Skolor i Thailand och Sverige

Låter riktigt bra!

Vet du vad pass rate var i procent och hur många elever? Kan vara det som står i rektangeln längst till vänder på en av sidorna du fotat.

Malmö Borgarskola ligger på kring 36-37 i snitt (vet det då dottern tagit sitt IB DP där under ett av åren efter 2017 som de av någon anledning inte lagt ut statsen på hemsidan) och är en helt gratis kommunal gymnasieskola.

Rätt unik förvisso, lite undantaget som bekräftar regeln kring skolresultat och kommunala gymnasieskolor i Sverige. :D
125 av 127 blev godkända.

Skolans snitt skulle vara ganska mycket högre om det mättes i årskurs 9 istället. Många av de bästa thailändska studenterna flyttar till brittiska Boarding Schools efter årskurs 9 eller 11 alternativt till USA efter årskurs 10. Det blir helt enkelt en för hög andel slöa Farangungar kvar som drar ned snittet :)
F8CF099C-5D04-4529-B30A-1636E2584266.jpeg

Ska fråga kompisen som jag nog träffar på Söndag hur det är med det, han började i sin 3;dje skola för cirka en månad sedan.
Nu har jag fått mer information av min engelska kompis, han har ett lärare certifikat men inte att lära ut engelska, det är ett certifikat att han lärt och får lära ut hälsa och säkerthet i England. Han hade visst arbetat på 7 statliga skolor här i trakten men nu den sista skolan han arbetar på är en privatskola.

Sonen fick sina betyg förra veckan från skolan, sån förändring från när jag kom hem.
Betygen i julas va botten.
Nu högsta betyg i alla ämnen, lovvorden från läraren va extremt bra.
En sådan uppryckning efter Jul terminen, så bra, han utmärker sig i klassen och ligger högst i allt var orden.
Han kan med vilja men när jag är borta så blir skolan åtsidosatt, han har ingen hemma som kan hjälpa, frugans utbildning har han ju passerat för längesen..

.en så impad på ungen, sagt till han vill du så är det easy peacy.
Och han krossa det från bottenbetyg förra terminen till högsta betyg i alla ämnen sen jag kom hem.
Jag vet ju sen innan att han är jävligt smart, behöver bara en pusher...

Sonen fick sina betyg förra veckan från skolan, sån förändring från när jag kom hem.
Betygen i julas va botten.
Nu högsta betyg i alla ämnen, lovvorden från läraren va extremt bra.
En sådan uppryckning efter Jul terminen, så bra, han utmärker sig i klassen och ligger högst i allt var orden.
Han kan med vilja men när jag är borta så blir skolan åtsidosatt, han har ingen hemma som kan hjälpa, frugans utbildning har han ju passerat för längesen..
Då är det inte bortkastad tid att vara hemma. Önskar att jag kunde ha en sån påverkan på min dotter.

Stolt över äldste sonen, fått hemläxa i science och eng över helgen.
Klasskamrater skickar meddelande på Line, hur förstår du, kan du hjälpa oss.
Han fick ju bottenbetyg när jag var utlåst från Thailand.
Sen betygen från läraren efter nyår wow what a difference, Big-c have realy showed that with some effort you can change.
Från jag kom hem motsvarande 4 och 5a i varje ämne.
Han kan med en pushig pappa som är på...

Stolt över äldste sonen, fått hemläxa i science och eng över helgen.
Klasskamrater skickar meddelande på Line, hur förstår du, kan du hjälpa oss.
Han fick ju bottenbetyg när jag var utlåst från Thailand.
Sen betygen från läraren efter nyår wow what a difference, Big-c have realy showed that with some effort you can change.
Från jag kom hem motsvarande 4 och 5a i varje ämne.
Han kan med en pushig pappa som är på...
Hej

Visst är det kul och något av en förmån att kunna hjälpa sina barn till bättre betyg, jag kör samma upplägg med vår son, han kom ju lite efter i några ämnen eftersom han lärde sig Svenska, Lao och Thai samtidigt i unga år, men det har vi tagit igen tillsammans.

Jag kollar upp vilka läxor han får och ser till att dom blir gjorda och vi har övat extra på dom ämnen han var svag i, numera har han ”Mer än väl godkänd” (MVG) i alla ämnen utom musik, då känns det skönt för oss båda att få belöning för nedlagt arbete.

Min son skulle absolut inte ha dessa betyg utan att jag pushade honom, han tycker naturligtvis att många andra saker är roligare än att läsa läxor, men det är väl ganska naturligt för en idrottsintresserad 13 årig kille.

Mvh isan lover

Tommy började 5an nu. Satit kostade drygt 100k första terminen med allt... blir nog billigare termin nr 2.

Jag tror han lärt sig mer de 3 första dagarna på Satit än de tre åren på Burapa. Grattis till honom han kan få sig en bra utbildning nu. Min pojk på skolan i Gunnarskog har också en bra klass med få elever och inga ligister

Så första terminen avklarad på Satit för sonen. Betygen ser hyfsat bra ut för första gången någonsin. Jämfört med katastrofala Burapa och Aksorn är detta värt pengarna. Som bonus har vi fått en kille som är omtänksam, respektfull och ställer upp o hjälper mamma i affären. Skitungarna på Burapa påverkade hemskt negativt. De var lata och snobbiga. 50 är maxpoäng. Fortfarande låga kunskaper i Engelska jämfört med snittet på skolan men han har ju bara gått en termin och alla lektioner sker på engelska numer. Han är dock bäst i klassen på Thai. Alla är halvungar eller helfaranger /kineser o ryssar

1659800846489.jpg

Så första terminen avklarad på Satit för sonen. Betygen ser hyfsat bra ut för första gången någonsin. Jämfört med katastrofala Burapa och Aksorn är detta värt pengarna. Som bonus har vi fått en kille som är omtänksam, respektfull och ställer upp o hjälper mamma i affären. Skitungarna på Burapa påverkade hemskt negativt. De var lata och snobbiga. 50 är maxpoäng. Fortfarande låga kunskaper i Engelska jämfört med snittet på skolan men han har ju bara gått en termin och alla lektioner sker på engelska numer. Han är dock bäst i klassen på Thai. Alla är halvungar eller helfaranger /kineser o ryssar

1659800846489.jpg
Är alla lektioner på Engelska??
Kollar på skolan och lärarna på hemsidan, det är en Thai privatskola som har Eng program, eng lärarna är ju asiater, dom som dom visar på hemsidan som har EP programmet.
Vilket skolprogram följer dom om redan termin 1 är avklarad? Thai är väl mitt i sin termin och internationella har inte startat termin 1 än?
Vad är terminskostnaden på skolan?
Är det EP programmet han går då, är det bara på Eng eller 50%, eng på förmiddagen och thai eftermiddagen?
Samma typ som Aksorn han gick innan då Thai privat med Eng program.
Men han kanske gick Thaiprogrammet på Aksorn?

Senast ändrad:
Är alla lektioner på Engelska??
Kollar på skolan och lärarna på hemsidan, det är en Thai privatskola som har Eng program, eng lärarna är ju asiater, dom som dom visar på hemsidan som har EP programmet.
Vilket skolprogram följer dom om redan termin 1 är avklarad? Thai är väl mitt i sin termin och internationella har inte startat termin 1 än?
Vad är terminskostnaden på skolan?
Är det EP programmet han går då, är det bara på Eng eller 50%, eng på förmiddagen och thai eftermiddagen?
Samma typ som Aksorn han gick innan då Thai privat med Eng program.
Men han kanske gick Thaiprogrammet på Aksorn?
Han gick thaiprogrammet på Aksorn. Sitter i Gainsborough nu å kan inte ta reda på allt detta. Vad jag fattar så är de enda lektionerna på thaispråket just i ämnet thaispråket.

Han gick thaiprogrammet på Aksorn. Sitter i Gainsborough nu å kan inte ta reda på allt detta. Vad jag fattar så är de enda lektionerna på thaispråket just i ämnet thaispråket.
Ok, jag kollade själv.
Jag kollade på skolans hemsida, Thai privatskola och Thaiutbildning med ett internationellt perspektiv samt Engelskaprogram som tillval.
Såg dock inte priset.
Bara nyfiken, vill ha koll på dom olika skolorna och jämföra, den här hade jag inte hört talas om innan.

Tommy började 5an nu. Satit kostade drygt 100k första terminen med allt... blir nog billigare termin nr 2.

Jag tror han lärt sig mer de 3 första dagarna på Satit än de tre åren på Burapa. Grattis till honom han kan få sig en bra utbildning nu. Min pojk på skolan i Gunnarskog har också en bra klass med få elever och inga ligister
Jag skrev ju i detta inlägget precis innan att det kostade drygt 100k för första terminen. Antar att det stämmer.

Min capoeiraelev och bästa vän från Filippinerna var lärare på Tommys skola för några år sedan. Han hade väl två ämnen om det nu var matte och fysik.. och min vän kan inte bra Thai så det är omöjligt för honom att ha lektion på thai.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A

Tillbaka
Topp