Som Expats i Thailand ,spiser dere farang mat eller Thai mat ? .

Norbaggane reklamera på Kavli majones , den må du kjöpa og ta med deg til Thailand ,Men den er dårligste i test , og svert dyr , Den får du i Pattaya nå . Jeg kjöper Hellmanns Majones , den er en av dei beste i alle tester , Vi nordbagger spiser mye majones , på ei Rekmakka har vi reker og mye majones ,som alle nordmenn liker se foto Her er det kjerringen min som lager rekmakka til meg . med majones og grönsaker som var godt .

P1140190.JPG

Norbaggane reklamera på Kavli majones , den må du kjöpa og ta med deg til Thailand ,Men den er dårligste i test , og svert dyr , Den får du i Pattaya nå . Jeg kjöper Hellmanns Majones , den er en av dei beste i alle tester , Vi nordbagger spiser mye majones , på ei Rekmakka har vi reker og mye majones ,som alle nordmenn liker se foto Her er det kjerringen min som lager rekmakka til meg . med majones og grönsaker som var godt .

P1140190.JPG
Majonnäs gör man själv. Enkelt, billigt och gott.

Det er snart jul og då lager dere svensker Janson Frestelse med mye ansjovis . Mange svensker her i Bangsaen , var nesten tom for ansjovis til jul . OG det var en svenske som hadde en Restaurant i Bangsaen , han solgte Ansjovis , men han var for dyr , sa svenskene .Jeg bad svenskene og lage ansjovis sjöl her i Bangsaen , her får du kjöpa Skarpsill til en billig pris , ca 50 baht for kiloen for en 5 år siden , Krydder kan du ta med for Sverige , uten får du det i Thailand , Se foto Skarpsill , Norsk Brisling ,

29199.jpg

P1100487.jpg

P1100488.jpg
Jag gör min egen ansjovis av norska makrill som blir lika bra om inte bättre än riktig ansjovis, 1,5 kilo för 250- 300 Baht.

20230609_063017.jpg

P1140190.JPG

Det står utan på boksen , vist det er chili i Makrellen , Og mange Thaimakrell i tomat er fult på höyde Norsk makrell i Tomat , men mye billigare .
Her er Makrell i Tomat med Chili men samme burken har dei uten Chili og den er smörbar fult på höyde med norsk makrell .

P1060696.jpg

Jag brukar alltid plocka med mig svensk eller norsk makrill till thailändarna.
Nu har jag aldrig ätit thaimakrill på burk, men thailändarna gillar den norska och svenska varianten bättre.
Dom säljer svensk makrill i tomatsås på Villa Market sukhumvith i Pattaya.
Dom brukar ha hyfsat svenskutbud på varor där under högsäsong.
Stor skillnad på den svenska mot dom thailändska jag testat.

Alldeles perfekta storlekar.

Har även gjort matjesill men det var många år sen.

Hemgjord ansjovis | Pers mat
Pers mat
http://www.persmat.se › hemgjord-ansjovis
Vi har god tillgång på riktig ansjovis och andra mindre sillfiskar som skulle kunna bli en perfekt inläggning för en Janssons frestelse.

I storlek mindre än strömming och som finns nyfångad varje dag på olika marknader.
Även makrill men den steker vi oftast.

Använder du fisken orensad enligt receptet?

Senast ändrad:
För att ge dig, @Einar, ett ärligt svar!

Så JA! Jag äter nästan till 100% maten som ställs/serveras framför mig, men, det är ett men inblandat, har jag aldrig sett eller smakat på det så kommer jag att göra ett försök och från den upplevelsen tar jag beslutet om maten ska el. kommer upptas i min personliga mat värld...

@JBK.Ltd. :oops:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp