Svensk pojk på 8 år drabbades av dengufeber.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En Svensk pojk på 8 år drabbades av dengufeber vid semestern på Koh Lanta, mamman varnar nu andra och tycker att informationen om riskerna att drabbas av denna sjukdom är alldeles för liten

1545201207620.jpeg

Erika Helin med sonen Noel som fick denguefeber i Koh Lanta, Thailand.

Noel fick denguefeber i Thailand: ”Halva semestern förstörd”

Mvh isan lover
 
Aftonhor...n fick något negativt att skriva om Thailand , så underbart för dem , Vilka skittidningar Sverige har
 
Aftonhor...n fick något negativt att skriva om Thailand , så underbart för dem , Vilka skittidningar Sverige har
Ungefär som dig då. Man kan ju inte bara läsa propaganda från de bruna som du.

Men å andra sidan var det väl en bra artikel upplyste ju en del ovetande om vissa faror i Thailand.
Nu handlar det ju om myggor, ibland om dödens ö för att varna ungdommar.


Så bra att demokratiska tidningar finns, eller
 
Ungefär som dig då. Man kan ju inte bara läsa propaganda från de bruna som du.

Men å andra sidan var det väl en bra artikel upplyste ju en del ovetande om vissa faror i Thailand.
Nu handlar det ju om myggor, ibland om dödens ö för att varna ungdommar.


Så bra att demokratiska tidningar finns, eller
Absolut inte fel att varna folk för den otrevliga sjukdomen.
 
Om du är lite med i det hela så hade du sett ett sammanhang i stället för att kasta skit omkring dig om brunskortor , visar bara din IQ nivå , Aftonhor.. har den senaste tiden jagat folk på Facebook ,allt för att hitta scope om Thailand som skall nedvärdera landet samt få folk att avstå Thailand , det sista var att de ville att folk skulle berätta om sin rädsla för rabies när de åkte ner på semester ,, Detta la de ut offentligt på Fejan ,dvs de ville att folk som inte kan eller vet ett skit om rabies skulle uttala sig . precis som vanligt , i syfte att förvanska sanningar ..
Med tanke på denna artikel ,, skitbra om folk tar eget ansvar och insuper lite kunskap om faror med resor till tropikerna .. Jag svarade denna vänsterhöna från kvällspressen som ville ha rabieshysteri. Rabies i Thailand nog är en obetydlig sak om man jämför med risken att bli rånad eller våldtagen alt misshandlad i trygga Sverige . samma kärring som skrivit denna artikel om Dengu
 
Absolut inte fel att varna folk för den otrevliga sjukdomen.
Å du visste inte detta, självklart visste du om Dengu , normala människor kollar upp länder man skall åka till ,,har inte du Berra som är en vettig karl förstått att vänsterpressen jagar hela tiden skit om Thailand samt oss som är gifta med Thai , kan detta ha undgått någon ..:rolleyes:kan de skriva något om landet som drar ner Turismen så gör de det , när såg man sist något positivt om Thailand
 
Oväntat att "medelsvenssons" skyller sin egna okunnighet på andra, eller "samhället". Den som inte förstår att det finns tropiska sjukdomar i tropiska (eller subtropiska) länder, kanske ska hålla sig hemma i Säffle....

Btw, att inte veta att dengue är vanligt i Thailand sätter jag på samma kunskapsnivå som att inte förstå att det är varmt i Thailand i april.
 
Å du visste inte detta ,, Å du tycker att allt skit som skrivs om Thailand är bra ,,har inte du Berra som är en vettig karl förstått att vänsterpressen jagar hela tiden skit om Thailand samt oss som är gifta med Thai , kan detta ha undgått någon ..:rolleyes:kan de skriva något om landet som drar ner Turismen så gör de det , när såg man sist något positivt om Thailand
Vaknat med foliehatten på idag?

Varsågod! Direkt från ditt husorgan: Krabi: Thailand när det är som bäst – 140 tips
 
Om du är lite med i det hela så hade du sett ett sammanhang i stället för att kasta skit omkring dig om brunskortor , visar bara din IQ nivå , Aftonhor.. har den senaste tiden jagat folk på Facebook ,allt för att hitta scope om Thailand som skall nedvärdera landet samt få folk att avstå Thailand , det sista var att de ville att folk skulle berätta om sin rädsla för rabies när de åkte ner på semester ,, Detta la de ut offentligt på Fejan ,dvs de ville att folk som inte kan eller vet ett skit om rabies skulle uttala sig . precis som vanligt , i syfte att förvanska sanningar ..
Med tanke på denna artikel ,, skitbra om folk tar eget ansvar och insuper lite kunskap om faror med resor till tropikerna .. Jag svarade denna vänsterhöna från kvällspressen som ville ha rabieshysteri. Rabies i Thailand nog är en obetydlig sak om man jämför med risken att bli rånad eller våldtagen alt misshandlad i trygga Sverige . samma kärring som skrivit denna artikel om Dengu
Så det är nu också fel att varna för Rabies.
Om du nu hade följd med lite i verklighetens Thailand så finns det nog än större risk att bli rånad,misshandlad, våldtagen i Thailand än i Sverige, du kan se detta både i TV läsa om detta i pressen
 
Å du visste inte detta, självklart visste du om Dengu , normala människor kollar upp länder man skall åka till ,,har inte du Berra som är en vettig karl förstått att vänsterpressen jagar hela tiden skit om Thailand samt oss som är gifta med Thai , kan detta ha undgått någon ..:rolleyes:kan de skriva något om landet som drar ner Turismen så gör de det , när såg man sist något positivt om Thailand
Nu var det väl så att det var en Brunskjorta som både talade illa om en Thailändska tagit foto från när hon var på toaletten samt publicerat detta offentligt, men du kan läsa själv i dagens tidning finns mer detaljer ang om hans syn på kvinnor en riktig skitstövel
Brunskjortan sitter i dag i det viktigaste utskotten i Riksdagen
 
Än har ingen av kvällstidningarna varnat om att polisen filmar turister i Thailand.
Det kan ju bli ett journalistiskt scoop när det blir känt.
 
Å du visste inte detta, självklart visste du om Dengu , normala människor kollar upp länder man skall åka till ,,har inte du Berra som är en vettig karl förstått att vänsterpressen jagar hela tiden skit om Thailand samt oss som är gifta med Thai , kan detta ha undgått någon ..:rolleyes:kan de skriva något om landet som drar ner Turismen så gör de det , när såg man sist något positivt om Thailand
Självklart är jag mycket medveten om detta och just därför har jag absolut inget emot att folk blir varnade, oavsett varifrån varningen kommer. Många människor är säkert omedvetna om den risken, varnar Aftonbladet ser jag absolut inget fel i det. Har inget med smutskastning av Thailand att göra överhuvudtaget.
 
Klart allvarligt.
200.000 fall kan det bli till årsskiftet.



Thailand upplever sin största dengueepidemi på mer än två decennier, med ett rekordantal personer som smittats av myggdragen sjukdom och 126 dödsfall hittills i år, sa hälsoexperter på torsdagen och pekade på klimatförändringen som en faktor bakom spetsen i fall.

"Vi upplever det högsta antalet fall på över 20 år, men dödsfallen är inte alarmerande jämfört med tidigare år, vilket visar att vårt medicinska svar förbättras", säger Sophon Mekthon, vice generaldirektör vid folkhälsodepartementet.

Mer än 136 000 fall av denguefeber, världens snabbast växande tropiska sjukdom, har bekräftats hittills i år, med den högsta koncentrationen av fall i och runt huvudstaden Bangkok och i norra provinsen Chiang Mai.
 
Självklart är jag mycket medveten om detta och just därför har jag absolut inget emot att folk blir varnade, oavsett varifrån varningen kommer. Många människor är säkert omedvetna om den risken, varnar Aftonbladet ser jag absolut inget fel i det. Har inget med smutskastning av Thailand att göra överhuvudtaget.
Helt rätt @Berralund ! Att upplysa folk om en allvarlig sak som kan medföra en svår sjukdom är väl inte fel.
Jag har själv råkat ut för det. Jag fick ca 40 moskito bett på en och samma dag. Fruktansvärt sjuk. Det räcker med en liten elak mygga och man ligger på sjukhus.. Det är inga trevliga efterverkningar man får. Det kan stanna i kroppen i årtal efter man fått det.
Den svenska sjukvården kan inte förstå eller kan se det flera år efter. Men jag lovar att det sitter kvar i kroppen..
 
 

Liknande trådar

S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
 
Tillbaka
Topp