Superinflation i Thailand????

20221008_184342.webp
Mat för en vecka sa
[/QUOTE]
Ja.
Köttfässås för 2 dagar.
Korvstroganoff för 2 dagar.
Korv och pommesfrittes för 3-4 dagar.
1 kg kyckling räcker till 2 olika kycklingrätter så för 2-3 dagar.
Och räknar då på mig och barnen, frugan äter inte det oftast, ibland inte äldste sonen heller beroende på vad jag lagar då köper dom något Thai, yngste brukar äta allt jag lagar.
Behöver inte äta allt denna veckan, jag har frys och fryser in resterna, så räcker nog över en vecka i dagar räknat på maten.

Hej

Vid ett besök på Koh Samet för 7-8 årsedan var vi med om en gasolycka, det var en restaurang nära en av öns stränder som höll på att förbereda sin frukostbuffe när det small, lågor slog upp i taket och kocken flydde ifrån byggnaden, men en falang gjorde tvärtom och rusade in och kastade ut gasflaskan, han fick mycket beröm av dom åskådare som hade samlats på platsen.

Mvh isan lover

?

Var tänkte du posta inlägget egentligen?

Hej

Om du backar lite i tråden så var det en hel del inlägg om gas och även olycksrisken.

Men jag kan ta bort inlägget om du och Kurant störs av det.

Mvh isan lover
Det behöver du absolut inte göra. Det hade dock varit mer passande om du kanske hade citerat något inlägg.
Jag tyckte faktiskt att det såg ut som ett svar på något, men fick inte alls ihop sammanhanget då jag inte hittade något om gas på den sidan inlägget hamnade på.

Det behöver du absolut inte göra. Det hade dock varit mer passande om du kanske hade citerat något inlägg.
Jag tyckte faktiskt att det såg ut som ett svar på något, men fick inte alls ihop sammanhanget då jag inte hittade något om gas på den sidan inlägget hamnade på.
Hej

Det var tänkt som ett inlägg i diskussionen om gas med en egen upplevelse av riskerna med gas.

Mvh isan lover

Fast det handlade väl mer on toptic att det var folk som åkte och tankade gasflaskor själva för det var billigare och då explosionsrisken.

Hej

Om du backar lite i tråden så var det en hel del inlägg om gas och även olycksrisken.

Men jag kan ta bort inlägget om du och Kurant störs av det.

Mvh isan lover
Jag fattade inte heller ditt sammanhang och såg det komiska i det.

Utan citat till inlägg några sidor bakåt är det svårt att hänga med.

Du behöver inte ta bort inlägget men gärna en hänvisning till tidigare inlägg.

Den enda inflation jag upplevt dom senaste månaderna i Thailand är på griskött men priset på grisköttet är på nedgång dom senaste veckorna. :thumbsup:
Var på Big-C idag och såg ytterligare prisökningar jämfört med för par veckor sen.
Salami +20 baht, falukorv (fleischwurst) +9 baht, cocosmjölk +2 baht sen var det nåt mer jag reflektera över och det är höjning sen jag var på Big-C sist.
Pommesfrites med, där var det kraftig ökning.

Finns ju ingen el-tråd tillgänglig för mig så får posta här.
Nu kanske det kommer införas elsparkrav i Thailand, det beror på hur LNG priset utvecklar sig.

Electricity saving may be mandated for households and businesses as the high price of liquefied natural gas (LNG) imports pushes up the cost of national power generation.

Stod ju bara för någon vecka sen att LNG priset hade rasat och var tom negativt vissa tider.

Finns ju ingen el-tråd tillgänglig för mig så får posta här.
Nu kanske det kommer införas elsparkrav i Thailand, det beror på hur LNG priset utvecklar sig.

Electricity saving may be mandated for households and businesses as the high price of liquefied natural gas (LNG) imports pushes up the cost of national power generation.

Stod ju bara för någon vecka sen att LNG priset hade rasat och var tom negativt vissa tider.

Så enligt artikeln så kan sparkrav införas om 14 dagar och då kommer delvis lyktor vid vägar släckas ner, butiker som har dygnet runt öppet stänga ner vissa tider på dygnet, butiker och inrättningar får inte sätta AC på lägre än 27 grader, rekomendationer för elspar hemma m.m.
Undra om det blir delvis nedsläkta barer, varje kväll blir som en budda helgdag i baren ;)

Så enligt artikeln så kan sparkrav införas om 14 dagar och då kommer delvis lyktor vid vägar släckas ner, butiker som har dygnet runt öppet stänga ner vissa tider på dygnet, butiker och inrättningar får inte sätta AC på lägre än 27 grader, rekomendationer för elspar hemma m.m.
Undra om det blir delvis nedsläkta barer, varje kväll blir som en budda helgdag i baren ;)
Lägre än 27 grader fan då fryser jag nästan, brukar köra air-con på 28 grader, 28-30 är ju perfekt temperatur.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp