Sevärdigheter i Pattaya

E

EV

Gäst
Templet Prasat Sut Ja-Tum . Ett tempel bygget helt i trä utan spik . Ett pågående byggnadsverk
som är fantastisk att se . Byggnadens filosofi är att vi inte kan födas eller existera utan 7 skapare .
Himlen , jorden , månen , solen , stjärnorna mor och far .
I byggnaden finns också en hyllning till värdens religioner .
Här kan man vara några timmar och njuta , det är ett fantastisk arbete av det bästa jag har sett .
Detta templet är definitivt värt ett besök , det är otroligt vackert

P1110637.JPG

P1110639.JPG

P1110640.JPG

P1110642.JPG

P1110646.JPG

2015-1.jpg

caption.jpg

sanctuary-of-truth-prasat-1.jpg

sanctuary-of-truth-prasat-2.jpg

sanctuary-of-truth-prasat-3.jpg

Skulle åkt till "sanctuary of truth" när jag va i Pattaya men tjejens kompisar ville inte för de kostar tydligen 400baht att gå in?

Men ser verkligen ut att va en vacker byggnad som ligger fin placerad vid vattnet.

I Pattaya möttes vi nordmän på en Restaurang som hette Skandinavien som låg på Beach Road
Soi 4 " rett mig vist jag har fel " Restaurangen blev stängd för cirka 3 år sedan
Där möttes vi till färsk torsk middag i februari varje år .
Det är flygbåren torsk från Norge , från torsken simma i havet i Norge till den var på bordet i Pattaya
går det under 30 timmar . Så färsk torsk har dom inte i Skaraborg på fisk disken på COOP
Här är 4 år gamla priser på torsk middagen i Pattaya 400 Baht
samma middagen i Norge for 4 år sedan cirka Nkr 300.- på den billigaste platsen

2015-08-23 16.12.33.jpg

I Pattaya möttes vi nordmän på en Restaurang som hette Skandinavien som låg på Beach Road
Soi 4 " rett mig vist jag har fel " Restaurangen blev stängd för cirka 3 år sedan
Där möttes vi till färsk torsk middag i februari varje år .
Det är flygbåren torsk från Norge , från torsken simma i havet i Norge till den var på bordet i Pattaya
går det under 30 timmar . Så färsk torsk har dom inte i Skaraborg på fisk disken på COOP
Här är 4 år gamla priser på torsk middagen i Pattaya 400 Baht
samma middagen i Norge for 4 år sedan cirka Nkr 300.- på den billigaste platsen

2015-08-23 16.12.33.jpg

Har Lasse stängt nu ?? eller hur menar du ?? Om det är samma, som jag tänker på, så ligger den i gränden på soi 7 Ca 75 meter upp tv.

Har Lasse stängt nu ?? eller hur menar du ?? Om det är samma, som jag tänker på, så ligger den i gränden på soi 7 Ca 75 meter upp tv.

Jag tror vi blandar lite her , Jag tänker på en Restaurang som ligg helt ved Beach Road och heter
Scandinavia Bar and Restaurang .Och det är vist Soi 6 den ligger ved , säger min fru .
Ägaren är Norsk och har hatt Restaurangen i närmare 30 år och heter Erik Sörensen
Jag hörde han var slutta , Se bild av Erik her från 17 mai norska nationaldagen i Pattaya

5a5fdd447a375f3ff4499e69ba4a9048.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp