Svenska dödsfall i Thailand ökar stadigt

E

EV

Gäst
Nu kommer de nya chockerande siffrorna över svenskdöden i Thailand .
Bara under 2015 hanterade UD 124 dödsfall i Thailand - en siffra som ökat de senaste åren .
Men mörketall över svenskdöden i Thailand kan vara stort .
De siffror UD tar fram motsvarar troligen inte den totala avlidna svenskar i Thailand .
Expressen 2 mars 2016

En mycket fin Svensk man tillika underbar kamrat avled häromdagen på Chonburi Sjukhus , mycket tragiskt samtidigt som jag ser att allfler får felbehandling av Thailändska läkare , jag litar inte ett skit på dem längre ..inga eller väldigt sparsamma provtagningar , endast en snabb diagnos samt behandling ,är det då tillex fel antibiotika eller kanske att patienten är överkänslig mot någon typ så kan detta ge katastrofala följder ...Kvackare i många fall.......

hade min lyssnat på Thailäkare så hade hon idag inte varit vid den goda hälsa som hon nu är , det är för djävligt när en Svensk tekniker kan mer än en Thailäkare på ett av de större sjukhusen ..
Och endast av att söka genom internet ....................

Snälla , dubbekolla mot Svensk sjukvård innan ni accepterar behandlingar i detta land ..

En mycket fin Svensk man tillika underbar kamrat avled häromdagen på Chonburi Sjukhus , mycket tragiskt samtidigt som jag ser att allfler får felbehandling av Thailändska läkare , jag litar inte ett skit på dem längre ..inga eller väldigt sparsamma provtagningar , endast en snabb diagnos samt behandling ,är det då tillex fel antibiotika eller kanske att patienten är överkänslig mot någon typ så kan detta ge katastrofala följder ...Kvackare i många fall.......

hade min lyssnat på Thailäkare så hade hon idag inte varit vid den goda hälsa som hon nu är , det är för djävligt när en Svensk tekniker kan mer än en Thailäkare på ett av de större sjukhusen ..
Och endast av att söka genom internet ....................

Snälla , dubbekolla mot Svensk sjukvård innan ni accepterar behandlingar i detta land ..
Det är inte länge sedan jag läste på detta forum att Thailand har världens bästa läkare.Detta är inget påhopp!

Jag vet inte om att det var jag som skrev detta , i så fall långt innan min hustru besökte två av chonburis största sjukhus för en mycket typisk kvinnlig åkomma .. Jag vet att det finns mycket kompetenta läkare här , kanske en del av de bästa i värden på Bangkok Hospital ... Men fn inte vanliga sjukhusläkare på chonburi sjukhus eller Sirikit militärsjukhus , sen har de enligt osäker källa provision på svindyra läkemedel , skriver ut gamla hormonpreparat som är förbjudna i Europa till en kostnad av 7000 thbt per spruta .. Nej Tack !! Visst finns det dåliga läkare i Sverige men våra (Min frus ) upplevelser var i magstarkaste laget ...

Och jag tar det inte som ett påhopp , bra att bli påmind om sina misstag här i detta land som man i sin okunskap trodde var paradiset ... Finns ju ganska många här som går i samma villfarelse , men sanningen kommer även ikapp dem ;););)

Nu kommer de nya chockerande siffrorna över svenskdöden i Thailand .
Bara under 2015 hanterade UD 124 dödsfall i Thailand - en siffra som ökat de senaste åren .
Men mörketall över svenskdöden i Thailand kan vara stort .
De siffror UD tar fram motsvarar troligen inte den totala avlidna svenskar i Thailand .
Expressen 2 mars 2016
När du skriver Svenskdöden , vad innebär detta , Dengudöden , trafikdöden eller andra sjukdomar såsom hjärtinfarkt mm.?

Hmmm ...förstod nästan att det måste vara nån av skittidningarna Expressen eller Aftonh....
Hos dessa reportrar står ju ite vi Thaiexpats högt i kurs .....:)

Det har varit många svenskar i moppe olycka den senaste tiden .
En av dom är en från Borås som ligg i koma på sjukhus i Thailand , som de säkert har läst .

såg nyheterna nu på morgonen. det verkar som en av mina svenska klienter, i Mae Phim, har blivit utsatt för ett rånförsök av ett ungdomsgäng, och knivskuren. Hur allvarligt det är vet jag inte i nuläget men han är inlagd på sjukhuset.

såg nyheterna nu på morgonen. det verkar som en av mina svenska klienter, i Mae Phim, har blivit utsatt för ett rånförsök av ett ungdomsgäng, och knivskuren. Hur allvarligt det är vet jag inte i nuläget men han är inlagd på sjukhuset.
fick nyss reda på att den Anthony jag känner är oskadd. men illa var det ändå. gäller att va försiktig i "Land of Smiles"

Dödsolycka i Thailand Svensk man avliden

www.expressen.se/nyheter/dodsolycka-i-thailand-svensk-man-avliden/

P1050661 2.JPG

Inga Norrman da ? For dem spiser so gott och billigt

Det är många svenskar som har dödat i Trafik olyckor i 2015 och nå på en väcka är det två svenskar
som har dödas i trafikolycka ,det är viktig att vara försiktig när man kör moppe och dricka många
öl .

Norske dödsfall i Thailand var det i 2015 cirka 100 stycken men bara 9 stycken ved trafik och drunkna
ved bada

Det beror kanske på att det är ett större antal svenskar än norrmän reser till Thailand? Någon moppe körning kommer det aldrig bli för min del men man skall iofs dö av något.

Här i Pattaya så är det Norrmännen som står för det största antalet inlagda för alkoholrelaterade skador, leverskador etc.
Läste i avisen att det vanligaste Norrmännen blir innnlagda på sjukhus för är alkoholrelaterade skador pga. för ihärdigt drickande.
Det beror kanske på att det är ett större antal svenskar än norrmän reser till Thailand? Någon moppe körning kommer det aldrig bli för min del men man skall iofs dö av något.
Tror det bor bra mycket fler Norrmän än Svenskar här iallafall i Pattaya.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
979
anonymous
A

Tillbaka
Topp