Sverige domineras idag starkt (mest i hela världen, antar jag) av radikalfeminism.
Över huvudtaget så känns det som att nästan andra länders kvinnor vet mer hur man rör/beter sig attraktivt och inte som en "rysk gränsvakt".
I Sverige ska enligt radikalfeminismen (som har kidnappat hela feministrörelsen) män och kvinnor inte bara vara jämlika, utan dessutom likadana! Samtidigt struntar de i utsatta kvinnor i förorterna, det är mest tjat om att kvinnor ska få höga styrelseposter (lön) från ex Gudrun Schymann.
De vill inte i "jämlikhetens namn" jobba i gruvan. Vissa kvinnor kvoteras till brandmän, men de orkar oftast inte göra alla moment som ingår. Jag har sett några riktigt starka kvinnor, men majoriteten klarar det inte... Själv är jag 50 år och maxar 7 av 9 maskiner i jobbgymmet, lyfter ca 30 ton på < 60 minuter. Det skulle jag vilja se en kvinna klara.
Varje kvinna som påtalar förtrycket i förorten hängs direkt ut som "höger" eller ytterst oönskad, även om hon själv är invandrare och bor i förorten. Det hände tom en vänsterpartist nyss (Amineh Kakabaveh, kollade upp) som fick en utmärkelse. Jonas S ville inte gratulera henne...
Liknande med en annan invandrarkvinna & minister, som hade aningen hög promillehalt. Hon fick avgå direkt. Andra sitter kvar efter betydligt större fadäser. Denna minister var också extra pådrivande vad gällde utsatta förtortskvinnor. Nu är hon ersatt med något annat grått "mähä". Julmust-ministen?