Renovera/bygga badrum i Sverige kontra Thailand

Till att börja med så målar vi den ”nya” väggen med vit färg. När vi sedan gör om vardagsrummet så får det bli något annat. Just nu är det bara målat med ett varv/strykning i både tvättstuga och vardagsrum.

B6A3BB6B-17A9-4126-AF81-BCAF96B54692.jpeg

44CA4215-3789-40BB-8F5F-05DA4B2B477D.jpeg

Planen framåt. Vardagsrummet klart denna vecka. Kakla fredag och lördag sedan foga på måndag. Efter det kommer målarn och gör slut finnish. På måndag åker snickarn och hämtar överskåp, underskåp, bänkskiva och ho till tvättstuge delen. Resten av badrums ateraljerna finns hemma. Endast fönstret vi väntar på nu. Sist får rörmokarn komma och flytta inkommande vatten och vattenmätare, flytta varmvattensberedaren och återinkoppla gamla badrummet. Väntar med spänning men inte så många veckor bort nu :)

Planen framåt. Vardagsrummet klart denna vecka. Kakla fredag och lördag sedan foga på måndag. Efter det kommer målarn och gör slut finnish. På måndag åker snickarn och hämtar överskåp, underskåp, bänkskiva och ho till tvättstuge delen. Resten av badrums ateraljerna finns hemma. Endast fönstret vi väntar på nu. Sist får rörmokarn komma och flytta inkommande vatten och vattenmätare, flytta varmvattensberedaren och återinkoppla gamla badrummet. Väntar med spänning men inte så många veckor bort nu :)
Vist är det härlig att spendera pengar när fickorna är fulla.:cool::cool:

Därför vi lägger massor med stålar på Thailands hemlösa soihundar ,foder samt shampoo och antibiotika , Ivermectin mm . Och nej ,jag avlar inte på Soihundar , men att göra detta ger så oerhört mycket tillbaka från dessa stackars djur .Under 213 -2016 la jag säkert 10 k i månaden nere i Pattaya på Soihundar

Tjejen arbetade som volontär på Soi Dog Foundation tror jag det heter. Många hundar som fick hjälp.

Nu orkar jag inte ge mig in i en debatt, Men en av alla saker man kapar inte ett äldre rör i väggen och lödar på ett nytt ..
Men blir säkert bra i slutändan...

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
16 K
Anonymos
A
A
Svar
88