Returbiljett till Thailand ett måste?

Diskussion i 'Uppehållstillstånd och visum mm' startad av Matt82, 19 november 2017.

1. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Vad menas med diverse frågor? Tjejen har bara fått svara på syftet med besöket och vad jag heter en gång.

Sen har hon aldrig visat en returbiljett i passkontrollen i Sverige.

2. nmax

nmax Forumveteran

Vi har alltid mellanlandat i Frankfurt och blir ju då passpolisen där som släpper in i Schengen. Vad dom frågar vet jag inte, står ju inte bredvid, men helt klart mer än 2 frågor. Hon har dessutom alltid haft en returbiljett. Iofs så har hon nog aldrig visat den för passpolisen, den har ju jag hand om.

3. nmax

nmax Forumveteran

När jag tänker efter så blir jag skeptisk till det Frogfish säger, vet ju iofs inte vad passpolisen ser i sitt datasystem men tjejen har aldrig blivit ombedd att visa någon biljett, dom kollar bara passet och ställer div frågor.

4. Matt82

Matt82 Aktiv medlem

Jag betvivlar faktiskt att polisen skulle neka inträde i Sverige med ett giltigt visum om resenären inte blev tagen eller misstänkt för ett brott.

I Thailand har jag själv sett folk bli portade och nekade inträde men i Sverige har jag aldrig ens hört talas om det.

SatanG gillar detta.
  5. nmax

nmax Forumveteran

Tror inte jag heller

6. Mackfaktorn

Mackfaktorn Forumräv

För ca 10 år sen när damens dotter skulle komma på besök en gång vart hon stoppad i passkontrollen trots 90 dagars visum och returbiljett.
    Jag vart uppringd och utfrågad av polisen om syftet med resan och vem hon var efter jag förklarat det så gick det bra, men jag avslutade då med att fråga polisen om varför hon vart stoppad trots visum och fick då till svar att för hon såg så ung ut ( hon var drygt 20 år ) så dom ville va säker det inte var typ nått trafficking eller annat innan dom släppte in henne.

Samet, SatanG, andrejsdenruskige och 1 annan gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. nmax

nmax Forumveteran

Lite skillnad och den kan man förstå.
    Men vad skulle dom ha för skäl att stoppa en vuxen kvinna?
    Om inte MIG kräver returbiljett så kan ju knappast passpolisen göra det.

9. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Det är nog ingen åldersdiskriminering på trafficking. Passpolisen där vi har landat, Helsingfors/Amsterdam brukar ställa några allmänna frågor men de verkar inte särskilt misstänksamma.
    Håller annars med, jag har svårt att se det som bevis på att man inte tänker återvända enbart pga saknad utresebiljett. Är väl bara att säga att man köper det innan visumet går ut.

/ SatanG

10. kurant

kurant Forumveteran

Tänk om det vore så enkelt för oss som reser till Thailand eller Filippinerna att säga denna fras vid incheckningen på Arlanda :):):) jag köper det innan visumet går ut.

Till Filippinerna kan du glömma att få borda planet utan retur- eller onwardbiljett.

Berralund och magunnar gillar detta.
  11. soysanwan

soysanwan Medlem

men kan ge skäl för mera frågor.

12. SatanG

SatanG Aktiv medlem

Jag flög med enkelbiljett, Finnair, 2 maj ARN-BKK. De sa att deras direktiv var att uppge att man kan få problem med immigration om man stannar längre än 30 dagar men inget om att man inte får flyga med,

/ SatanG

Matt82 gillar detta.
  13. kurant

kurant Forumveteran

Vad bra, för ett par år sen var det många fick köpa en returbiljett för att få checka in med Finnair utan visum på Arlanda.

SatanG gillar detta.
  14. JanneMan61

JanneMan61 Medlem

https://www.swedenabroad.se/sv/abou...öka-sverige/allmän-information-schengenvisum/

Gränskontroll
    Ditt visum för kortare vistelse tillåter dig att resa i Sverige och vanligtvis också i andra Schengenländer. Det ger dig dock inte automatisk rätt till inresa i Schengenområdet. Du kan behöva ge viss information vid gränskontrollen. Till exempel kan du ombes att visa att du har medel för ditt uppehälle, hur länge du avser att vistas i Sverige och syftet med din resa till Sverige. I vissa fall kan sådana kontroller leda till att du nekas inresa i Sverige eller i Schengenområdet.

Laddar...
Liknande ämnen - Returbiljett till Thailand
  1. Mickey666
    Svar:
    23
    Visningar:
    575
  2. Jo-Be
    Svar:
    7
    Visningar:
    259
  3. Isan Lover
    Svar:
    20
    Visningar:
    618
  4. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    1.434
  5. Isan Lover
    Svar:
    2
    Visningar:
    774
  6. UbonBorge
    Svar:
    1
    Visningar:
    185
  7. Sveger
    Svar:
    14
    Visningar:
    743
  8. Micke.T
    Svar:
    23
    Visningar:
    1.342
  9. Isan Lover
    Svar:
    7
    Visningar:
    265
  10. Tulpan
    Svar:
    32
    Visningar:
    1.530

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?