Nä bo i en condo skulle inte jag heller velat göra, det har aldrig varit något för mig. Där vi bor är som en liten by fast med civilisationen precis runt hörnet, otroligt mysig och härlig atmosfär här. Jag tror inte att du har upplevt det här, du har väl som som dom flesta andra turister hållit dig i turistsmeten när nu varit här, du skulle bli förvånad över hur lantlig känsla det finns här trots att det är så nära till allt. Och mer fantastisk natur vetefasen om du hittar i Thailand och isolerat inte det minsta, flygplatsen ligger 50 min bort med bilen och har direktflyg hem till Svedala för den som vill. Inga som helst problem att bo lantligt och leva byliv i Pattaya, Hua Hin eller Phuket, bara ta dig ett par km från centrum.
Jag har upplevt bylivet i Isaan där tjejens familj bor 3 mil utanför Korat, stort villaområde mitt ute bland risfälten, massor av grannar att umgås och dricka Laokao med och falangmat slipper man.
Personligen så tycker jag att det är rätt coolt att från bykänslan där vi bor kunna ta moppen och åka 10 min över fina bergsvägar med otrolig utsikt bort till Kata och ta en kebab och kika på turisterna en stund. Eller åka 5 min åt andra hållet ner till båten och ut till nån häftig strand och ta en bira och spana bikinisar eller lägga till i en liten vik och snorkla eller slänga ut kroken och sitta ute på havet å guppa. Sitta och glo ut över ett risfält e inte riktigt min grej men du har rätt i att alla är vi olika och du gör dig nog bäst där uppe i byn.