Pattaya

Tagit en sväng genom soi Buakhao market nu på förmiddan. Ganska hyfsat med försäljare kan jag tycka trots att det inte skulle vara det på en onsdag. Farangkunderna har nog inte ätit frukost ännu. ;)

IMG20221207102631.jpg

IMG20221207102807.jpg

IMG20221207103222.jpg

IMG20221207103232.jpg
Men herregud, jag skrev väl inte nedstängt dom andra dagarna, jag skrev stora marknadsdagen är Tisd och Fred, är väl rätt skillnad på marknadens storlek dom 2 dagarna och dom andra?
Skit samma orka tjöta, lägger ner det här nu, ha det.

Rädd och oerfaren, 5555, ja visst, att man sen frågar folk som är i områden man funderar på är väl inte dumt och få råd?

Vad är det mer än en dag jag nu jag haft fel i? vill du ha punkt på google map eller?

Ligger ny skate park vid korsningen förlängningen på 3:an och 2nd där det går upp till thapraya, även på kvällarna balihai skatas det en del.

Inget område jag tar mina barn till så idag väldigt lite erfarenhet av soi beukaw, alla är inte horkarlar som du...
Nä det tar jag med Fritz.

Jag minns vilken jäkla looser jag var som flyttade "Hem " till Sverige pga . att jag saknade barn,och vänner. Men det var jag det , andra som gör samma sak gör för all del helt rätt , mäkligt hur ståndpunkter kan ändras. Men man förstår ju fullt ut hur tänket är, men nu har Sverige förfallit ytterligare så känns helt rätt idag att lämna det landet. Men aldrig att jag mer säger aldrig till Sverige som vissa tidigare har uttryckt sig :laugh2: :laugh2:

Man ska aldrig säga aldrig, då begränsar man bara sina möjligheter.
Jag förstår absolut alla som flyttar till Thailand/Sverige eller vad det nu är. Folk är ju vuxna och har troligen gjort rätt överväganden.
Kommer själv troligen spendera betydligt mer tid i Sverige/Europa om 7 år, om det blir som jag hoppas.

/ SatanG

Man ska aldrig säga aldrig, då begränsar man bara sina möjligheter.
Jag förstår absolut alla som flyttar till Thailand/Sverige eller vad det nu är. Folk är ju vuxna och har troligen gjort rätt överväganden.
Kommer själv troligen spendera betydligt mer tid i Sverige/Europa om 7 år, om det blir som jag hoppas.

/ SatanG
Själv är det väl något som smågnagt i huvudet ett tag, vi har bara inte pratat om det innan.
Och nu när vi gjort det så visar det sig att frugan vill nästan mer än mig flytta till Sverige och efter pratat med äldste sonen som jag trodde skulle tycka det var jobbigt men visade sig tvärtom också något han ville och såg som spännande så kan jag väl säga att vi har tagit beslutet.
Började tänka på det redan 2019 när jag var i Gibraltar och såg hur rent och fint allt var med behaglig temperatur sen flög hem och åkte taxi via Laem Chabang och såg all plast och skit längs vägarna.
Sen prommenera runt Stockholm i sommras och såg hur fint Sverige är i jämförelse med här.

Själv är det väl något som smågnagt i huvudet ett tag, vi har bara inte pratat om det innan.
Och nu när vi gjort det så visar det sig att frugan vill nästan mer än mig flytta till Sverige och efter pratat med äldste sonen som jag trodde skulle tycka det var jobbigt men visade sig tvärtom också något han ville och såg som spännande så kan jag väl säga att vi har tagit beslutet.
Började tänka på det redan 2019 när jag var i Gibraltar och såg hur rent och fint allt var med behaglig temperatur sen flög hem och åkte taxi via Laem Chabang och såg all plast och skit längs vägarna.
Sen prommenera runt Stockholm i sommras och såg hur fint Sverige är i jämförelse med här.
Lite därför vi planerar 6 månader sommartid i södra Sverige och 6 månader vintertid i Thailand från och med nästa år så man inte blir trött på något av ställena utan kan njuta av fördelarna med respektive ställe varvat.

Om det inte vore för träningen i Göteborg så hade jag haft en jävla ångest av att åka till Sverige. Ja kanske det är nästan behagligt ett par veckor att vara i Sverige i sjutet av juli men det är allt.

Fick med höra en del tjat om att vi kan bo i sverige osv. så jag tog med na i januari en månad och hon kom på bättre tankar 555

Om det inte vore för träningen i Göteborg så hade jag haft en jävla ångest av att åka till Sverige. Ja kanske det är nästan behagligt ett par veckor att vara i Sverige i sjutet av juli men det är allt.

Fick med höra en del tjat om att vi kan bo i sverige osv. så jag tog med na i januari en månad och hon kom på bättre tankar 555
För mig blir det också umgänge då jag inte har en social umgängeskrets här, alla är typ lika gamla som farsan.
Märkte väl lite när jag var på Kho Chang hur kul det var sitta och tjöta med jämngammal bardomsvän och sen kom Tomas.
Vi får testa för blir rätt ensamt om man inte hänger på barerna.

Tagit en sväng genom soi Buakhao market nu på förmiddan. Ganska hyfsat med försäljare kan jag tycka trots att det inte skulle vara det på en onsdag. Farangkunderna har nog inte ätit frukost ännu. ;)

IMG20221207102631.jpg

IMG20221207102807.jpg

IMG20221207103222.jpg

IMG20221207103232.jpg
Aha bra då har vi rett ut detta. Jag antar att Thepprasit weekendmarknad är varje dag med då. Det står några där varje dag nämligen

För mig blir det också umgänge då jag inte har en social umgängeskrets här, alla är typ lika gamla som farsan.
Märkte väl lite när jag var på Kho Chang hur kul det var sitta och tjöta med jämngammal bardomsvän och sen kom Tomas.
Vi får testa för blir rätt ensamt om man inte hänger på barerna.
Jag fattar. du kommer få massa thaikompisar i Sverige. Det hade vi.. jag bodde ju med thai i Sverige från 2001 till 2012. Det är kul det med fest varje helg och kortspel. Alla kände alla på orten, Arvika. Mycket intriger och mycket skitsnack haha. Sen skaffa hon ett eget jobb och blev påverkad av feministerna på restaurangen på Morokulien. Helt plötsligt ville hon inte laga mat osv. Blev försvenskad. Inget fel i det men att inte få åka till Thailand mer plus en massa annat gjorde att jag lämnade allt.

Pojkarna kommer ju få en del att göra iaf med föreningsverksamhet mm. Inte för att det inte finns i Pattaya. Tommy tränar varje dag fotboll.

Jag fattar. du kommer få massa thaikompisar i Sverige. Det hade vi.. jag bodde ju med thai i Sverige från 2001 till 2012. Det är kul det med fest varje helg och kortspel. Alla kände alla på orten, Arvika. Mycket intriger och mycket skitsnack haha. Sen skaffa hon ett eget jobb och blev påverkad av feministerna på restaurangen på Morokulien. Helt plötsligt ville hon inte laga mat osv. Blev försvenskad. Inget fel i det men att inte få åka till Thailand mer plus en massa annat gjorde att jag lämnade allt.

Pojkarna kommer ju få en del att göra iaf med föreningsverksamhet mm. Inte för att det inte finns i Pattaya. Tommy tränar varje dag fotboll.
Tror inte så, vi kommer umgås med mina vänner och av dom finns en som har Thai fru och en Malaysisk samt en adopterad indisk, jag hänger inte direkt med den typen av folk så kommer bli min gamla umgängeskrets och frugan får anpassa sig.
Jag har rätt bred umgängeskrets i Sverige men ingen här.

Jo jag vet att är det någon som har koll på marknader så är det du, men blir så trött på folk som skriver som om man ljuger.
Alla här vet väl att stor skillnad på stora 2 marknadsdagarna och resten av veckan.
Bodde ju på soi khopai 2.5 år så var ju lite inne i smeten på den tiden. Nu är vi ju mest på matmarknaderna på Darkside. Marknaden på Katalo är väl en favorit.. någon som sålde Khaosoi där tidigare som var grym. Numer äter vi ju mest på fina restauranger och handlar på Central eller på booztlet.. saker förändras hela tiden nya vanor skapas.

Har ingen umgängeskrets utanför träningen så vi har nog olika förutsättningar du å jag. Har inte kompisar längre utanför familjen. En barndomskompis tältar i skogen o ser inte till honom mer än en gång per år 555

20221106_164751.jpg

Bodde ju på soi khopai 2.5 år så var ju lite inne i smeten på den tiden. Nu är vi ju mest på matmarknaderna på Darkside. Marknaden på Katalo är väl en favorit.. någon som sålde Khaosoi där tidigare som var grym. Numer äter vi ju mest på fina restauranger och handlar på Central eller på booztlet.. saker förändras hela tiden nya vanor skapas.

Har ingen umgängeskrets utanför träningen så vi har nog olika förutsättningar du å jag. Har inte kompisar längre utanför familjen. En barndomskompis tältar i skogen o ser inte till honom mer än en gång per år 555

20221106_164751.jpg
Ja det är väl lite olika, jag har rätt stor umgängeskrets i Sverige men ingen här, du har ju träffat några av mina vänner även i Sverige.

Ja det är väl lite olika, jag har rätt stor umgängeskrets i Sverige men ingen här, du har ju träffat några av mina vänner även i Sverige.

Jobbar man inte nära thailändare i Thailand är det väldigt svårt att få vänner bland dom.

Jag hade underbara vänner på skolorna jag jobbade på i Pattaya och Bangkok mest tjejer.

Vill man umgås i övrigt med thailändare får det ju bli bartjejer.

Men en sak är säker det är mycket enklare att skaffa vänner på arbetsplatserna i Thailand än i Sverige.

BTT

Jobbar man inte nära thailändare i Thailand är det väldigt svårt att få vänner bland dom.

Jag hade underbara vänner på skolorna jag jobbade på i Pattaya och Bangkok mest tjejer.

Vill man umgås i övrigt med thailändare får det ju bli bartjejer.

Men en sak är säker det är mycket enklare att skaffa vänner på arbetsplatserna i Thailand än i Sverige.

BTT
Jag har Thaivänner bland grannarna men inte samma som svenska, inte samma man pratar om.

Aha bra då har vi rett ut detta. Jag antar att Thepprasit weekendmarknad är varje dag med då. Det står några där varje dag nämligen
[/QUOTE]
Sorry, Thepprasit marknad har jag noll koll på. Marknaden längst ner på soi Buakhao blev dock helt annorlunda efter att dom gjorde om den helt för drygt ett år sen. Nu ungefär lika många försäljare varje dag men kundkretsens storlek varierar mellan olika dagar. Förr hade ju försäljarna ett jäkla jobb med att sätta upp och riva tak och ut och in med inredning före och efter marknaden så då var det 2 dar i veckan man satsade på. Nu när det är "fasta" tak och inredningar så har det ju blivit betydligt enklare för nasarna att kränga sina varor så därför är dom mer utspridda över hela veckan. Jag rekommenderar besök, det är betydligt luftigare och trevligare nu mot för tidigare då med dom eländiga presenningtaken som hängde på låg höjd.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp