Stora narkotikabeslag i Thailand.

Hej

Ja många arbetsplatser och byggen stängdes ju ned helt och då återvände dessa hem till byn, men dom kunde oftast försörja sig ändå även på hemmaplan, dom ungdomar som började sälja knark var dom som förlorade jobb inom serviceyrken på turistorter och i städer.

Mvh isan lover
Tror du hittar på en del där, i Pattaya tex så har det väl varit flera stora condominium som byggts och byggs centralt detta och förra året.
Inte sett något bygge som stoppats i stan?

Hej

Under pandemin som vi nu diskuterar här så gjorde regimen precis tvärtom och skickade hem gästarbetarna, alternativt satte dom i karantän, gränserna till grannländerna var dessutom stängda.

Mvh isan lover
Det vet jag väl, jag skriver ju det, kan du inte läsa? Och lata thaiungdommar som du beskriver sålde hellre droger än tog dom yrkena.

Runt oss byggs det hus i rasande fart, nog byggts över 100-200 hus bara inom 1km radie runt oss sista året.
Och nu börjades det på en ny stor tomt att lägga grund.

Tror du hittar på en del där, i Pattaya tex så har det väl varit flera stora condominium som byggts och byggs centralt detta och förra året.
Inte sett något bygge som stoppats i stan?
Hej

Själv avsåg jag inte något specifikt bygge i Pattaya utan såg till hela Thailand under dom restriktioner och stängda gränser som rådde under pandemin, ska man då tro på regimen och myndigheterna så var det många byggen bromsades alternativt stoppades och anställda som blev arbetslösa.

Mvh isan lover

Hej

Ja många arbetsplatser och byggen stängdes ju ned helt och då återvände dessa hem till byn, men dom kunde oftast försörja sig ändå även på hemmaplan, dom ungdomar som började sälja knark var dom som förlorade jobb inom serviceyrken på turistorter och i städer.

Mvh isan lover
Ja hittepå/låtsasjobb.

Hej

Själv avsåg jag inte något specifikt bygge i Pattaya utan såg till hela Thailand under dom restriktioner och stängda gränser som rådde under pandemin, ska man då tro på regimen och myndigheterna så var det många byggen bromsades alternativt stoppades och anställda som blev arbetslösa.

Mvh isan lover
Jag har varit i svärföräldrarnas by 4 gånger under pandemin och inte sett den verklighet du beskriver angående arbetslöshet.
Och flyttar man på sig så är det brist på arbetskraft i många delar av landet.
många av dessa ungdommar höll på med detta innan pandemin med, detta drogproblem är inget som startade med pandemin.

Hur många Thai har du noterat som jobbar med detta?
Jag vet väl inte hur många Thai, kanske är kambodjaner, dom som städar runt villagen är kambodjaner iaf.
När vi byggde terassen var arbetsledaren thai resten kambodjaner, han kunde inte få thai anställda.
Svågern tog ju byggjobb en gång, höll en vecka så sa han upp sig, var för tungt...

Jag har varit i svärföräldrarnas by 4 gånger under pandemin och inte sett den verklighet du beskriver angående arbetslöshet.
Och flyttar man på sig så är det brist på arbetskraft i många delar av landet.
många av dessa ungdommar höll på med detta innan pandemin med, detta drogproblem är inget som startade med pandemin.

Tror detsamma, de som säljer droger är nog mest de som aldrig åkte och jobbade öht, pandemi eller inte.
Däremot kan det nog finnas fler som använder droger och finansierar det genom försäljningar men det är nog få av dom som hade löst ett bygg/industrijobb. De jobben vill få thailändare ha.

/ SatanG

Tror detsamma, de som säljer droger är nog mest de som aldrig åkte och jobbade öht, pandemi eller inte.
Däremot kan det nog finnas fler som använder droger och finansierar det genom försäljningar men det är nog få av dom som hade löst ett bygg/industrijobb. De jobben vill få thailändare ha.

/ SatanG
Hej

Ser inte heller någon koppling till bygg/industrijobb utan i första hand till outbildad arbetskraft bestående av ungdomar som försörjde sig genom städning, trädgårdsarbete, servering, guider, taxichaufförer, massörer, matbud, gatuförsäljare m.m, dom hade inte lätt för att hitta någon försörjning på hemmaplan och som du säger så använder nog ganska många av dom droger själv, då ligger det nära tillhands att finansiera sina egna droger och sin försörjning med att sälja till andra.

Mvh isan lover

Hej

En Sydafrikansk man greps på Phuket Airport med ca 1.5 kg kokain i sin mage, kokainet uppges vara värt ca 4.5 miljoner baht.

1655615904395.jpeg

1655616036186.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Heroin värt 20 miljoner baht smugglat ifrån Thailand till Hong Kong beslagtogs.

Hong Kong seizes 20 million baht of heroin hidden in Thai kickboxing pads​

Published Thursday, August 11, 2022 16:48

%E0%B8%94%E0%B8%B5%E0%B9%84%E0%B8%8B%E0%B8%99%E0%B9%8C%E0%B8%97%E0%B8%B5%E0%B9%88%E0%B9%84%E0%B8%A1%E0%B9%88%E0%B8%A1%E0%B8%B5%E0%B8%8A%E0%B8%B7%E0%B9%88%E0%B8%AD-67.jpg

Photo via Government of the Hong Kong Special Administrative Region.

The Customs Office of Hong Kong proved it packs a punch when it seized 20 million baht of heroin hidden in kickboxing pads imported from Thailand and arrested a 40 year old man in the process.
The government of Hong Kong reported yesterday that 5 kilograms of heroin, worth about 20 million baht, were seized at Chek Lap Kok International Airport on Saturday, August 6.

Mvh isan lover

Jag vet väl inte hur många Thai, kanske är kambodjaner, dom som städar runt villagen är kambodjaner iaf.
När vi byggde terassen var arbetsledaren thai resten kambodjaner, han kunde inte få thai anställda.
Svågern tog ju byggjobb en gång, höll en vecka så sa han upp sig, var för tungt...
Han får väl lägga sig i hängmattan igen och hoppas att mamma tar hand om honom...

Han får väl lägga sig i hängmattan igen och hoppas att mamma tar hand om honom...
Nä, jobbar gör han allt och han är runt 40 år så mamma tar nog inte hand om han dock tar hon hand om barnbarnet medan han och hans fru jobbar i Bangkok.
Byggjobbare han la ner snabbt, tungt och dåligt betalt, det går till immigrantarbetarna.

Hej

Militären gjorde ett stort beslag på ca 3 miljoner ”Meth pills” i Chiang Rai och två män greps.

1661060927675.jpeg

Mvh isan lover

Hej

En man greps i Bangkok med 152 kg heroin i bilen.

1664949330006.jpeg

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp