trafikljus där folk bara kör ut
Jag har kört mot rött många gånger i Nakhon Phanom :laugh2:

1657058541719.jpeg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp