Problem med att blanka webbsidor visas ibland

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Under senaste dagarna har jag haft problem att ladda sidorna på ThaiSnack.se har fungerat ca varannan gång. De andra gångerna får jag en blank sida. Idag får jag alltid blank när jag loggat in. Kan bara använda TapaTalk. Känner någon annan igen detta?

Ändringsorsak: Ändring så att rubriken blir lite tydligare.

Problemet är känt sedan en tid och vi jobbar på att försöka hitta vad problemet är. Vi har inte lyckats få fram felet själva så det är svårlöst. Det verkar dessutom som det kommer och försvinner ibland. Prova gärna med att tömma webbläsarens cache. Vi har begärt in extern hjälp för att hitta och åtgärda problemet och återkommer så snart vi vet mer.

"Administrator " sa:
Problemet är känt sedan en tid och vi jobbar på att försöka hitta vad problemet är. Vi har inte lyckats få fram felet själva så det är svårlöst. Det verkar dessutom som det kommer och försvinner ibland. Prova gärna med att tömma webbläsarens cache. Vi har begärt in extern hjälp för att hitta och åtgärda problemet och återkommer så snart vi vet mer.
Ok, och nu lirar det helt plötsligt igen :)

"Janne " sa:
Under senaste dagarna har jag haft problem att ladda sidorna på ThaiSnack.se har fungerat ca varannan gång. De andra gångerna får jag en blank sida. Idag får jag alltid blank när jag loggat in. Kan bara använda TapaTalk. Känner någon annan igen detta?

Vilken webläsare använder du?

@ Admin.
Har ni kikat på vilka weblösare dem med problem använder?

Idag är problemet tillbaks går inte ens ladda första sidan :(

Rensat alla cachar och testat båda webbläsarna.

"FA " sa:
Vilken webläsare använder du?

@ Admin.
Har ni kikat på vilka weblösare dem med problem använder?

Det verkar inte som om problemet är relaterat till någon speciell webbläsare eller något speciellt operativsystem.

Ni som sett problemet, händer det för er även på andra webbplatser?

Ett uppslag som kommit upp är att om ni varit inne på någon "skum" sida kanske er PC blivit infekterad av en trojansk häst? Det låter långsökt men samtidigt verkar det ju fungera om man kör Tapatalk istället.

Så prova gärna att skanna PC:n med något bra verktyg. https://www.google.se/search?q=q=ta+bor ... +h%C3%A4st och glöm inte berätta ifall du hittade något.

Jag har inte sett det på någon annan sajt. Samma problem på jobbdatorn som scannas mot virus hela tiden och hemma ...

Igår kom jag knappast in på hela dagen, skulle jag svara fick jag blank sida och inget postades. Jag har testat på jobbet (IE och Chrome), hemma (IE och Chrome), mobilen (Chrome) och en platta (Chrome) samma på alla ... Bara TapaTalk fungerar så man kan ju läsa men skriva tycker jag är lite jobbigt på den ...

Håller med dig verkar vara användarspecifik på något sätt. Har olika internet leverantör och då olika ip på jobbet, mobilen och hemma. Fingerade bra nu på morgon i både mobilen och hemma.

Googlade igår, hittade lite tips men det var om alla användare hade samma problem oftast efter en uppgradering av servern. Men problemet verkar relaterat till SMF den programvara som används (dock kan man aldrig vara säker innan man löst problemet).

"Janne " sa:
Håller med dig verkar vara användarspecifik på något sätt. Har olika internet leverantör och då olika ip på jobbet, mobilen och hemma. Fingerade bra nu på morgon i både mobilen och hemma.

Googlade igår, hittade lite tips men det var om alla användare hade samma problem oftast efter en uppgradering av servern. Men problemet verkar relaterat till SMF den programvara som används (dock kan man aldrig vara säker innan man löst problemet).

Det är så vi uppfattat det också. Vi är inne på att det kan vara ett integritetsproblem i databasen. Det verkar inte vara något fel i tabellen för användarprofilen men den relaterar ju till många andra tabeller och det är minst sagt komplicerat. Det verkar dock inte stoppa där för hade det enbart varit fel i databasen borde problemet vara konstant. Det verkar ha något med serverbelstningen att göra också i någon kombination. Förmodligen har problemet uppstått i samband med de störningar vi upplevde en period i driftmiljön som dock är åtgärdade sedan en tid. Vi letar vidare efter orsaken.

"Administrator " sa:
Det är så vi uppfattat det också. Vi är inne på att det kan vara ett integritetsproblem i databasen. Det verkar inte vara något fel i tabellen för användarprofilen men den relaterar ju till många andra tabeller och det är minst sagt komplicerat. Det verkar dock inte stoppa där för hade det enbart varit fel i databasen borde problemet vara konstant. Förmodligen har problemet uppstått i samband med de störningar vi upplevde en period i driftmiljön som dock är åtgärdade sedan en tid. Vi letar vidare efter orsaken.
Jag kodade ihop ett litet program på morgonen som skriver ut responsen jag får tillbaks från ThaiSnack.se för att vara säker på att felet inte ligger hos mig (dvs se vad jag verkligen får tillbaks). Men nu fungerar det ju så får avakta tills det slutar att fungera.

Återkommer!

Kanske lite långsökt. Men fick på förmiddagen tillbaks felet med blanka sidor men inte hela tiden kanske varannan gång. Testade mitt program, inga problem (dvs där fick jag en riktig respons tillbaks). Mitt program hade ju inte loggat på då man måste ta hand om en session etc. (så avanserat var inte programmet) och eftersom jag har automatisk inloggning (Alltid inloggad) så försöker jag ladda ner en inloggad första sida till webläsaren och där skiter det sig (ibland).

Jag slog på nationalsången igen, dvs tog bort nosong i fältet YIM. Sen dess har det fungerat helt felfritt ... så problemet igen är ... :D

Nu la jag tillbaks nosong, än fungerar det vi får väl se om jag kan återskapa detta igen ... ville bara se varför det fungerar för en del, jag ser inte att jag har andra specialinställningar ...

Jag trodde på min ära det var problem med min dataskärm men känns nu tillfredställande att erfara problemet är allmänt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar