Pattaya vill minska sitt turistberoende.

De få avsnitt jag råkat se har deltagarna slösat som idioter. Nån kärring hade många uppsättningar trädgårdsmöbler modell lite dyrare för den dagen hon skaffade hus... Allt på avbetalning och inga pengar till hyra... En annan idiot käkade ute för någon tusenlapp om dagen och handlade kläder på avbetalning. Dyr bil på avbetalning... SMS-lån i massor... Kortkrediter upp över öronen...

Ett par har ändå haft skälig inkomst men maxade krediter och köpa allt på avbetalning så spelar inkomsten mindre roll...

Onödiga prylar på avbetalningar verkar vara det genomgående temat. I alla fall när vi kollade klipp på youtube för skojs skull på jobbet...

Dummaste deltagarna i Lyxfällan

Här är några exempel på ljushuvuden...

Nu såg jag på första två idioterna.
22papp in och det dubbla ut.
Två personer och 22papp in. En thailändsk lön ser ju helt plötsligt ok ut.

Alla bar brudar går inte med falanger.Men vart går Thaimännen ,dom husen är svåra att hitta ,sånt är livet :-X :-X :-X isan lover

Hej

Jag har ju varit på åtskilliga ställen för Thailändare också så jag vet hur det ser ut och fungerar där också, i mitt första äktenskap var svärfar notoriskt otrogen som dom flesta andra Thaimän, han tog med mig på många underliga ställen, hus på pålar längs vägen, bordeller mitt ute bland risfälten i skjul, karaokebarer, klassiska bordeller och nöjesställen av olika slag, detta var på 80-talet, då kostade ett nummer 60 baht, kunderna var lokala poliser, militärer, bönder och företagare.

Sen var jag ungkarl en period och då hamnade jag några gånger på liknande ställen tillsammans med vänner, poliser, militärer och en gång med fallskärmsjägare som jag stötte ihop med på resor runt om i landet, jag hymlar inte med att jag då gjorde dessa sällskap till något rum med en tjej, det var lite primitivt så när vi var klara skulle vi män tvätta oss och det gjorde man med vatten i skopor ifrån stora kar i betong, poliser och militärer hade med sig sina vapen enda in i tvättrummet, dom vågade ju inte lämnade dessa i något rum, så dom hängdes på en krok i tvättrummet, tjejerna duschade i rummet bredvi.

Sen blev man ju gift igen och så upphörde det här för min del, men även min nya svärfar, frugans morbröder och andra män i byn tog ju med mig på sina äventyr där också, även här är männen otrogna och besöker dessa ställen med jämna mellanrum, så jag blev bekant med åtskilliga ställen i dessa omgivningar också, klagar fruarna så blir det blåklockor, det här är männens värld, men jag har ännu aldrig stött på någon falang på något av dessa ställen.

Mvh isan lover

Hej

Jag har ju varit på åtskilliga ställen för Thailändare också så jag vet hur det ser ut och fungerar där också, i mitt första äktenskap var svärfar notoriskt otrogen som dom flesta andra Thaimän, han tog med mig på många underliga ställen, hus på pålar längs vägen, bordeller mitt ute bland risfälten i skjul, karaokebarer, klassiska bordeller och nöjesställen av olika slag, detta var på 80-talet, då kostade ett nummer 60 baht, kunderna var lokala poliser, militärer, bönder och företagare.

Sen var jag ungkarl en period och då hamnade jag några gånger på liknande ställen tillsammans med vänner, poliser, militärer och en gång med fallskärmsjägare som jag stötte ihop med på resor runt om i landet, jag hymlar inte med att jag då gjorde dessa sällskap till något rum med en tjej, det var lite primitivt så när vi var klara skulle vi män tvätta oss och det gjorde man med vatten i skopor ifrån stora kar i betong, poliser och militärer hade med sig sina vapen enda in i tvättrummet, dom vågade ju inte lämnade dessa i något rum, så dom hängdes på en krok i tvättrummet, tjejerna duschade i rummet bredvi.

Sen blev man ju gift igen och så upphörde det här för min del, men även min nya svärfar, frugans morbröder och andra män i byn tog ju med mig på sina äventyr där också, även här är männen otrogna och besöker dessa ställen med jämna mellanrum, så jag blev bekant med åtskilliga ställen i dessa omgivningar också, klagar fruarna så blir det blåklockor, det här är männens värld, men jag har ännu aldrig stött på någon falang på något av dessa ställen.

Mvh isan lover

Låter som att det är ett riktigt paradis där alla trivs. Framförallt kvinnorna lär trivas extra bra.

Visst , många blir alkoholiserade , men en bartjej kan göra 15k i månaden utan att gå med kunder, Bara genom att servera samt underhålla med ett vackert leende ,, Hårt jobb ??
Många blir alkoholiserade och lika många nöjer sig med en fanta/Coke fast kunden betalar fortfarande priset för en Ladydrink, och kunden inbillar sig att tjejen dricker alkohol.

Många blir alkoholiserade och lika många nöjer sig med en fanta/Coke fast kunden betalar fortfarande priset för en Ladydrink, och kunden inbillar sig att tjejen dricker alkohol.
Helt korrekt, de smarta tjejerna klarar sig från eländet :) Farangerna behöver inte gråta , det är nog inga större ekonomiska förluster

Många Thaitjejer som får 10-20 k /månad från ett flertal dumskallar som tror de väntar honom på baren under tiden han är hemma och jobbar ett halvår :rolleyes:
Alla dom snygga har flera st, har frågat många av dessa tjejer hur dom ser på pojkvän, det vill dom gärna ha men han får inte vara longstay i Thailand. 14 dagars turister som åker hem å skickar pengar och kärleksbrev via Line går däremot utmärkt.

En sak är klar, IL har varit mycket i Thailand och kan språket väl så han får HÖRA en hel del, men hans egen erfarenhet sträcker sig till bylivet och en å annan badresa med familjen till stranden.
Men många tror ju sig veta en massa baserat på hörsägen så han är inte ensam, andra har en gammal kristallkula med inbyggd version av google version 0.8.

Helt korrekt, de smarta tjejerna klarar sig från eländet :) Farangerna behöver inte gråta , det är nog inga större ekonomiska förluster

Hej

Ja säg inte det, en falang som spenderar kvällarna i barerna under ex.vis 6 månader om året bränner nog en hel del, många har ju t.o.m ruinerat sig i baren.:)

Mvh isan lover

Hej
Ta mig tusan när det väl kommer till krita är ni en del som verkar ha kunskap ändå....
Det där med sliskiga thaiställen finns ju för faranger också, närmare än vad folk vet. På ett av de mest kända turistställen i BKK kan man ju få det precis lika svinigt som IL beskriver de inhemska företeelserna och då avsett för utlänningar.
Mvh

Alla dom snygga har flera st, har frågat många av dessa tjejer hur dom ser på pojkvän, det vill dom gärna ha men han får inte vara longstay i Thailand. 14 dagars turister som åker hem å skickar pengar och kärleksbrev via Line går däremot utmärkt.

En sak är klar, IL har varit mycket i Thailand och kan språket väl så han får HÖRA en hel del, men hans egen erfarenhet sträcker sig till bylivet och en å annan badresa med familjen till stranden.
Men många tror ju sig veta en massa baserat på hörsägen så han är inte ensam, andra har en gammal kristallkula med inbyggd version av google version 0.8.

Hej

Mina egna erfarenheter av Pattayas barliv handlar om 80-tal, i nutid blir det korta återbesök när jag hälsar på någon kompis eller är på resa med familjen.

Mvh isan lover

Hej
Ta mig tusan när det väl kommer till krita är ni en del som verkar ha kunskap ändå....
Det där med sliskiga thaiställen finns ju för faranger också, närmare än vad folk vet. På ett av de mest kända turistställen i BKK kan man ju få det precis lika svinigt som IL beskriver de inhemska företeelserna och då avsett för utlänningar.
Mvh

Hej

Finns det verkligen en marknad för det bland falanger?

Men dom blandar väl ändå inte Thaimän, poliser och militärer med turister?

Mvh isan lover

Hej

Finns det verkligen en marknad för det bland falanger?

Men dom blandar väl ändå inte Thaimän, poliser och militärer med turister?

Mvh isan lover
Hej
Jo visst finns det marknad för det.
Kanske uttryckte mig illa, men det sviniga finns för turister, dock inte blandat med snutar el. thai som jag skrev. Ja det finns en och annan thaiman i personalen och kanske ngn thaisnut om mutan inte e betald....
Annars existerar det, betydligt närmare än vad folk tror.
Mvh

I så fall, Upp till var och en , idioter finns ju överallt :p
Hej
Jag minns en förmiddag för några år sedan på Nana Plazas Beer barer, plötsligt började en av tjejerna springa runt med ett lååååångt kvitto o skrika "kep tang" och ngt mer ohörbart. Jag frågade en av tjejerna vad den notan låg på, 40K blev svaret.
Jo så nog kan barbesök kosta, men håller man bara huvudet kallt och inser att allt är ett företag, tjejerna jobbar och jag är en kund, ja då brukar allt lösa sig.
Mvh

Liknande trådar

Tillbaka
Topp