Superinflation i Thailand????

I samtliga 7/11 butiker får man ju frostskador om man vistas för länge. Bra om dom ”tvingas” höja lite.
Hej

Håller med helt, att gå in där och andas gör ont, det är som att dra en taggtråd upp och ner genom halsen, man får vänta tills det är lite kö och sen rusa in samtidigt som man håller andan, handla fort och så ut i värmen igen. :)

Tycker synd om dom Thailändare som jobbar där i kylan, dom måste ju både lida och bli förkylda.

Mvh isan lover

Hej

Håller med helt, att gå in där och andas gör ont, det är som att dra en taggtråd upp och ner genom halsen, man får vänta tills det är lite kö och sen rusa in samtidigt som man håller andan, handla fort och så ut i värmen igen. :)

Tycker synd om dom Thailändare som jobbar där i kylan, dom måste ju både lida och bli förkylda.

Mvh isan lover

De är antagligen glada för att de iaf slipper stå under stekande sol på ett risfält i Isaan :-)

/ SatanG

Hej

Mvh isan lover
Kallare än ute men nog varmare än butik i Sverige, efter man aklimatiserat sig i butiken så är det nog rätt skön arbetstemperatur och tycker inte så farligt kyligt, va kan det vara, runt 25 grader dom håller?
Dom springer ju inte ut och in.

Hej

Ja det finns säkert dom Thai som vänjer sig vid kylan också, men det är nog lite problematiskt med dom stora temperaturväxlingarna ute och inne för ganska många.

Mvh isan lover

Ja antagligen använder de flesta arbetsplatser A/C numera.
Själv fryser jag som en hund om det går under 25 C, brukar köra på 26C, men har en gång i tiden jobbat på kyllager i Sverige. Det höll 4C och minns inte att man mådde så dåligt av det. Vanesak åt båda hållen antar jag.

/ SatanG

Kallare än ute men nog varmare än butik i Sverige, efter man aklimatiserat sig i butiken så är det nog rätt skön arbetstemperatur och tycker inte så farligt kyligt, va kan det vara, runt 25 grader dom håller?
Dom springer ju inte ut och in.
Hej

Vet faktiskt inte vad dom brukar hålla för temperatur där, men jag misstänker att det varierar ganska mycket mellan olika butiker och platser, ibland känns det som om det vore 18-20 grader och är det då 35 grader eller mer utomhus så blir det stor skillnad.

Mvh isan lover

Hej

Vet faktiskt inte vad dom brukar hålla för temperatur där, men jag misstänker att det varierar ganska mycket mellan olika butiker och platser, ibland känns det som om det vore 18-20 grader och är det då 35 grader eller mer utomhus så blir det stor skillnad.

Mvh isan lover
18-20 grader var det inte i 7/11 jag var för en halvtimma sen.
Men har man vart utomhus i stekande värme en hel dag känns snabbt 25 grader kallt som 18-20 grader.
Jag hade 25 grader i bilen och gick direkt från bilen till 7/11 och reflektera inte över tempen.

Elkostnaderna kommer gå upp ytterligare med, regeringen sätter en maxgräns på 4,72 baht till slutet av December, utan den 5 baht.
Nu sparas det även in elkostnader för fläkt.
20221109_034006.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp