Pattaya

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker att var och en åker dit han/hon vill. Att döma ner någon plats är inte rätt Har jag betalat dom flygpriserna och jobbat ett helt år för att kunna åka på semester så ska jag själv kunna välja och inte låta någon annan säga att det ena är rätt eller fel. Däremot är tips alltid välkommet.

Jag själv är kvinna. Jag har vart i Pattaya med mina bröder, jag har vart där med svägerskor, jag har vart där med min Pappa, och även med min Mamma och mannen min har fått vara med nån gång också.

När det har vart jag och bröder/pappa/man då har vi varit på vissa ställen, när det bara var jag och mamma då valde jag andra ställen att ta med henne ut på.

Pattaya är stort, det finns något för alla bara man väljer rätt ställe. Hamnar man fel fösta gången så klart att man inte gillar det. Men så hade det vart om man hamnat fel i Phuket också.

Jag själv väljer i regel alltid att bo mitt i smeten, väldigt centralt. Nära till allt vill jag ha.
Men visst kan man bo nån km därifrån då ser man ju nåt helt annat. Upp till var och en.

Det kanske är mej det är fel på, eller att jag hamnat på fel platser. 8)

"Gazton " sa:
Det kanske är mej det är fel på, eller att jag hamnat på fel platser. 8)

Dej är det inget fel på, men du kanske inte hittade vad du sökte där.
Jag själv skulle inte vilja åka till en liten plats där det bara finns 2 hotel och 3 barer, då skulle jag få lappsjukan.
Jag vill ha folk runt mej där jag är, när jag kommer hem igen då kan jag låsa in mej och få lugn och ro.

Nog ät det så att alla väljer att spendera sina semestrar på det ställe som passar en själv bäst.
I det fallet är det inte lönt att komma med pekpinnar, eftersom ingen utom en själv kan avgöra vad som är ett trevligt ställe att semestra på.
Sen är det ju som Kycklingen skriver alltid bra med bra tips, men man väljer ju själv ändå.
Vill jag åka till Pattaya så gör jag det eller väljer jag nån öde ö för att slappa på så gör jag det och skiter i vad andra tycker för det ät ju jag som betalar.

"Kycklingen " sa:
Dej är det inget fel på, men du kanske inte hittade vad du sökte där.
Jag själv skulle inte vilja åka till en liten plats där det bara finns 2 hotel och 3 barer, då skulle jag få lappsjukan.
Jag vill ha folk runt mej där jag är, när jag kommer hem igen då kan jag låsa in mej och få lugn och ro.

Jag skulle även kunna tänka mej att åka till en öde ö, bara jag hade med mej rätt sällskap och mat, dricka så jag klarar mej. :thumbsup:

Visst är det så att när sällskapet är det rätta kan man njuta av alla ställen :nod:

"legolas " sa:
En stilla akademisk fråga?? Kan man verkligen befinna sig på en öde ö??????
Svar: NEJ..... För är man där, så är den ju inte öde fattar ni väl. Och tar man med sig ett
sällskap så är den ännu mindre öde.....
hahahahahahaha!!!!!!!!!!!
;D ;D ;D

Jag vet ;) men jag kan ändra det lite då och säga att en koja i skogen med rätt sällskap skulle duga.
Jag har inga krav på materiella saker, jag vill bara ha sällskap av nån jag tycker om och att det är ömsesidigt.

Hmm denna tråd blev intresant :) får se om jag kan formulera detta på ett bra sätt.
1. mina första 3 månader här i Thailand har jag tillbringat i en liten by Isan området För att handla i en butik måste man åka ca:20 min med bil.
2. under min 1a månad här var jag i Bangkok 1 vecka och var turist.
3. Min resa till Pataya var att jag ville se vad alla pratar om och bilda mig en egen uppfattning om staden. Hade funderingar på att ta in på ett lyx hotell 2 nätter och slösa ca 30.000tbh men nu blev det inte så denna gång utan lite billigare ca 600tbh.
4. Åker jag till ett land vill jag gärna se alla delar av det och få erfarenhet av det.
vill tacka för dom tipsen på hotell som jag fick. :thumbsup:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp